32. Awek

6.4K 566 20
                                    

Aku nak cerita sikit. Dulu, masa aku sedang bertunang... aku hampir2 'jatuh cinta' dengan yang orang lain.

Masa tu.. 1st time aku jumpa 'si dia' masa aku lawat Muzium Di Raja Johor. Aku join satu grup ngan member2 sekolah lama.

Aku perasan yang dia asyik tengok aku dari jauh. Muka dia... Ya Allah. Manis giler budak ni. Dengan baju kurung warna krim, rambut paras bahu... senyum jer dari tadi.

Terpegun ngan kecantikan awek tu, aku tak peduli pun keadaan sekeliling. Apa yang member2 aku cakap pun aku tak dengar sangat. Mata ni asyik jer pandang si dia.

Aku kemudian beritahu salah sorang member aku ni, yang aku nak berpecah jap dengan diorang. Dia pelik. Tapi aku tetap gak nak follow si dia ni keluar dari muzium.

Aku nampak si dia duduk kat salah satu bangku kat taman luar tu. Aku hampiri. Aku diri jer kat sebelah. Aku start menggatal. Aku tnya2 dia dengan soalan2 nak tackle... dia tak jawab. Dia hanya senyum jer.

Dalam 5 minit macam tu, dia bangun. Aku tanya, nak balik ker? Dia angguk. Rumah kat mana? Aku tanya... dia hanya menunjuk ke arah 'sana', dan terus melangkah. Aku tengok arah jarinya, dan aku terus blah, patah balik masuk muzium.

Dalam hati, aku menyumpah! Kenapa?? Pasal 'dia' tunjuk arah rimbunan pokok buluh yang ada kat hujung kebun bunga istana.

Ciss! Dah sah2 bukan orang yang tadi tu! Hampeh tul.

Seb baik aku cepat sedar. Kalau tak, silap2, dah ikut dia masuk, memang tak jumpa jalan keluar lah jawabnya.

So.. moral kali ni lain sikit... kalau dah ada couple tu, jangan gatai2 nak cari lain. Kang 'tersalah' pilih... naya.. aku dah nyaris2.. huhuhu

Nak Sangat Buka Hijabkan? Nah, Ambik!!Where stories live. Discover now