Jules ? Wout ?

253 13 0
                                    

'S Morgens zitten Wout, Marie, Mauro en Alexia aan de ontbijt tafel. Marie geeft Alexia haar flesje met haar medicatie. Als de bel gaat. Ik ga wel zegt Marie en zet Alexia in haar eetstoel. Goeiemorgen zegt Tinne als Marie de deur opendoet. Hey Tinne zegt Marie. Kijk eens wie hier is zegt ze en dan komt Tinne achter Marie uit. Alexia begint meteen te lachen super schattig. Juan er niet bij ? vraagt Wout. Nee die is boodschappen doen zegt Tinne. Kom kleine meid we gaan je jasje aandoen zegt Marie tegen haar. Ze strekt haar armpjes uit zodat Marie haar kan oppakken. Marie zet haar in de maxicosi waar ze nog juist inpast en zet haar dan op de buggy. Kom Mauro zegt Tinne. Pak je tas en breng alsjeblieft die van Alexia ook mee zegt ze. Mauro loopt naar boven en haalt alle spullen. Super hard bedankt om op haar te passen zegt Tinne. Aah doe ik toch graag zegt Marie. Kom Mauro zegt Tinne. Ze zwaait naar Wout en gaat dan richting huis. Wout nu ik er aan denk wij moeten ook nog boodschappen doen zegt Marie. Aah ja is waar zegt hij. Na het ontbijt zegt hij en doet teken dat Marie langs hem moet gaan zitten. We eten verder ons ontbijt op en gaan ons aankleden. Daarna vertrekken we samen te voet naar de winkel. De zon schijnt en het is heerlijk buiten. Hand in hand met Wout. Mijn dag kan eigenlijk niet beter.

Tinne loopt met Alexia en Mauro over straat. Ze moeten zeker vijf keer stoppen omdat een fan een selfie vraagt of ze haar dochter eens willen zien. Uiteindelijk geraken we dan toch thuis. Als Tinne de deur open doet, hoort ze gerommel binnen. Juan zal waarschijnlijk al weer thuis zijn. Ik ben thuis roept ze dan maar. Ben in de keuken roept hij terug. Tinne parkeert de buggy in de gang en haalt Alexia eruit. Papa zegt ze met een baby stemmetje. Ze laat Alexia vliegen waar door ze moet lachen. De zever loopt uit haar mond omdat ze tandjes aan het maken is. Nog even en ze kan beginnen kruipen. Hoe snel gaat het toch. Hey liefjes zegt Juan en pakt Alexia van haar over. Ga maar spelen zegt Juan en zet haar op haar speelmat. Ik moet je iets zeggen zegt hij tegen Tinne als we samen in de zetel gaan zitten. Ik zit er al even mee maar ik weet niet of ik het jou moest vertellen zegt Juan. Zeg maar zegt ze. Wout is in de war. Hij is verliefd op een jongen maar ook op Marie en nu weet hij niet wat hij moet doen. Wow zeg ik. Overdonderd een beetje. Maar gewoon moest het ooit zijn dat Wout toch voor die jongen kiest dat we Marie kunnen opvangen. Tuurlijk. Ze gaat ervan kapot zijn moest dat ooit gebeuren. Juan knikt.

Wout en ik zijn aangekomen in de winkel. We hebben een zak mee en gooien er al dingen in die we nodig hebben. Na het winkelen betalen we. Het is mooi weer zegt Marie tegen Wout. Zullen we anders gezellig iets gaan drinken ? Goed idee antwoordt Wout. Hand in hand lopen ze over de Meir van Antwerpen richting in van de terrasjes. Als ze een leuke bistrootje zien en daar op het terras gaan zitten. Wat wil jij ? vraagt Marie aan Wout. Cola zegt Wout. Ik ga naar het toilet zegt hij en staat op. Hij loopt naar binnen en laat Marie voor heel even alleen achter. Maar iets onverwachts duikt op. Heeeey roept er iemand. Wout draait zich om en ziet hem van de bar naar hem toe komen. Hey Jules zegt Wout wat ongemakkelijk. Hey alles goed ? vraagt hij. Ja. Even blijft het stil. Seg wij moeten nog eens afspreken he. Vind je niet ? Jij vond het toch ook leuk. Tuurlijk antwoordt Wout omdat hij geen ander antwoordt weet. Marie daar in tegen zit met een cola en zero te wachten als Wout toch heel lang achterblijft. Ze kijkt naar binnen en ziet hem daar staan. Ze probeert zijn aandacht te trekken maar dat lukt niet. Dan staat ze maar op en gaat hem halen. Als ze ziet dat er iemand bij hem staat. Wie zou dat zijn ? Waarschijnlijk weer één of andere vriend van Wout die ze nog niet kent. Wout kom je zegt ze als ze bij hem staat. Ja zegt hij maar heeft niet door dat Marie eigenlijk naast hem staat. Marie blijft staan tot Wout mee komt. Wie is dat ? vraagt ze. Aah uhm zegt Wout. Marie dit is Jules een vriend. Jules dit is Marie mijn vriendin. Wat jij hebt een vriendin ? zegt Jules verbaasd. Wout zegt niks en Marie snapt er al helemaal niks van. Wat bedoel je ? vraagt Marie. Sorry juffrouw maar ik dacht dat Wout op jongens viel maar dus blijkbaar niet. Jules draait zich om en gaat weg. Wout je hebt me zo te zien veel uit te leggen. Marie trekt hem mee naar huis.

Thuis aangekomen zet Marie haar aan de keukentafel en doet teken dat Wout over haar moet zitten. Hij kan geen kant meer uit. Nu moet hij het haar wel zeggen dat hij twijfels heeft. Dat hij niet weet dat hij op jongens of op meisjes valt. Als dit maar goed komt. Van waar ken jij Jules ? vraagt Marie op de man af. Van een paar weken geleden toen ik naar die fuif geweest ben. Waarom denkt Jules dat jij op jongens valt ? Wel Marie. Ik had dit je waarschijnlijk al veel eerder moeten zeggen maar ik ben mezelf niet de laatste tijd. Ik ben de war sinds ik met Jules op de fuif heb gepraat. Hij vertelde mij al zijn geheimen, ik de mijne en hij vertelde mij zelfs dat ik homo was. Hij vertrouwt me. En sindsdien weet ik niet meer of ik nu eigenlijk verliefd ben op jou of op hem. Dus jij twijfelt over onze relatie ? zegt Marie lichtjes kwaad. Ja ik heb een ander gevoel bij Jules dan bij jou. Niet beter, niet slechter. Maar het is gewoon anders. Misschien is het gewoon voor even en gaat het weg. Ik hou van jou Marie. Maar ik ben in de war. Sorry Marie. We als het zo zit ga jij maar naar Jules. Ik ben weg zegt Marie. Ze staat op en loopt huilend het huis uit. Opweg.

Juan en Mauro zijn weer games aan het spelen. Terwijl Tinne de was doet. Al Alexia haar vuile kleren. De bel gaat. Wie kan dat nu zijn ? Ze ziet dat de jongens niks gemerkt hebben en ga dan maar zelf open doen. Ze ziet Marie staan, huilend. Het zal toch niet waar zijn he. Kom binnen zegt ze tegen Marie. Marie komt binnen en vliegt meteen in de armen van Tinne. Snikkend op haar schouder. Zo blijven ze even staan. Marie had er duidelijk veel nood aan. Kom we gaan naar binnen zegt Tinne en laat Marie in de zetel gaan zitten. Oei alles oké ? vraagt Juan maar Marie geeft geen reactie. Tinne haalt een glas water voor haar en laat haar even drinken. Oké vertel nu rustig wat er gebeurd is zegt Tinne. Wout zegt Marie. Hij is verliefd op één of andere Jules. Een jongen die hij heeft leren kennen. Tinne en Juan kijken verbaasd naar elkaar. Heeft hij dan toegegeven aan zijn liefde voor Jules ? We kwamen hem vanmiddag tegen in een bistro. Toen Wout zij dat ik zijn vriendin was snikt ze. Zei Jules. Hoe jij hebt een vriendin. Ik snapte er niks van tot Wout mij het heeft uitgelegd. Waarom doet hij nu zoiets ? Je kan hier blijven zegt Tinne tegen Marie. We zijn er voor je.

Voila een nieuw deeltje als nog. Ik had geen inspiratie maar het staat er toch. Gelukkig veel plezier !!! Yenthe xxx ly cxxxx 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu