Kunnen we hem nog redden?

48 3 1
                                    

Ze waren in het bos en zagen een klein schuurtje staan naaat een boom. Toen ze dichter kwamen hoorden ze geschreeuw, ze renden het schuurtje binnen maar er was niemand. Waar is hij, Falco! Schreeuwde Baltazar ongerust. De anderen zochten het schuurtje door maar vonden niks. Ze wouden naar buiten gaan maar opeens sprong Falco in Thomas handen. Hij zag bleek en vermoeid uit en begon te panikeren. Hij was bang en kneep Thomas zo hard hij kan. Thomas viel achterover en trok Falco mee. Even later hielpen de anderen hem recht en keken Falco verbaasd aan. Falco, we gaan je helpen zei Thomas en Falco liet hem los. Jullie kunnen mij niet helpen, Thomas je kunt nijs meer voor me doen, het is te laat. Zei Falco en zag er verzwakt uit. Thomas, misschien als we het sap van dr magische boom op de staf doen en dan vernietigd word gaat Falco misschien genezen zijn zei Luna en had Thomas het flesje met het sap. Goed idee Luna en lachte naar haar. Falco waar is de staf! Zei Thomas en bukte zich naar Falco. Daar! Zei Falco zwak en wees met al zijn kracht naar een kistje op wat stro. Maar toen Thomas naar het kistje wou stappen werd hij tegengehouden door Falco, het lijkt wel alsof hij betoverd word door dr staf en wilt dat de staf niet vernietigd word. Falco, laat hem los zeiden de anderen en probeerden Thomas los te krijgen. Ze kregen Thomas los en hielden Falco stevig vast. Thomas rende naar het kistje en opende het. Falco wou loskomen maar Baltazar hielp mee. Het is voor je eigen bestwil, Falco zei Baltazar en hield hem vast. Thomas opende het flesje en liet het sap op de staf vallen. De staf branden gelijk op en was ineens verdwenen. Falco kwam los en probeerde de staf nog te redden maar toen hij Thomas wou aanvallen was de betovering verbroken en zakte hij door zijn knieën. De anderen hielpen hem op en zetten hem voorzichtig op wat stro. Wat is er gebeurd? Vroeg Falco en keek Baltazar. Dat leg ik je later wel uit zei Baltazar en keek hem aan. Falco zag de ruiters naast hem en stond recht. Wat doen zei hier Baltazar!! Schreeuwde Falco en keek de ruiters boos aan. Falco, ze hebben jouw gered Thomas heeft de magische sap op de staf gegooid en nu is hij vernietigt. Zei Baltazar en gaf Falco een schouderklopje. Echt, bedankt zei Falco en glimlachte. Graag gedaan, maar deal is deal Baltazar. Je hebt belooft als wij Falco redden dat jullie je overgeven en wij de staf krijgen maar die is nu vernietigd, maar best zo. Zei Thomas en keek naar de anderen. Ja deal is deal zei Maurits. Wat! Heb jij gedaan zei Falco en keek boos naar Baltazar. Sorry, ik kon je toch niet laten vernietigen door die staf m, ik moest je toch helpen. Zei Baltazar. Jij! Zei Falco maar de anderen namen Baltazar en Falco mee maar raveleijn en sluitem hen op in de cellen met een groot slot zodat ze nooit niemeer konden ontsnappen.

Spannend, morgen is mijn eerste examen : Frans.
Wish me luck ❤❤❤

Raveleijn: de wraak van Falco ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu