Anna s Marry stály nalevo od provizorního oltáře postaveného ve stínu stromů na kraji louky. Na druhé straně stál Robin a Luke. Mezi nimi nervózně přešlapoval John a koukal se do uličky mezi přihlížející hosty.
Obě dívky byly oblečeny do svátečních šatů, které Anna donesla ze zámku a které byly sice již starší a méně zdobené, než ty co měla nevěsta, ale i tak v nich obě vypadaly jako princezny z dětským pohádek a to hlavně díky tomu, že měly ve vlasech vpletené květiny, aby se co nejvíce podobaly samotné nevěstě a tím zmátly zlé duchy, kteří by se v tento slavnostní den mohli pokusit napadnout nevěstu.
Naproti nim stojící Robin měl na sobě část brnění- konkrétně kroužkovou kápi, kyrys, nárameníky, kroužkovou košili, která tvořila krátkou sukénku a stehenní pláty- a držel o zem opřený obouruční meč, aby v případě potřeby mohl zabránit únosu nevěsty. Freida byla nejspíše jediná dívka neurozeného původu, které měla ochranu v podobě prvního družby oděnu v kvalitní zbroji, i když neúplné. Druhý z družby- Johnův mladší bratr Luke- v bílé košili vypadal vedle vyparáděného zbojníka jako bezbranné dítě.
Mezi nimi stojící ženich byl oblečen do nové košile a byl čerstvě oholen a ostříhán. Bez několikaměsíčních vousů vypadl Malý John o několik let mladší a daleko bezbrannější.
Před natěšené svatebčany předstoupil bratr Tuck se svatou knihou v ruce a hned po něm se pomalým krokem uličkou vydala do plešátého otce zavěšená Frieda. Na Johnově tváři se rozlil úsměv od ucha k uchu sotva vyšla z poza hradby stojících hostů a bylo na něm znát, že je v sedmém nebi.
Anna se mu vůbec nedivila. Nevěsta vypadala jako anděl. Světle zelené šaty po lady Marianě se musely nakonec povolit více, než se původně počítalo, ale to jim spíše prospělo než uškodilo. Kromě toho, že ve švech byly povoleny na maximum, co to šlo, byly i nastaveny kusy bílé látky v bočních švech po celé délce šatů. V bocích muselo být látky přidáno více, takže od pasu dolů se bílý pruh pomalu rozšiřoval a sukni tak přibylo několik záhybů. Stejně tak muselo být více látky přidáno i přes prsa, kde se to vyřešilo trojúhelníkem všitým do dekoltu a ozdobeným krajkou, kterou paličkovala nevěstina matka několik dí z nejjemnější příze, kterou se podařilo sehnat. S délkou šatů nikdo nic nedělal, takže ty měla nevěsta nad kotníky a ukazovala tak staré, ale nově opravené kožené boty. Přední část ohnivých vlasů měla sepnutu dozadu, kde ji ve vodopádech splývaly do poloviny zad. Kolem hlavy měla věneček bílých květů a stejné květy byly vpleteny i do vlasů.
Nevěsta s otcem došla až k ženichovi, kde byla její ruka obřadně předána do ruky ženicha. Od této chvíle byla péče a starost o dívku přenesena z otce na muže. Nevěstin otec si šel stoupnout vedle její matky a budoucí manželé se otočili na božího služebníka.
Zamilovaný pár zopakoval po mnichovy manželské sliby, vyměnil si měděné prstýnky a nakonec i první manželský polibek a po celou dobu se usmíval. Oba dva v tuto chvíli vypadali jako samotné zosobnění štěstí a lásky.
Nyní již manželé se v doprovodu všech svatebčanů dostali za neustálého smíchu až k svatební tabuli ve středu louky. Na několika stolech vytvořených z pařezů a desek byly rozloženy všemožné dobroty- pečená štika, dušení zajíci, jáhlové, ale dokonce i krupičné kaše sladké s lesním ovocem nebo slané s houbami a různé koláče- a na místě určeném pro novomanžele byl položený velký meruňkový svatební koláč zdobený smotanými proužky těsta.
Freida s Johnem za všeobecného jásotu rozkrojili zlatavý koláč a jeden druhého s ním nakrmili a teprve poté se všichni pustili do jídla a nějak se jim po celou dobu dařilo měnit místa, kde seděli, aniž by přestávali jíst a bavit se. Jen Anna zůstávala po celou dobu na jednom místě. S úsměvem všechny tiše pozorovala a nasávala atmosféru radosti, která prostupovala celým lesem. Mělo pocit, že dokonce i vzduch jde cítit štěstím. A přitom si ukusovala ze svých nehtů.
ČTEŠ
Anna a Robin
Historical FictionRoland z Locksley se po letech vrací ze Svaté země a shodou okolností se stává psancem a svět jej začíná znát jako Robina Hooda, který chrání lid před Christopherem Manfieldem- šerifem z Nottinghamu. Zároveň potkává Annu, služebnou Lady Mariany- še...