LiaSolaris

62 4 1
                                    

1. Toți scriitorii au o "muză", un obiect sau o persoană care îi inspiră. A ta care este?
Mă inspir ori din povesti ale personajelor din anime-urile la care ma uit, ori din întâmplările din viața mea, ori din viața anumitor persoane, ori pur și simplu îmi trec lucruri prin minte. Pot spune că și muzica mă ajută, mai ales cea tristă, aia ajută în orice moment și parcă mă face să gândesc mai profund asupra anumitor lucruri.

2. Dacă ai fi în pielea personajului principal din cartea ta ce ai face?
Păi, am mai multe cărți, dacă aș fi în pielea Liei din "criminala la ușa castelului" cred că aș ceda psihic pentru că am făcut în așa fel încât băiatul cu care a avut o relație de vreo 2 ani să fie fratele ei de mult pierdut... Dacă aș fi Lia din "dangerous love" cred că aș lupta pentru persoana iubită și aș face orice să o țin în viața, chiar dacă asta înseamă să fiu jucăria șefului mafiei... Dacă aș fi Lia din cele două cărți "am nevoie de tine" și "pentru ca te iubesc" aș sta cât mai mult cu Izaya, pentru a fi sigură că nu mai pleacă încă o data și mă lasă singură pentru o anumita perioadă de timp.

3. Ce îți inspiră citatul lui Victor Hugo despre cărți, " Lectura este ca un foc. Fiecare silabă este o scânteie"?
Interesante comparații, chiar are dreptate cu ceea ce spune, unele cărți, cele mai multe de fapt, sunt menite să te țină în suspans, să îți inducă anumite stări și să te facă să intrii în pielea personajelor. Dacă reușești să scrii încât să faci cititorul să simtă aceste senzații, înseamă că ai un mare talent care merită folosit în continuare.

4. Care crezi că este cel mai talentat scriitor contemporan? De ce?
Nu cred că există un "cel mai talentat", fiecare e talentat în felul său, unii scriu despre dragoste, alții despre moarte, fiecare abordează subiecte diferite, nu poți, nu ai dreptul de fapt, să îi judeci.

5. ‎Să ne imaginăm că ai câștigat un premiu pentru cartea ta. Ce ar cuprinde discursul tău?
Vă mulțumesc foarte mult pentru susținere, dacă nu erați voi, sincer, renunțam de mult! Încă nu-mi vine sa cred ca am câștigat un premiu, parca sunt într-un vis, unul devenit realitate! Mulțumesc încă o data pentru tot ce ați făcut pentru mine!

6. ‎Dacă ai deveni profesor/profesoară de literatură, ce fel de cărți le-ai sugera elevilor? De ce?
Orice alta carte, orice, doar literatura clasica nu! Nu o suport, sincer! Ma zgârie pe creier când o aud pe profa de romana "aveți de citit cartea asta" sau când o aud pe mama "citește cărți pentru școală, nu cărțile tale despre moarte". Literatura clasica e și ea frumoasa în felul ei, dar, după mine, nu își mai are locul în societatea asta, acum nimeni nu mai are chef sa citească ceva vechi, mai bine citim orice altceva. Prefer mai mult "cărțile mele despre moarte" decât cărțile pentru școală, pur și simplu adorm cu cartea în mana, nu-mi place sa citesc ceva obligată, parcă îmi stă în gât. Deci, răspunsul este orice altceva, numai literatură clasică nu!

7. ‎Care e cartea ta preferată din copilărie, cea care ți-a dat un țel sau un model în viață?
Când eram mica nu prea citeam cărți, nici acum n-o fac, doar obligata (sau de buna voie dacă găsesc ceva interesant), dar pot zice ca "aventurile lui Păcala", pentru ca parca ma regăseam în prostia lui (care culmea, nu era prostie, doar făcea pe prostul, exact cum fac eu, de aia zic ca ma regăseam, și încă o fac, la greu)

8. ‎Care e marea ta nedumerire referitoare la scrierile marilori?
Cum de au scris atât de mult și de bine când eu nu pot sa leg niște propoziții și sa creez puțin mister.

9. ‎Ți-ar plăcea o viață plină de cărți? De ce?
Nu prea... Nu sunt fana prea mare  a cărților, nu sunt genul ala care sta închis în casa și învață, sunt genul ala de om petrecăreț

10. ‎Când spui "fantezie" la ce te duce gândul?
La zâne, vampiri, demoni, alte lumi, unicorni

11. ‎Cu (,) cât înaintăm în vârstă, ne schimbăm preferințele în materie de lectură. Ce fel de cărți crezi că îți vor plăcea peste 10 ani?
Cred că tot "cărțile mele despre moarte", nu îmi schimb des gusturile.

12. ‎Ești genul romanelor romantice sau a celor polițiste? De ce?
Romane polițiste, nu prea sunt eu fana a dragostei.

13. ‎Ce sentimente îți stârnesc reacțiile fanilor cărții tale?
Pur și simplu mor de fericire când le vad reacțiile, îmi umplu sufletul de fericire când vad ca le place ceea ce scriu.

Mulțumesc LiaSolaris pentru timpul acordat.

-Ema

Interviuri |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum