EvelineQueen

50 3 0
                                    

1. Toți scriitorii au o "muză", un obiect sau o persoană care îi inspiră. A ta care este?
Muză e mult spus. Nu mă inspiră vreun obiect sau vreo persoană. Consider că inspirația se gaseste in cele mai neobișnuite locuri sau persoane. În cazul meu, inspirația vine de cele mai multe ori din realitate. Văd oamenii in jurul meu cum reusesc să facă ceea ce își propun și sunt uimită de perseverența anumitor persoane.

2. Dacă ai fi în pielea personajului principal din cartea ta ce ai face?
Întrebare bună. Fiecare personaj principal din cărțile mele contine o parte din mine.
Lui Raven, din "Hunting Shadows" i-am atribuit personalitatea mea vulcanică. Nu e de mirare că "a prins la public" caracterul ei, fiindcă am luat un defect și l-am facut să fie cea mai mare calitate a ei. Dacă aș fi în locul lui Raven probabil aș fi mai atentă la persoanele din jurul meu și aș vorbi mai mult cu părinții mei. Cred că atitudinea ei secretoasa și vagă o face să intre în atâtea belele.
Să o luăm pe Callia, din "Cavalerii Apocalipsei". Pe ea am făcut-o cu un caracter mămos. Este foarte serioasă și încordată, ceea ce seamănă cu mine atunci când sunt pusă în situația de a fi liderul. Dacă aș fi în locul ei aș încerca să mă liniștesc și să recunosc faptul că il plac pe Damian. Cei care au citit cartea vor înțelege.
Iar la urmă este Kamari din "Gloanțe de Safir". Pe fiecare personaj l-am creat la o vârstă diferită, devenind reflexia mea și a caracterului meu la varsta respectivă. Kamari este cea mai nouă creație a imaginației mele și trebuie să recunosc că până și pe mine mă intrigă și enervează caracterul său curios. Este o familistă convinsă, dar totodată se ceartă din orice. Dacă aș fi în locul ei aș încerca să las curiozitatea de-o parte și să îmi văd de viață fără să îmi pun viața în pericol.

3. Ce îți inspiră citatul lui Victor Hugo despre cărți, " Lectura este ca un foc. Fiecare silabă este o scânteie"?
Nu încetează niciodată să mă încânte vorbele lui Hugo. Pentru mine, acesta e modul lui de a spune că fiecare facem parte din ceva mult mai mare, desigur la o scară mai mică și legându-se de un subiect care îi place. Lectura unei cărți adevărate, cu adevărat muncite, nu doar pentru a atrage cititorii mă încântă. Și spun asta doar pe scurt.

4. Care crezi că este cel mai talentat scriitor contemporan? De ce?
Aș putea spune că este Mircea Cărtărescu, dat fiind faptul că este foarte cunoscut datorită talentului său. Însă și Dan Lungu mă uimește cu fiecare carte. Umorul și ironia fac din cărțile lui Dan Lungu niște lecturi savuroase pe care le parcurgi rapid, dar din care reții satira socială. Situate mai ales în perioda post comunistă: Cum să uiți o femeie sau Raiul găinilor, mă fac să privesc cu alți ochi acea perioadă, deși este pusă în lumină proastă și de această dată, ca de fiecare dată.

5. ‎Să ne imaginăm că ai câștigat un premiu pentru cartea ta. Ce ar cuprinde discursul tău?
Ei bine, fiecare carte conține tipologii diferite de persoane. Aș putea spune că pentru fiecare "operă" a imaginației mele aș avea un discurs diferit. Cred că singurul lucru in comun pentru toate ar fi mulțumirile adresate cititorilor mei, fiindcă ei sunt motivul pentru care aș lua un premiu. Degeaba ai cea mai bună pâine din oraș dacă nu ai și cumpărători.

6. ‎Dacă ai deveni profesor/profesoară de literatură, ce fel de cărți le-ai sugera elevilor? De ce?
De toate. Pur si simplu le-aș spune să citească orice simt ei că le reflectă trăirile. Cu fiecare lectură te creezi ca persoană. În mintea ta crește atât dragostea pentru lectură cât și sentimentul de "mai bine" așa cum îl numesc eu. Este acel sentiment pe care îl simți puternic atunci când conștientizezi că un personaj a reacționat greșit și înveți din asta. Consider că e mai bine să înveți practic decât teoretic si cum ar putea fi mai simplu decât prin intermediul imaginației?

7. ‎Care e cartea ta preferată din copilărie, cea care ți-a dat un țel sau un model în viață?
Întrebarea aceasta mă pune pe gânduri. Nu m-am gândit niciodată la asta. Citeam tot timpul și cred că asta mi-a trezit dragostea pentru scris. Țin minte când stăteam în poala bunicii cu câteva cărți ce așteptau să fie citite. Nu pot uita momentul în care bunica mea a realizat că îmi place lectura și mi-a pus în brațe un carnețel în care să scriu propriile povești. Prima poveste scrisă de mine era atât de pură și inocentă încât mă uimește și în ziua de azi propria mea gândire. Pot spune că prima carte care m-a inspirat să scriu, mi-a dat un țel așa cum e pusă întrebarea, a fost "Micul Prinț". Am adorat-o.

8. ‎Care e marea ta nedumerire referitoare la scrierile marilor autori?
Nu am o nedumerire. Cu cât știi mai puțin, cu atât magia te cuprinde. Atât am de spus.

9. ‎Ți-ar plăcea o viață plină de cărți? De ce?
Viața fără cărți e seacă. Dar există și o limită, nu vreau sa ajung o bibliotecă umblătoare.

10. ‎Când spui "fantezie" la ce te duce gândul?
La ceva uimitor. Depinde si de starea mea de spirit. De cele mai multe ori probabil mă gândesc la un loc feeric, plin de zâne, soare sau căldură. Dar, uneori mă gândesc la o stradă întunecată, luminată de felinare si pe acolo trec doar ființe ce întruchipează răul. De obicei mă gândesc la un portal, apoi depinde de starea mea.

11. ‎Cu (,) cât înaintăm în vârstă, ne schimbăm preferințele în materie de lectură. Ce fel de cărți crezi căîți vor plăcea peste 10 ani?
Aceleași. Citesc aproape orice gen, deci nu prea are ce să se schimbe. Sunt deschisă la lucruri noi. De aceea m-am înscris la categoria "critici" a acestui grup, fiindcă astept de la fiecare gen o nouă creație care să mă uimească.

12. ‎Ești genul romanelor romantice sau a celor polițiste? De ce?
Se poate să aleg? Nu există pentru mine opțiunea asta. Ador creativitatea și mintea încâlcită a Agathei Christie, dar cine poate să ignore are menirea unei cărți de dragoste a lui Jane Austin. Serios. Cred că în momentul în care l-am descoperit pe Blaga am reușit să fac un compromis între cele două lumi. El este un romantic cu idei mohorâte și mi-a cucerit inima.

13. ‎Ce sentimente îți stârnesc reacțiile fanilor cărții tale?
Ce sentimente? Bucurie, împlinire, apreciere, sunt doar câteva. Vara trecută am avut o cititoare la cartea mea "Hunting Shadows" careia i-a plăcut cartea atât de mult încât a vrut să facă un fanfiction cu două personaje din carte pe care le ship-uia. Mi-a facut două coperți și m-a încurajat mereu să continui să scriu. Ador când văd astfel de cititori, la orice carte, chiar mă inspiră!

Îți mulțumesc enorm EvelineQueen pentru timpul acordat și pentru răbdarea și măiestria care ți-au definit răspunsurile. Sper că nu te-am plictisit și că întrebările mele te-au încântat.

-Ema

Interviuri |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum