MPHP ( 12 )

3.1K 123 0
                                    

🎡 I K M A L 🌹 Q A I S A R A 🎡

Itu tak akan bertahan lama . Apa jua terjadi , ia tetap akan disembuhkan tanpa paksaan . Walaupun menyakiti pihak lain , ketamakkan itu tetap menjadi perkara utama .

" then , I will leave . "

Qaisara yang mula berdiri dan melangkah pergi mula ditahan oleh Rayqael . Qaisara mula memandang wajah Rayqael dengan penuh tanda tanya .

" we need to talk first . "

Melissa yang menyaksikan apa yang berlaku pada dua beradik ini , mula merasakan risau yang pelik . Dia tidak takut pada Qaisara mahupun Rayqael tetapi ada sesuatu yang dia sangatkan risau .

" Qael tahu , Sara datang sini sebab Sara dah tahu semua benda kan ? " Qaisara mula menghirup teh tanpa memandang wajah adiknya . Wajahnya kekal dingin . Rayqael mengeluh . Keadaan sepi kafe hospital ini membuatkan keadaan menjadi sangat hening .

" kalau Sara tahu , kenapa Sara jumpa Melissa lagi ? " Qaisara terus memandang tajam Rayqael . Rayqael pula hanya membalas pandangan itu . Cawan berisi teh mula diletakkan dengan sedikit kasar .

" kau percaya Melissa ? "

Rayqael tersentak . Soalan pertama Qaisara sangat pelik dan mencurigakan .

" aa-apa maksud kau ? " Qaisara mula mengangguk-angguk seperti dia mula faham dengan sesuatu . Matanya masih kekal memandang anak mata Rayqael yang tak pandai menipu .

" kau percaya dia . Kau rasa dia mangsa ke lepas semua tu jadi ? "

" kau mesti salahkan Hani sebab ... "

Qaisara yang terdiam seketika mula dipandang cemas oleh Rayqael . Rayqael cuba untuk bertenang . Dia tidak mahu kes ini semakin besar dan ramai pihak terlibat . Lagi-lagi Qaisara .

" ... kau sayangkan Melissa . Nampak macam bodoh tapi kau sendiri pilih , Qael . Tak kira la apa Melissa cerita , kau tak boleh letak semua kepercayaan kau . "

" dia boleh gunakan kau , Rayqael Shah . "

Qaisara terus berdiri dan berura-ura untuk meninggalkan Rayqael yang masih keliru . Tangan Qaisara terus ditarik . Qaisara mula memusingkan kepalanya dan memandan tepat ke arah anak mata Rayqael .

" Sara , Qael percaya apa yang Sara buat . Tapi tolonglah , jangan libatkan Melissa . "

" Melissa victim . "

Qaisara tersenyum sinis selepas mendengar kata-kata dari adiknya . Dia sendiri tidak percaya mengapa adiknya berkelakuan sebegini rupa . Kena rrasuk ke apa ?

" selama ni kau hilang masa latihan , kau jumpa Melissa kan ? Kau sanggup tipu Rayqal semata-mata nak tengok dia ? "

" kau telefon Umi nak minta biskut apa semua tu , kau cuba nak guna-guna Umi kan ? "

Rayqael tersentak . Tangan Qaisara perlahan-lahan mula dilepaskan . Dia tidak tahu sejauh ini , Qaisara dapat tahu kesemuanya .

" kau lagi teruk , Qael . Tapi seteruk kau ni , kau tetap adik aku . Jadi jangan cuba nak langkau had sabar aku . Aku tetap tahu segalanya . "

NEW VERSION : My Prob HeadprefectWhere stories live. Discover now