Mama is hier !!!

272 14 0
                                    

Tinne en Juan zitten op het vliegtuig. Ze zijn terug onderweg naar huis. Nadat Tinne heeft gezegd dat ze naar haar zieke dochtertje wilde gaan zijn ze beginnen inpakken en een zo snel mogelijke vlucht richting thuis geboekt. Tinne is op van bezorgdheid. Ze wil terug zo snel mogelijk in België zijn. Maar helaas is de vlucht bijna 15 uur. En Juan naast haar slaapt. Tinne slaat een zucht en staart maar uit het raam. Dat het nu maar goed gaat met haar.

Marie zit met Wout in de zetel. Terwijl ze met z'n allen naar Samson & Gert kijken. Alexia ligt te slapen in Wout's armen. Marie krijgt er een glimlach van op haar gezicht als ze hem daar zo ziet liggen. Kleine vlindertjes fladderen in haar buik. Wat zit je te kijken ? haalt Wout haar uit haar gedachten. Gewoon ik vind het schattig zoals je daar zit zegt Marie. Wout kunnen we iets leuks gaan doen ? vraagt Mauro als Samson & Gert gedaan is. Tuurlijk zegt Wout. Zullen we anders buiten in de tuin wat gaan voetballen ? Ja !!! roept Mauro. Daarmee maakt hij juist Alexia gelukkig niet wakker. Wout geeft Alexia aan Marie die binnen blijft met het kleine engeltje. Zachtjes pakt ze haar op en loopt naar het raam vanuit het raam kijkt ze naar de jongens die enorm veel plezier aan het maken zijn. Wout valt op de grond en Mauro gaat gewoon op hem liggen. Wat zou Wout toch een goede papa zijn.

Fieuw. Eindelijk aangekomen in België. Natuurlijk is het niet fijn om terug in België te zijn als we eigenlijk op huwelijksreis in het Dominicaase Republiek moeten zijn. Maar de plicht van ouders roept en we moeten er nu echt wel zijn voor ons klein dochtertje. Juan heeft mijn de laatste uren van de vlucht wat proberen gerust te stellen. Doat het wel goed met haar gaat maar eigenlijk heeft het niet veel geholpen. Juan en Tinne lopen meteen naar de auto om zo snel mogelijk naar Marie en Wout te vertrekken. Dat ze kunnen gaan zorgen voor hun dochtertje. Dat ze snel weer beter wordt.

Alexia is wakker worden geworden. Marie zitten buiten met haar op het terras. Wout en Mauro zijn nog steeds aan het voetballen. Alexia heeft haar hoedje op en lacht als Wout gekke dingen doet. Marie moet dan ook lachen. Mauro is zo fier op zijn kleine nichtje dat hij af en toe toont als de grote wat hij allemaal kan. Kunnen we even rusten ? vraagt Wout buitenadem aan Mauro. Is goed zegt Mauro en gaat langs Marie zitten en pakt Alexia van haar over die meteen moet lachen als ze Mauro ziet. Iets drinken ? vraagt hij aan iedereen. Allebei antwoorden ze water. Wout gaat naar binnen pakt glazen en het water als de bel gaat. Marie kijkt naar hem alsof hij iemand verwacht. Snel loopt hij naar de deur om te kijken wie het is. Als hij de deur opendoet wordt hij bijna omver geduwt. Waar is ze ? vraagt Tinne. In de tuin antwoordt Wout snel. En bekijkt Juan met een onbegrijpelijke blik. Ze kon Alexia niet ziek hier laten dus hier staan we dan zegt hij. Kom zegt Wout en neemt Juan mee naar de tuin. Tinne stopt op het terras. Hij ziet Mauro op het gras. Hij houdt Alexia vast die tussen zijn benen zit. Mauro is samen met haar bloemetjes aan het plukken en ze lacht. Tinne slaat even een zucht van opluchting. Zijn jullie toch terug gekomen ? vraagt Marie aan Tinne. Tinne knikt. Toch iets wat teleurgesteld. Ik had toch gezegd dat ze snel beter zou worden zegt Marie. Tinne knikt. Het gevoel dat ze een beetje te overbezorgd is geweest en dat ze haar beste vriendin een beetje had moeten vertrouwen. Kijk is wie daar is zegt Mauro tegen Alexia. En als Alexia naar Tinne kijkt begint ze spontaan te krijsen van geluk. Tinne loopt naar haar toe en pakt haar op en knuffelt haar. Toch blij dat ze haar dochter in haar armen kan nemen.

Juan staat in de deuropening met Wout. Zo lief zegt Wout en neemt plaats aan de tafel waar Marie zit. Juan krijgt er een grijns van op zijn gezicht. Het is mooi. Hoe bezorgd ze is en hoe goed ze zorgt voor hun dochter. Hoe een mooie en goede moeder ze is. Juan loopt naar Tinne toen en wrijft over het rugje van Alexia. Mauro springt recht en knuffelt ook zijn zus al zijn ze maar amper 1 dag weggeweest hij had ze toch al gemist en dat bewijst wat een hechte band ze samen hebben. Ze gaan met z'n alle mee aan de tafel zitten. Wout en Mauro beginnen meteen tegen Juan te praten over het voetballen en de games die ze gespeelt hebben. Marie spreekt meteen Tinne is. Al is ze wat ontgoocheld. Ze heeft het gevoel dat Tinne haar niet echt vertrouwd met Alexia. Tinne ik had toch gezegd dat je niet moest terugkomen. Je ziet toch ze is heel wat beter zegt Marie. Ja ik weet het zegt Tinne. Misschien was het gewoon mijn moeder instinct en kon ik niet anders. Misschien is het overbezorgdheid zegt Tinne. Heb je dan geen spijt dat je de reis hebt opgegeven ? zegt Marie. Tuurlijk ik heb daar spijt van. Maar ik vond dat ik er moet zijn voor mijn dochter. Ik ben haar mama zegt Tinne. Ja maar en Juan dan het is ook zijn huwelijksreis he zegt Marie. Hij heeft ook toegestemd zegt Tinne. Wat is er eigenlijk ? vraagt Tinne aan Marie die bijna huilt. Marie staat op en loopt naar binnen. Ze moet dit allemaal even verwerken. Ze loopt naar kamer en sluit haar daar even op. Tinne schrikt van de reactie van Marie. Wat is er aan de hand ? vraagt Wout meteen. Ik weet het niet juist zegt Tinne. Ik denk dat Marie iets dwarszit zegt ze. Laat ze maar even zegt Juan. Tuurlijk kan Tinne het niet laten. Er is iets met haar beste vriendin en ze wilt weten wat er is. Hier Juan neem even Alexia. Ik ga naar Marie kijken zegt Tinne. Juan knikt en laat Tinne dan toch maar naar Marie gaan kijken. Ze zijn ten slotte en beste vriendinnen en oud genoeg om te weten wat ze doen.

Tinne loopt naar binnen. Ze kijkt of Marie daar nergens is maar ze ziet haar niet. Haar kamer dus. Tinne loopt zachtjes de trap op. Bij de deur van Marie stopt ze en klopt aan. Geen reactie. Tuurlijk geen reactie. Dat had ze ook helamaal niet verwacht. Tinne probeert dan maar zachtjes open te doen maar hij zit op slot. Nogmaals klopt ze op de deur. Marie doe alsjeblieft open. Ik wil weten wat er is zegt ze. Marie kijkt naar de deur waar voor Tinne staat. Maar vind geen reden om nu de deur open te doen. Marie alsjeblieft. Ik zie je niet graag verdrietig zegt Tinne. Marie vind dat toch de moed om de deur open te doen. Maar gaat meteen weer op bed zitten met haar rug naar de deur waar Tinne staat. Tinne zet zachtjes stappen dichterbij. Tot ze vlak achter Marie staat en gaat daar op bed zitten. Marie kan je me alsjeblieft uitleggen wat je er dwarszit ? vraagt Tinne. Maar ze krijgt geen reactie. Marie ligt het aan mij. Ja krijgt ze hard aan van Marie. Oké probeert Tinne rustig te blijven. En kan je vertellen wat ik mis heb gedaan ? vraagt ze. Marie draait haar Tinne toe. En met een breekbare stem zegt ze. Ik heb het gevoel dat je me niet vertrouwt omdat je zo snel terug bent gekomen van je huwelijksreis voor Alexia die eigenlijk nu al veel beter is. Ze is ziek oké maar ik kan best voor haar zorgen. Met een opgelucht hart neemt ze adem. Tinne legt haar hand op die van Marie. Ik vertrouw jouw wel zegt Tinne terwijl ze diep in de ogen van Marie kijkt. Het is gewoon Alexia is nog klein amper een halfjaar oud. En het is de eerste keer dat ze ziek is. Ik ben een beetje te overbezorgd geweest. Maar ik beloof dat jij nog meer op Alexia mag passen. Beloofd ? vraagt Marie. Beloofd zegt Tinne en geeft Marie een knuffel. Ga je mee naar beneden? vraagt Tinne aan Marie. Die knikt enthousiast en samen lopen ze naar beneden.

Beneden kijken de jongens de ogen uit als ze lachend beneden komen. Ik vermoed dat alles opgelost is zegt Juan. Is ook zo zegt Tinne. We zullen dan maar eens naar huis gaan zegt Juan. Na onze lange vlucht hebben we wel nood aan rust. Hij wil Alexia in haar maxicosi zetten maar Tinne houdt hem tegen. Laat ze nog maar een nachtje bij Marie en Wout. Dan hebben we nog een nachtrust zegt ze. Marie krijgt meteen een grote glimlach op zijn gezicht. En mag ik ook nog hier blijven ? vraagt Mauro tuurlijk zegt Tinne. Wout en Marie springen op van enthousiasme. Tot morgen knuffelt Tinne Marie. Bedankt om ze hier te laten zegt Marie. Daar zijn beste vriendinnen voor zegt Tinne. Tot morgen liefje zegt ze nog tegen Alexia voor ze samen met Juan naar huis vertrekt. Na de emotionele, bewogen dag. 

Hoi allemaal, sorry dat het (alweer) een dag te laat is. Maar ik ben een beetje ziek. Straks komt er ook nog een deel van het andere verhaal maar geniet al maar van dit deel !!! Groetjes Yenthe xxx

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu