Wil je mee ?

405 17 4
                                    

Goeiemorgen zegt Tinne als Mauro met een lach de trap af komt gewandeld. Wat is er ? vraagt Tinne aan hem. Dit is niet normaal. Je lacht, je bent wakker, ziet er goed uit en het is maandag. Ergens klopt er iets niet. Is het goed als er straks een meisje mee eet ? vraagt hij. Tuurlijk zegt Tinne en kijkt dan naar Juan die naar Mauro knipoogt. Ooh ik begrijp het al zegt Tinne. Ik ben weg zegt Mauro als hij zijn boekentas oppakt en naar buiten loopt. Hij neemt zijn fiets en springt erop. Hij heeft nog nooit zo veel zin in school gehad als vandaag.

Jullie hebben precies wel een goed gesprek gehad gisteren zegt Tinne. Tuurlijk. Ik help hem graag als hij mijn hulp nodig heeft. En hij volgt mijn goede raad op dus dat is een goed teken zegt Juan. Hopelijk dat het meisje nu hetzelfde voelt voor Mauro wat Mauro voor haar voelt en de liefde zal er vanaf spatten. Aah dan weet ik al wat ik kan koken zegt Tinne. Juan kijkt haar nieuwsgierig aan. Spaghetti dat is toch romantisch. Ze loopt richtng Juan. Dat heb ik ook gemaakt toen jij Mauro voor de eerste keer bijles kwam geven weet je nog ? Juan knikt. Toen sloeg de vonk ook over bij ons. En die vonk brandt nog altijd zegt Juan als hij Tinne oppakt als een bruid en er snel maar stil meer naar boven loopt want Alexia slaapt nog.

Mauro komt aan op school zet zijn fiets in het fietsenrek. Als hij meteen de speelplaats rond kijkt. Er is nog niemand van zijn vrienden. Tuurlijk want die komen allemaal met de bus en die is bijna altijd te laat. Maar die ziet hij haar. Onder het afdak alleen op een bank. Zijn grote kans ligt nu voor hem. Hij wrijft door zijn haar en loopt dan vol zelfvertrouwen op het meisje af. Alhoewel hoe dichter hij komt hoe onzekerder hij wordt. Wat als ze niet wilt afspreken ? Dan denkt Mauro aan de woorden van Juan en loopt hij verder naar het meisje toe. Ze is op haar gsm bezig en merkt dus niet dat Mauro op haar afkomt.

Hey zegt Mauro als hij recht voor haar staat. Om het niet te ongemakkelijk te maken gaat hij maar langs haar op de bank zitten. Ze kijkt meteen op van haar gsm. Hoi zegt ze met een lach terug. Een lach waar Mauro al gewoon weg van smelt. Seg ik vroeg me af of je na school niet mee naar mijn thuis wou gaan. Want die toets van wiskunde die we tegen morgen hebben. Ik snap er niks van en jij die veel van Wiskunde kent. Het meisje legt haar vinger op de mond van Mauro. Ze voelt dat hij zenuwachtig. Tuurlijk wil ik je helpen zegt ze vriendelijk. Je kan ook blijven eten zegt hij. Tinne kookt. Ooh heel graag zegt ze. Ik zie je na school dan zegt ze terwijl ze opstaat. Ja zegt Mauro. Hij kijkt haar achterna terwijl ze naar vriendinnen toeloopt. Wat is ze toch zo mooi denkt hij.

Einde les. Einde schooldag. Mauro staat al ongeduldig te wachten aan de schoolpoort op haar. Hey Mauro zegt ze als ze om de hoek komt. Klaar om te gaan ? vraagt hij. Ze knikt. Ik haal mijn fiets zegt hij. Het meisje wacht aan de schoolpoort tot Mauro aankomt met zijn fiets. Je kan achterop als je wilt zegt hij. Graag zegt ze. Ze gaat achterop zitten en slaat haar armen rond Mauro zodat ze haar kan vasthouden. Het voelt zo goed denkt Mauro. De eerste stapjes. Ze rijden doro de straten van Antwerpen richting zijn thuis als ze aankomen. Hier woon ik zegt Mauro. FIjn zegt ze. We gaan naar binnen zegt Mauro als hij de voordeur opent. Tinne ik ben thuis roept hij door het huis. Ze gaan het huis binnen als Juan en Alexia daar aan het spelen zijn en er al een heerlijke geur door het huis zweeft. Juan dit is Lieze zegt Mauro. Lieze dit is Juan de man van mijn zus. En dat is Alexia hun kindje. Lieze geeft Juan een hand en Alexia zwaait ze lief naar. Ooh hey komt Tinne de woonkamer binnen. Tinne dit is Lieze zegt Mauro. Lieze dit is Tinne mijn zus. Fijn je te ontmoeten zegt Tinne. Zullen we naar mijn kamer gaan ? vraagt hij aan Lieze die nu een beetje verlegen knikt.

Als de twee boven zijn gaat Tinne meteen naar Juan. Wat een schatjes zegt ze. Juan draait al wat met zijn ogen. Wat mag ik dat niet zeggen ? vraagt Tinne. Tuurlijk wel zegt Juan en trekt haar op zijn schoot. Het doet me denken aan onze eerste ontmoeting, onze eerste afspraak hier. Geweldige herinneringen zegt Tinne terwijl ze Juan een kus geeft. Dat hoort ze een ting haar gsm. Ze pakt hem en leest een bericht van Marie.

Hey Tinne,

Ik mag morgen al weer naar huis toe. Ben blij. Eindelijk weer naar mijn eigen huisje. Als je wilt langskomen laat me even iets weten of Wout want ik moet nog veel rusten. Zie je graag.

Marie xxx

Ooh wat geweldig Marie mag morgen naar huis zegt Tinne. Wat een prachtige dag zucht Juan terwijl hij neerploft in de zetel en Tinne even naar de spaghettisaus gaat kijken.

Voila een nieuw deel speciaal voor jullie !!! Ik hoop dat jullie het mooi vinden en blijven lezen ondanks het maar af en toe updaten. Maar ik heb jullie graag. Onthoud dat en reageer zeker maar een keer want dat doet me altijd veel plezier. 

Hoe denken jullie dat het gaat aflopen tussen Lieze en Mauro ? Laat zeker weten !!!! 

Yenthe xxx  

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu