De eerste show

346 18 2
                                    

Tinne had twee maanden geoefend. Haar team, haar meiden klaar gestoomd voor deze twee weken vol dansen. De K3 shows. Daar stond het op. Daar zouden ze de komende weken staan. Zalen vol mensen. Zij zou alles geven en het allerbelangrijkste was vandaag. De eerste show. De première zoals men het noemde. Tinne had zenuwen net zoals bij elk optreden van de Ghost Rockers maar dit was iets totaal nieuw. Een uitdaging. Juan, Charlie, Wout, Elindo, Noortje en natuurlijk haar engeltje Alexia komen vandaag naar haar kijken. Dit mochten ze absoluut niet missen. Vooral Juan hij was zo trots op zijn meisje. Ze stond elke dag op de set en repitities van Ghost Rockers, ging na de uren dansen met haar team en was nog eens een geweldige mama. Hij kon geen beter meisje hebben dan Tinne. Dat besefte hij maar al te goed. Tinne was al backstage. Ze moest alles voorbereiden voor haar team. De kleren legde ze zorgvuldig voor iedereen klaar. Wat eerst moest, tot de laatste outfit. Ze geeft door hoe de make-up moet en het haar en zorgde voor water. Ook voor haar zelf deed ze hetzelfde. De meiden kwamen één voor één binnen en gaven Tinne allemaal een knuffel. Tinne was nu al trots op haar meisjes. Ze hadden hier zo hard aan gewerkt en ze wist dat deze meiden het super goed gingen doen. Er was een ruimte apart waar de meiden en Tinne zich konden opwarmen en zo de tijd wat konden verdrijven voor de show.

Juan maakt zich thuis klaar met Alexia. Marie en Wout zijn bij hem zo kan Marie hem helpen met Alexia. Terwijl hij zichzelf kan klaarmaken voor de grote dag. Marie doet Alexia een mooi roos kleedje aan met witte sokjes en draagt haar dan naar beneden waar Wout wacht. Mag ik ze eens pakken ? vraagt Wout. Tuurlijk zegt Marie als ze Alexia aan Wout geeft. Marie kan je me helpen met men das ? vraagt Juan. Die gehaast naar beneden komt lopen. Marie springt direct recht en helpt hem. Snel liep hij terug naar boven nog een klein dingetje nemen dat vandaag van groot belang is en loopt dan naar beneden. Juan pakt de buggy en steekt hem in de koffer van de auto. Daarna helpt hij Wout met Alexia in de maxi-cosi te zetten en Marie pakt de verzorgtas en dan gaan ze in de auto opweg naar het sportpaleis opweg naar Tinne.

Tinne was al outifts aan het doornemen met de meiden als er geklopt wordt. Het is Marthe. Oké meiden zegt Tinne. En klaar voor de grote show ? vraagt Marthe. Tinne en Marthe zijn goede vriendinnen geworden ook omdat ze de schoonzus van Marie is maar ook tijdens de lessen kwam ze vaak langs. Ze is een steun geweest voor Tinne. Ja helemaal denk ik zegt Tinne. Je hebt weer zenuwen he lacht Marhte. Ja ik altijd lacht Tinne. Ach moet je helemaal niet hebben. Je moet ervan genieten zegt Marthe. Tinne geeft Marthe een knuffel. Kijk ik zal je iets laten zien ? zegt Marthe. Tinne loopt achter Marthe aan. Ze gaan het podium op. Zie je al die stoelen. Straks is er zoveel rook en zoveel lichten op het podium dat je het publiek gewoon niet meer ziet. Gelukkig zegt Tinne. Ik moet gaan zegt Marthe. Doe dat goed straks he. Tinne is je dansteam klaar ? vraagt een man. Ja zegt Tinne. Het is nog een half uur voor de deuren van het sportpaleis opgaan en al het volk naar binnen zal lopen. En nog drie kwartier voor de show begint. Als Tinne daar aan denkt lopen de zenuwen al op.

Juan, Alexia, Marie en Wout zijn aangekomen aan het sportpaleis. Wout helpt Juan met de buggy. Ze lopen richting het immense gebouw. Het sportpaleis. Elindo en Noortje staan al te wachten op hun. Hey zegt Elindo en knuffelt zijn vrienden. Noortje doet hetzelfde. Ooh kijk hoe schattig zegt Noortje tegen Juan. Ja nu nog wel zegt Juan lachend. Samen lopen ze naar de ingang die is juist opengaan voor de bv's en natuurlijk moeten ze weer over de rode loper met de fotografen. Juan vertrouwd Alexia aan Noortje die niet op de foto moet gaan zodat de Ghost Rockers snel langs de fotografen kunnen gaan. Toch één iemand wil een interview met Juan de kersverse papa en de meter Marie van Alexia. En hoe Juan hoe is het om papa te zijn ? vraagt de man. Geweldig het is een klein wondertje in je leven dat je alsmaar gelukkig maakt. Hoe voelde het toen de ouders je vertelde dat je meter werd ? vraagt de man aan Marie. Geweldig ik ben echt super trots dat ik de meter mag zijn. Hoe verwachten jullie van de show ? vraagt de man tot slot. Ik denk dat het kei goed gaat worden niet alleen door de K3'tjes maar ook door Tinne en haar dansteam. Oké bedankt zegt de man. Juan loopt naar Noortje en neemt de buggy weer over zodat ze de zaal kunnen inwandelen iedereen hand in hand.

Tinne haar zenuwen beginnen hoog op te lopen. Alle mensen lopen momenteel naar binnen wat spannend. Haar hart gaat al tekeer. Jullie mogen al gaan klaar staan zegt de regiemeester. Tinne roept haar team bijeen. Oké meiden alles geven en ik weet dat jullie dat echt super gaan doen. Iedereen juicht als ze gaan klaarstaan aan de zijkant van het podium. Ze moeten als eerst op en dat brengt natuurlijk spanning bij iedereen mee. Zijn jullie klaar ? vraagt de regie. Tinne knikt voor de laatste keer. Jullie mogen opgaan zegt hij. Tinne haalt nog een goed adem voor ze het podium opgaat met haar team waar ze zo trots op is. Eerst zijn er drie stukje van liedje zonder zang. Met alleen de dansers op het podium. Na het stukje met de danseres klinkt er een immens applaus. En dan komen de K3 op. Tienduizend luchtballonnen weerklinkt. Een gejuich dat je tot buiten kunt horen. Bij Tinne verschijnt er een lach op haar gezicht en dat was een reden dat ze aan het genieten was.

Juan, Alexia, Charlie, Wout,Elindo en Noortje zaten ongeduldig te wachten. Ze konden niet wachten tot het ging beginnen tot ze Tinne konden zien want ze zaten bijna tegen het podium. Het licht gaat uit en iedereen kijkt afwachtend naar het podium. Het ligt gaat aan en alleen de dansers staat op het podium. Elindo en Marie beginnen te roepen als ze Tinne zien en Juan zijn ogen glunderen.

Het volgende liedje is Play - O en als dat gedaan is krijgen de danseres één liedje rust. De show gaat snel voorbij. Er wordt nog veel liedjes gezonnen en veel gedanst. Als K3 het laatste liedje Eyo in zette. Tinne geniet vanaf de zijkant. Voor hij was het al gedaan. Nu vond ze dat het publiek van het dansteam moest genieten zonder haar want zij was de bekendheid die de aandacht trok maar ze wilt het harde werk voor haar meiden ook belonen. De muziek stopt een hels applaus weerklonk. Gefluit uit verschillende plaatsen uit de zaal. Gejuich, gegil en even was alles oorverdovend. Marthe neemt de microfoon maar dat had Tinne niet gezien want ze feliciteerde alle meiden. Het was hun eerst show en ze hadden het zo goed gedaan. Ik zou toch graag één iemand op het podium roepen zegt Marthe. Geef een applaus voor onze danscaptain Tinne. Weer gejuich dat de hele zaal vulde en de stilte doet verdwijnen. Verbaasd loopt Tinne het podium op. Tinne zegt Hanne. We willen je bedanken want zonder jou zouden die dansers hier allemaal niet staan. Maar er is nog iemand en die heeft een verassing voor je zegt Klaasje. Marthe doet teken naar de zijkant. Tinne kijkt nieuwsgierig die kant op als Juan het podium op komt. Tinne haar mond valt open. Ze hoort geschreeuw en dat kan alleen van haar vrienden zijn. Juan doe maar zegt Marthe en geeft hem een schouderklopje. Tinne zegt Juan. We hebben al zoveel samen meegemaakt en onze liefde is nog een week geleden bevestigd door ons klein engeltje dat op deze wereld kwam. Maar ik hou zo zielsveel van je. Wij kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dus. Juan gaat op zijn knie zitten. Tinne slaat haar hand voor haar mond en tranen van geluk lopen over haar wangen. Tinne Oltmans wil jij mijn vrouw worden ? vraagt Juan. JA !!!! roept Tinne en vliegt rond zijn nek. Juan krijgt een grote glimlach op zijn gezicht. Ze zei ja. Heel de zaal juicht. Tinne geeft de K3 meisjes nog een knuffel. Juan is al terug naar de rest en wordt gefeliciteerd door iedereen. Tinne is haar snel omkleden als ze richting haar vrienden loopt wordt ze direct omhelst door Marie die apetrots en blij is. Proficiat zegt ze. Dank je antwoordt Tinne. Ik ben zo trots op je zegt Marie springend op en neer van vreugde. Niemand had dit verwacht dat Juan voor een mensenmassa Tinne ten huwelijk zou vragen. Dit is zo een mooie dag die kan echt niet meer stuk. Tinne loopt naar de buggy. Haar engeltje ligt daar heerlijk te slapen. Die heeft niks gemerkt van het hele gebeuren. Juan komt achter haar staan. Zullen we naar huis gaan ? vraagt hij. Het wordt al laat. Tinne knikt als ze de rest gedag zeggen en dan als twee verloofden hand in hand het gebouw uitlopen. 

Huppakee wie had dat verwacht. Zeg zeker wat je ervan vindt. Sorry dat het zo laat is :) 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu