Ik voel me niet goed

270 14 5
                                    

Vandaag is er weer een opnamedag gepland met alle Ghost Rockers. We zijn ondertussen een maand verder. Marie is goed gekeurd gisteren bij de gyneacologe voor haar tweede afspraak en is af van haar ochtendmisselijkheid. Dus heeft ze besloten om terug mee te gaan opnemen. Natuurlijk had het er niet opgenomen en hadden ze alle scènes zonder Marie natuurlijk al wel opgenomen. Die moesten dus de komende weken opgenomen worden. Marie en Wout gingen enthousiast naar de set als gelukkige toekomstige ouders. Voel je echt wel goed ? vraagt Wout super bezorgd. Jaja zegt Marie en loopt de set op. Goeiemorgen zegt ze tegen iedereen die ze tegen komt. Wout loopt lachend achter haar aan. Hij vind het schattig hoe ze zo gelukkig is omdat ze binnenkort mama gaat worden. Ze lopen naar de greenroom. Elindo en Noortje zijn er al. Marie geeft ze meteen alle twee een knuffel. Hoe was het gisteren bij de dokter ? vraagt Noortje; Kei goed. Ons kindje is al goed gegroeid en kerngezond. Ooh fijn om te horen zegt ze. Ik ben zo blij voor je. Niet veel later komen ook Juan en Tinne de greenroom binnen met Alexia. Ze heeft hard geoefend op het wandelen en kan het nu al goed al gaat het soms nog met vallen en opstaan. Klappend en lachend loopt ze dan ook met haar mama en papa naar binnen. Goedemorgen zeggen ze beiden. Alexia schreeuwt het dan weer uit van blijdschap.

De regisseur komt niet veel later de greenroom binnen. We gaan de eerste scène doen met Marie en Tinne zegt hij en loopt dan terug naar buiten. Tinne geeft Alexia aan Juan en loopt dan met Marie naar beneden. Klaar voor terug je eerste opname ? vraagt Tinne. Ja ik heb er zoveel zin in zegt Marie en pakt Tinne vast. De regisseur legt al snel uit wat ze moeten doen. Eerst doen ze een repetitie. En dan voor echt. Het gaat echt goed. De twee meiden amuseren zich te pletter zoals ze altijd doen. Dat ging goed zegt de regisseur op naar de tweede scène met jullie dna zegt de regisseur. Het is een dans scène. Altijd één van de lievelingsscènes van Tinne. Marie vindt het ook leuk maar houdt niet zoveel van dansen als Tinne doet. Oké TInne hier. Marie daar zegt de regisseur en actie. Marie voelt haar niet goed. Daarnet ging alles nog super goed maar het is alsof het getij is gekeerd. Ze krijgt warm en begint te zweten. Haar hart begint sneller te kloppen. Tinne en Marie lopen op elkaar af zoals in het script geschreven staat. Maar het wordt marie te veel. Alles wordt zwart en ze valt met een slag op de grond.

Marie !!! roept Tinne. Ze kijkt geschrokken naar haar beste vriendin die nog 10 meter van haar plots is neergevallen. Tinne knielt meteen langs haar neer. Marie zegt ze en schud aan haar schouders maar veel reactie komt er niet. Tinne wrijft over haar voorhoofd en voelt dat ze gloeiend heet heeft en zweet. Dit is niet goed denkt ze. Ze kijkt heel de crew is één choas in het rond aan het lopen. Iemand bel nu een ambulance roept Tinne. Meteen doet iemand wat Tinne zegt. Tinne legt Marie tegen haar aan. Als de drie jongens naar beneden komen gesneld. Marie roept Wout. Wat is er gebeurd ? vraagt Juan. We deden onze scène. We wandelen naar elkaar toe en plots viel ze neer. Ze reageert niet meer en ze heeft gloeiend heet. Wout wrijft over Marie haar voorhoofd en fluistert zachtjes haar naam. Ooh nee zegt Elindo meteen. Hij is alle paniek.

Een man van de ambulance komt de danszaal binnengestormt. Iedereen gaat uit de weg behalve Tinne. Ze is rustig. Ze weet dat nu is paniek schieten geen enkele zin heeft. Wout daar in tegen. Huilt hysterisch. Mag er iemand meegaan ? vraagt Tinne. Tuurlijk één iemand zegt de man vriendelijk. Tinne kijkt naar Wout huilend in de armen van Juan. Ga jij maar zegt Juan. Wout moet eerst kalmeren. Tinne knikt en loopt dan met de ambulancier mee terwijl ze Marie haar hand vasthoudt. Het komt allemaal goed fluistert ze haar beste vriendin toe. Tinne stapt vanachter in bij Marie en de man. De andere ambulancier rijdt. Heeft Mevrouw dit vaker ? vraagt de man. Nee zegt Tinne. Ze is zwanger heeft dat er misschien iets te maken. Het kan dat moeten onderzoeken uitwijzen zegt de ambulancierder. De ambulance rijdt met loeiende sirene door de straten van Antwerpen om zo snel mogelijk bij het ziekenhuis te komen terwijl Marie nog geen enkel teken van leven heeft gegeven. Dat alles maar goed met haar komt en de baby.

Niet veel later komen ze samen aan in het ziekenhuis. Marie wordt meteen meegenomen voor onderzoek. Tinne geeft haar gegevens door en moet wachten in de wachtzaal. Niet veel later komen ook Juan met Alexia, Elindo, Noortje en Wout aan. Wout is al vele rustiger gelukkig. Paniek helpt niet. Hoe is het met haar ? vraagt hij aan Tinne. Geen idee sorry zegt Tinne en pakt Wout stevig vast. Ze gaan samen in de wachtzaal zitten en wachten geduldig af. Een dokter komt op de wachtzaal afgelopen. Kan ik even meneer Verstappen en mevrouw Oltmans spreken ? vraagt hij. Ja zegt Tinne. En neemt Wout mee als ze achter de dokter aan lopen. Zet u neer zegt hij in het kantoortje. U bent de vriend ? vraagt de dokter. Wout knikt. Dus ook de vader van het kindje ? Ja zegt Wout. Wel we hebben zojuist een paar onderzoeken gedaan bij mevrouw Verhulst. Heeft mevrouw Verhulst de afgelopen maand veel last gehad van ochtendmisselijkheid ? vraagt de dokter. Wout en Tinne knikken. Mevrouw Verhulst heeft een enorm lage bloeddrukspiegel gehad wat tot een kleine hartstilstand heeft geleid. Voor even. We hebben haar snel kunnen reanimeren. Het komt door het tekort aan voedingstoffen en suikers in haar bloed en dat zal dus door de misselijkheid komen. Maar als is toch oké ? vraagt Wout. Alles komt weer helemaal goed met zowel mevrouw als de baby. Maar mevrouw zal tot aan de bevalling en een paar maanden daar na. Zoveel mogelijk rust moeten nemen en nu voor enkele maanden volledig platte rust. Dat begrijpen we volkomen zegt Tinne. Kunnen we haar zien ? vraagt Wout. U mag ze zien zegt de dokter.

Hey allemaal fijn dat jullie mijn verhaal weer lezen. Dit is mijn laatste deel voor het weekend want ik ga drie dagen op studiereis naar Texel. Dus ik kan niet publiceren. Maar omdat ik niet kan publiceren krijgen jullie in het weekend van elke verhaal twee nieuwe delen !!!! Veel plezier Ly Yenthe xxx  

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu