Vandaag weer een opnamedag. Alleen niet voor Tinne en voor Marie maar wel voor de jongens. Dan kan Tinne een dagje doorbrengen met haar engeltje. Terwijl papa niet thuis is. Juan vertrekt al vroeg al zijn meisjes nog slapen sluipt hij zo stil mogelijk het huis uit. Maar Juan is nog maar juist weg als Tinne haar gsm afgaat. Ze word wakkert en ziet dat ze telefoon krijgt van Wout dus neemt ze snel op.
Tinne : Hey Wout
Wout : Hey Tinne. Snel een klein vraagje.
Tinne : Ja zeg maar.
Wout : Zou je snel willen afkomen. Marie voelt haar echt niet goed door de ochtendmisselijkheid en ik wil haar zo niet achter later. Zo wil voor haar willen komen zorgen.
Tinne : Geen probleem. Ik ben er binnen een halfuurtje.
Wout : Super hard bedankt Tinne.
Tinne : Geen probleem.
Tinne legt af en gooit de lakens van haar af. Snel staat ze op en springt snel onder de douche. Al snel is ze klaar en maakt ze Alexia rustig wakker. Ook zei lag nog heerlijk te slapen. Hey engeltje zegt Tinne. Sorry dat ik je wakker moet maken maar tantie Marie is ziek en we moeten voor haar gaan zorgen. Alexia lijkt het helemaal niet erg te vinden en lacht naar Tinne. Tinne kleed haar aan en pakt haar tas en haar spullen als ze vertrekt richting Marie. Ze zet Alexia in haar auto stoel en rijdt naar haar toe. In de auto valt Alexia al terug in slaap. Tinne rijdt rustig naar Marie en Wout en parkeert op de oprit. Wout komt al naar buiten gelopen. Ooh dankje Tinne dat je zo snel bent kunnen komen. Is geen probleem ben er graag voor jullie antwoord Tinne. Wil jij Alexia even pakken ? vraagt Tinne aan Wout terwijl ze haar spullen uit de auto haalt. Wout pakt Alexia. Die stilaan wakker wordt. Ooh sorry dat ik je heb wakker gemaakt zegt Wout. Alexia lacht weer naar Wout als hij er mee naar binnen loopt. Goed voor tante Marie zorgen he zegt hij tegen Alexia. Hij geeft Marie een kusje op haar voorhoofd. Het komt goed zegt hij tegen Marie. Tot straks zegt hij tegen Tinne. Tinne knikt.
Marie ligt in de zetel. Haar ogen half open. Ze kan elk moment weer in slaap vallen. Geen goed teken. Een teken dat ze waarschijnlijk weinig geslapen heeft en nu dood op is. Zelf moet Tinne toegeven dat zwanger zijn zwaar is al had zij niet zo veel last van ochtendmisselijkheid als Marie. Tinne wrijft over haar voorhoofd. Als Marie haar ogen sluit en in slaap ligt. Legt Tinne een dekentje over haar en loopt met Alexia naar de keuken. Zodat ze Marie niet wakker maakt. Daar maakt ze Alexia haar flesje en geeft die haar. Zelf pakt ze een tas koffie. Om de vijf minuten kijkt ze naar Marie. Ze is wel bezorgd om haar. Het is niet leuk om zo je zwangerschap te beginnen. Tinne hoopt voor haar dat deze periode snel over is en dat ze van haar zwangerschap kan genieten.
Na Tinne heeft genoten van een koffie kopje. Gaat ze kijken naar Marie. Marie wordt kreunend wakker. Hey zegt Tinne en gaat langs haar op de grond zitten. Hoe voel je je ? vraagt Tinne. Iets beter zegt Marie. Misschien moet je proberen iets te eten of teminste iets te eten dan kan je medicatie pakken en dan zal het beteren. Een beetje koffie ? vraag ik aan Marie. Graag zegt ze en gaat recht zitten. Alexia kruipt naar haar toe en trekt haar recht aan de zetel. Marie lacht even als ze haar metekindje ziet. Alexia wil klappen in haar handjes maar valt terug om. Hier is je koffie zegt Tinne. Ooh dank je Tinne. Je bent geweldig zegt Marie. Daar zijn beste vriendinnen nu eenmaal voor. Ik hoop dat dit snel voorbij is. Ik slaap weinig en sta 's morgens zo op. Dat hou ik echt niet lang vol. Ik hoop het ook voor jou zegt ze. Ja en jij dan je hebt bijna geen misselijkheid gehad. Je hebt gelukkig gehad. Ja maar ik heb een andere moeilijke periode gehad zegt Tinne meteen. Ooh ja met die. Nee Marie niet zeggen zegt Tinne. Oké zegt Marie.
En hoe gaat het nu met jullie alles oké ? vraagt Marie. Ja ik een droom precies zo mooi is het. Fijn om dat te horen zegt Marie. En met Mauro scoort hij al beter ? Ja sinds Juan er is haalt hij pracht punten. Hij wordt nog een genie lacht Tinne. En Alexia kan ze nu al eindelijk wandelen ? vraagt Marie. Bijna zegt Tinne. Ze is nog wat onstabiel. Dan moeten wij daar eens werk van maken he meid zegt Marie tegen Alexia. Marie zet haar koffietas op het tafeltje en stapt met veel moeite uit de zetel. Ze gaat op de grond zitten als Alexia naar haar toe kruipt. Tijd om die voetjes te gebruiken zegt Marie. We gaan lopen naar mama zegt ze. Ze zet Alexia op haar voeten en helpt haar wandelen tot bij Tinne die haar met een lach oppakken. Oké en nu naar metie Marie zegt Tinne. Ze oefenen nog even. We moeten blijven oefenen zegt Tinne. Het lukt ons wel zegt Marie. Metie Marie wil haar metekind leren wandelen. Oké zegt Tinne en lacht. Tinne zet haar op haar voetjes. Oké voor mama, papa en metie Marie fluistert ze Alexia toe. Wandel maar naar tante Marie zegt Tinne. Kom Alexia. Eerst helpt Tinne haar met haar eerste stapje en laat haar rustig los als ze naar Marie helemaal zelf wandelt. Marie en Tinne schreeuwen het uit. Flinke meid knuffelt Tinne Alexia. Marie lacht al terug.
Wout is klaar met de opnamedag en ook Elindo en Juan. Tijd om naar mijn zieke te gaan kijken zegt Wout. Ik ga mee zegt Juan. Als Tinne toch bij jou thuis is. Ik ga ook nog wel even mee zegt Elindo. Kan ik kijken hoe het met Marie gaat. De drie springen elk in hun auto en rijden achter Wout aan naar huis. Ze rijden de oprit op. Is zien of ze al beter is. Normaal wel he zegt Juan. Daarom noemt het ochtendmisselijkheid. En Tinne zal wel goed voor haar gezorgd hebben. Ze lopen met zijn drie naar binnen. Juan loopt als laatste naar binnen. Wacht blijf daar staan zegt Marie tegen Juan. Marie pakt Alexia en zet haar lachend op haar voetjes. Wandel naar papa zegt Marie en helpt haar bij het eerste stapje als ze zelfstandig naar Juan loopt. Juan pakt ze op en zwiert haar in het rond. En geeft haar kus. Wat ben je een grote meid zegt Juan. Hij is super blij dat zijn kleine meid haar eerste stapjes heeft gezet al gaat de het toch snel. Ze worden snel groot.
En hoe voel je je? vraagt Wout aan Marie. De misselijkheid is over nadat ik mijn medicatie heb genomen al was het wel moeilijk om iets binnen te krijgen. Ze heeft even geslapen en dan heeft ze haar medicatie genomen zegt Tinne. Ik heb haar wat koffie laten drinken zodat ze iets binnen kreeg. Fantastisch zegt Wout. Bedankt om zo goed voor haar te zorgen knuffelt hij Tinne.
Ik had toch nog inspiratie laat op de avond. Maar speciaal voor jullie omdat jullie echt de beste zijn. Heb ik toch nog een deeltje gepubliceerd. Had ik jullie niet was er vandaag geen deeltje gekomen. Maar het staat er en ik ben er trots op. Super hard bedankt. Blijf reageren. Love you All Yenthe xxxx
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!