+++++
Trouble
Different voices, but I can't clearly heard what they are saying. It was like a buzz in my ears that turns into murmurs.
I groaned in so much pain that I felt in my whole body. My face, my feet and my stomach was completely aching.
I coughed, trying to reach the peak of my breathing. There was a heavy thing inside of my lungs in order for me not breathe properly. I felt someone's hand in my head, caressing my hair gently like a precious gem.
"Hush baby." His husky voice filled my ears. And I knew who is he.
I open my eyes for me to see his handsome face. He was worriedly looking at me while kissing the back of my hand. He was wearing a white T-shirt while me, I don't know. I was completely clueless where I was, where were we.
Inikot ko ang paningin ko para hanapin ang mga boses na naririnig ko kanina pa. Isang buong pamilya ang nakita ko habang nakatayo sa harapan ko. Isang batang lalaking, nakangiti sa akin na sa tingin ko'y nasa walong taong gulang palang. Isang babaeng maganda, a teenager exactly, her angelic smile was seen all over her face. Isang mag-asawa, na sa tingin ko ay magulang ng mga batang nakita ko. At napatingin ako sa pinto ng kwartong ito nang pumasok ang isang matipunong lalaki, na may maamong mukha, matangos ang ilong, may kayumangging balat at higit sa lahat may kulay asul na mata. He was definitely graciously handsome. The way he move, it was very manly.
Cadris cleared his throat that's why I turned my gaze to him. His face was emotionless and I know what's gotten into his mind right now. He's being jealous again.
I smiled to him.
"Maiwan na muna namin kayo," sabi ng ginang dahilan para maibaling ko ang paningin ko sa kanilang mag-asawa.
"Maraming salamat po," sabi ko. Ngumite ang mga ito kaya nginitian ko sila pabalik bago sila lumabas ng silid.
"Are you feeling well now?" he asked.
"Uh, ha. A little bit but I can manage to move. Pero teka, sino sila?"
Napanguso ito bago sagutin ang tanong ko.
"Sila ang tumulong sa'tin," he simply said.
Tumango-tango ako. May mga tao talagang mabubuti ang puso na kahit hindi nila kilala ay nagagawa nilang tulungan.
"Sino 'yong lalaki? Anak nila?" tanong ko, referring to the guy who just caught my attention.
Naningkit ang mata nito. He was accusingly starring at me. I smiled and then pinched his cheeks. I was just kidding.
"Ikaw lang, ano ka ba. By the way, thank you for saving my life. I owe you a lot."
He smirked.
"If you are really thankful, kiss me then."
Napangisi ako sa sinabi niya. Hinalikan ko siya sa kanyang pisnge dahilan para sumimangot ito.
"Tapos na." I giggled.
"Hindi diyan. Dito." He pointed his reddish lips.
BINABASA MO ANG
Preying Her
ActionHexa Louise Mabaquiao, was stuck in the past. She was afraid to risk that she might lose again. She became a useless person way back after Cadris Ford Montenegro left her. And now that he's pursuing her, she doesn' t know what to do because he is to...