Iedereen pakte zoveel boeken die ze naar konden vinden dat te maken had met magie en die zwarte staf. Jongens, ik denk dat we genoeg boeken hebben om te lezen zuchte Lisa en keek naar de stapel boeken. Oké, lezen dan maar zei Olaf vermoeid en ze begonnen elk boek te lezen. 2 uur later waren alle boeken uitgelezen maar niks dat iets te maken had met zwarte staf. Er staat wel in dat het bestaat en dat het krachtig is maar niks meer. Het is alsof we niet mogen weten wat voor krachten die staf heeft en waar het vandaan komt. Zei Thomas vermoeid en legde de boeken terug in de rekken. Hij legde een boek in het rek maar zag iets glinsteren achter een boek. Hij wou het boek pakken en het werd alsmaar lichter toen Thomas zijn hand dichter kwam bij het boek. Hij raakte het boek aan maar er kwam een soort van energiebron uit het boek. Thomas vloog achterover en viel neer op de grond. De anderen liepen naar hem toe en Thomas wees naar het boek. Kijk, die flits kwam uit dat boek zei Thomas en wees naar een oud boek met een zwart kristal op de voorkant. Thomas stond recht en probeerde het boek nog eens te pakken en er gebeurde niks. Ze gingen aan een tafel staan en Olaf las het voor. Pas op voor wie de staf heeft. Als het in de verkeerde handen valt zal er iets slechts gebeuren. Er kunnen twee dingen gebeuren. 1. De man wie de staf heeft kan als hij er teveel van gebruikt, opgaan in rook. 2. Wie de staf heeft kan de hele wereld vernietigen. Pas op, er is maar een manier om de staf te vernietigen. Je moet opzoek gaan naar een boom hier ergens op dr wereld, het is niet zomaar een boom maar een magische boom. Vind die boom en neem wat sap mee. Je moet het op de staf gooien en zo kan je hem vernietigen. Ik kan jullie niet vertellen waar die boom is maar hier is een raadsel om hem te vinden. Alleen wie slim en dapper is kan hem oplossen. De raadsel is: bang voor het donker of voor een zwaard, ga op zoek naar de boom waar alles om gaat. Hij ligt in een woud hier ergens op aard. Wees voorzichtig wie daar naar toe gaat. Zoek de drie feeën van het woud, zei geven jou het antwoord op mijn vraag.
Meer staat er niet zei Olaf en sluite het boek. Luna schreef het raadsel over op een papiertje en gaf het aan Thomas. Dankje, Luna. Zei Thomas en lachte naar haar. Oké, we moeten die raadsel zien op te lossen en die boom zien te vinden, en naar het woud toe te gaan om drie feeën te zien. Zei Joost ongelovig. Oké, weet iemand over wat die raadsel zou kunnen gaan? Vroeg Maurist en keek naar de anderen. Misschien moeten we die woud zien te vinden en aan de feeën de weg zien te vragen naar die magische boom. Zei Luna en de anderen keken haar blij aan. Wat ben jij toch een slim meisje eh zei Thomas lachend en gaf Luna een high-five.Spannend. Kunnen ze het raadsel oplossen en het sap van die magische boom zien te krijgen om die staf te vernietigen morgen een nieuw deeltje.
Dankjewel voor de 2K ❤❤❤ het is nooit gelukt zonder jullie steun. ❤❤❤
JE LEEST
Raveleijn: de wraak van Falco ✔️
FantasyZal het Thomas, Maurits, Lisa, Emma en Joost lukken om Raveleijn te kunnen redden van de gemene Falco en zijn wachter genaamd Baltazar. Lees dit boek om erachter te komen wat er gaat gebeuren! Gelieve niet te kopiëren! heb hier veel tijd ingestoke...