Mariana pomalu došla zezadu k Rolandovi, který stál nad dvěma hroby- jeden už začínal zarůstat mechem, na druhém byla hlína stále nakypřena- propletla své ruce pod těmi jeho a objala jej.
„Není to tvá chyba," políbila jej zezadu na krk.
„Ani tvoje," odpověděl a sevřel její dlaně v těch svých.
„Tím si nejsem jistá," smutně se usmála a opřela se mu hlavou o záda.
„Možná je to chyba nás obou," sklopil zbojník zničeně hlavu. „O to více se musíme snažit, aby jsme ji napravili. Aby oběti nebyly zbytečné."
Několik minut jen stáli mlčky a bez pohnutí se vyrovnávali se smrtí jednoho z mužů, něž za nimi doběhl Luke.
„Jsou tu lidé z několika vesnic. Potřebují pomoci, útočí na ně šerifovi lidé." Lady s rytířem se ihned rozběhli do osady, kde na ně již čekalo několik desítek mužů z lesa a pět utečenců ze tří vesnic. Robin rychle určit tři patnácti členné skupiny pod vedením Erika, Johna a jeho samotného, které se ihned vydaly do postižených vesnic.
Zhruba půl hodiny poté, co muži odešli přiběhli do lesa lidé z dalších dvou vesnic. Brett, který dostal na starosti les, než se Roland nebo John vrátí, určil další dvě skupiny vedené Joshuem a Samuelem, které se měly vydat z lesa. Ještě než tyto dvě skupiny odešly, objevil se v lese asi desetiletý chlapec s tím, že i jeho vesnici přepadli šerifovy muži.
V ten okamžik se Brett ocitl v koncích. Nevěděl, co má dělat. Bojovní byl sice zdatný a zkušený, ale vůdce nebyl. Rozhodl se pomoci všem. Vytvořil ještě jednu skupinu bojovníků, kterou sám vedl a obranu lesa nechal na bedrech malé hrstky mužů pod vedení Tucka, který proti tomuto jeho nerozvážnému rozhodnutí protestoval. Brett si nedal říci. Nedokázal se smířit s představou, že někoho nechají na holičkách. Les zůstal pod ochranou jen nepatrného zlomku ze svých bojovníků.
I tak se nikdo nebál. Lidé byli před okolním světem chránění neprostupným lesem, ve kterém se každý cizí člověk po pár krocích mimo cestu ihned ztratil. A někdy mu ani cesta nepomohla. Takže je nikdo nemohl najít.
***
Uplynuly asi tři hodiny a do osady vběhl udýchaný Aaron. V patách mu běžel stejně udýchaný Jahi.
„Les hommes du shérif sont dans les bois! Ils sont sur nos talons. Quelqu'un les dirige," spustil rozrušený chlapec ve své mateřštině.
„Co se stalo?" Přiběhla k němu okamžitě Anna, která sice neslyšela, co říká, ale z tónu hlasu poznala, že to nebude nic dobrého.
„Jdou sem šerifovi muži," ujal se místo Aarona slova Jahi. „Míří přímo do osady. Vypadá to jako by je někdo vedl."
„Cože?"Mariana se zděšeně podívala na Tucka, který stál za chlapci a vše zděšeně poslouchal.
„Musíme zmizet, ihned." Z mnicha se během mrknutí oka stal stratég. „Muži a ženy, kteří jsou schopni boje, tu zůstanou, zbytek se půjde schovat s dětmi dál do lesa. Aarone, Jahi jděte oběhnout celý tábor a okolí a řekněte všem ať utíkají pryč. Anno jdi nachystat zbraně. Luku..."
„Chci tu zůstat a bojovat," ozval se patnáctiletý chlapec na prahu dospělosti.
"Dobře. Ale vezmi si luk a vylez na nějaký strom budeš nás krýt."
Tuck pokračoval ve vydávání příkazů. Mariana se dle pokynů vydala ke stavení, které sloužilo jako zbrojírna, v které bylo v tu chvíli opravdu málo zbraní. Dívka počítala, že většina mužů je ozbrojena. I přes to ji bylo jasné, že zbraní bude málo, protože bojeschopné ženy byly převážně neozbrojeny.
ČTEŠ
Anna a Robin
Historical FictionRoland z Locksley se po letech vrací ze Svaté země a shodou okolností se stává psancem a svět jej začíná znát jako Robina Hooda, který chrání lid před Christopherem Manfieldem- šerifem z Nottinghamu. Zároveň potkává Annu, služebnou Lady Mariany- še...