Maurits

122 4 3
                                    

Ze waren aan het vechten alsof hun leven er vanaf ging. Emma en Lisa met de wachter, Joost en maurist met de draak, Thomas en Olaf met Falco en Samira en halina probeerden een manier te vinden om te ontsnappen. 'Thomas' riepte Joost. 'We kunnen wel wat hulp gebruiken hier.' Zei Maurits terwijl hij eennpijl afschiet richting de draak die niet veel schade aan hem brengt. Thomas en Olaf gingen naar hen en zei tegen Maurits dat hij Falco in de gaten moesten houden. Thomas probeert de zwakke plek van de draak zien proberen te vinden maar toen hoorden ze  'STOP' en Falco had Maurits vast met een mes aan zijn keel. 'Mau' riep Thomas en rende naar hem toe maar de wachter pakte hem vast en forceerde hem op zijn knieën. De anderen wouden Thomas gaan helpen maar Baltazar dreigde Thomas pijn te doen als ze niet luisterden. 'Falco' zei Thomas vermoeid. 'Laat mijn broer gaan! Of anders...' Zei Thomas maar Falco onderbrak hem. 'Of anders wat' zei Falco. 'Ik heb je broer en jij krijgt hem pas terug als ik krijg wat ik wil.' Zei Falco. 'En dat is?' vroeg Olaf kwaad. 'Thomas zijn vuurkracht!' Zei Falco lachend. 'Wat' zei Thomas. ' Nee nooit.' Zei hij moedig. 'Oké dan zal ik je broer moeten doden in 3,2,1....' Zei Falco maar glimlachte toen Thomas schreeuwde. 'Wacht nee niet doen!' smeekte Thomas. 'Ik geef je mijn krachten, maar laat mijn broer vrij!'

Raveleijn: de wraak van Falco ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu