Pov. Draco
Bibberend stond ik in de astronomietoren. Ik zag hem vallen. Ik moest me inhouden om niet keihard te gillen. Hij is dood. Hij wist dat ik het nooit zou durven. Hij keek naar mij...en wist dat ik dit niet kon. Hij had het al die tijd van mij geweten. En ik maar denken dat ik slim bezig was, maar dat was niet erg. Hij is dood. Dat was het erge van het verhaal. Door Snape.
Ik wilde gillen, huilen door de grond zakken. Alles om het gevoel dat ik nu had te laten verdwijnen. De rest keken trots. Behalve Snape. Hij keek emotieloos.
Vechtend mensen hoorde je van beneden.
'Ik hoop dat we nou eindelijk het Mudblood van een Granger raken' zei Bellatrix Lestrange met haar kakelende stem. Ik slikte. Het was zo voorbij. De hel waar ik in beland was zou morgen ochtend afgelopen zijn.
De andere liepen weg. En ik liep achter ze aan. Zwakke spreuken aan het uitspreken. Expres niemand raken. Ik moest voorzichtig doen. Ik moest langzaam voor me zelf opkomen. Wat had ik er een potje van gemaakt.
Ik zag Bellatrix Lestrange de vloek des doods uitspreken en ze richtte op Hermoine. Haar toverstok lag op de grond. Zonder na te denken richt in een spreuk op het plafond. Brokstukken vliegen naar beneden. Bellatrix raakt afgeleid en onopgemerkt gooi in Hermoine's stok naar haar. Niemand dat mij zou verdenken.
Ik verstop me. Vanaf daar ziet niemand me. Ik moet Hermoine beschermen. En vanaf hier kon ik haar wel duidelijk zien. Spreuken waarvan ik niet eens wist wat ze betekende vlogen uit haar toverstok. Ze was getalenteerd. Dat kon je aan alles van haar zien.
Ik huilde. De hele tijd. De zoute tranen gleden over mijn wangen. Ze prikte, maar daar concentreerde ik me niet op.
Langzaam werden de geluiden minder en was de strijd voor vandaag voorbij. Veel gewonden lagen op de grond en ik voelde me schuldig dat ik daar niets aan heb kunnen doen.
Ik haalde diep adem. Kijkend naaf de puin om me heen.
JE LEEST
Take Me To A Better Place
ФанфикZesde jaar. Het jaar dat Hogwarts te maken krijgt met het woord: Liefde. Maar terwijl Harry uit gaat met Ginny Wealsey, Ron zoent met Lavender Brown en Hermoine uit gaat met Cormac McLaggen wordt ook Draco Malfoy verliefd. Op niemand minder dat Herm...