Mulțumesc filipdana pentru alegerea pentru a-ți lua un interviu. A fost o plăcere!
1. Toți scriitorii au o "muză", un obiect sau o persoană care îi inspiră. A ta care este?
Nu pot să spun că am o "muză", pentru că îmi este de ajuns să aud o frază interesantă, să văd un videoclip nou, să aud unele melodii și creierul meu deja născocește mai mult. Îmi este de ajuns o singură imagine și povestea prinde contur în mintea mea.2. Dacă ai fi în pielea personajului principal din cartea ta ce ai face?
Dificil de spus. Fiecare personaj principal din cărțile mele au o parte din mine. Elenei din "Invizibila tocilară sau Populara bad girl" i-am atribuit partea mea mai "rebelă" pe care o aveam în timpul liceului. Dacă aș fi în locul ei, probabil aș fi mai liniștită și nu aș ieși atât de mult în evidență. Andrada din "Secretara" este o fire mai timidă, dar când ajunge să facă un lucru care îi place, uită de toată timiditatea, iar așa sunt si eu. Sunt o fire timidă, până ajung să te cunosc. Crysta din "Urlând iubirea" este singurul personaj care a suferit enorm și a luptat pentru fericire și să spunem că prin ea am încercat să refectez unele suferințe ale mele.3. Ce îți inspiră citatul lui Victor Hugo despre cărți, " Lectura este ca un foc. Fiecare silabă este o scânteie"?
Are mare dreptate. Pasiunea pentru lectură este precum un foc ce arde neîncetat, odată ce ai prins "gustul" cărților, nu te mai poți opri. Fiecare silabă pe care o citești îți mărește acel "fol" interior dornic de a descoperi cât mai multe din minunata lume a cărților.4. Care crezi că este cel mai talentat scriitor contemporan? De ce?
Nu cred că este unul mai talentat decât celălalt. Fiecare scriitor are farmecul lui, mai ales dacă știi și cum să-l "citești" (să-i citești operele). Fiecare este un exemplu.5. Să ne imaginăm că ai câștigat un premiu pentru cartea ta. Ce ar cuprinde discursul tău?
Ar fi dificil să-l spun acum. Cu siguranță ar diferi de la o carte la alta, dar un lucru aș ști sigur: mulțumirile ce s-ar îndrepta spre cititorii mei, ar fi aceleași.6. Dacă ai deveni profesor/profesoară de literatură, ce fel de cărți le-ai sugera elevilor? De ce?
Nu le-aș sugera un anume gen. I-aș îndruma să-și aleagă propriile genuri. Să nu se lase influențați.7. Care e cartea ta preferată din copilărie, cea care ți-a dat un țel sau un model în viață?
Nu cred că am o singură carte preferata, de fapt, nu am una singură. Când aveam în jur de cinci sau șase ani, îmi aduc aminte că o puneam pe bunica să-mi citească aceeași poveste la nesfârșit. Avea o carte veche și îngălbenită ce nu mai conținea coperta și nici macar primele pagini nu le avea.8. Care e marea ta nedumerire referitoare la scrierile marilor autori?
Nu pot să spun că este o nedumerire, pentru că îmi place să savurez fiecare scenă și întâmplare și cu (,) cât știu mai puțin, cu atât sunt mai fascinată. Dar uneori mă întreb: cum reușesc sau au reușit sărealizeze niște opere atât de incredibile, când eu abia reușesc să pun câteva cuvinte într-o propoziție.9 .Ți-ar plăcea o viață plină de cărți? De ce?
Deși ador să citesc și fac asta în majoritatea tinpului liber, nu vreau să exagerăm, astfel ne-am transforma într-o bibliotecă (nu că ar fi ceva rău în asta, dar avem nevoie și de viață socială).10. Când spui "fantezie" la ce te duce gândul?
Fantezie... cred că toată lumea se gândește la ceva imposibil de realizat în viață de zi cu zi, ceva ce nu ai să gasești prea des sau chiar deloc.11. Cu (,) cât înaintăm în vârstă, ne schimbăm preferințele în materie de lectură. Ce fel de cărți crezi că îți vor plăcea peste 10 ani?
Nu cred că o să-mi schimb preferințele în materie de lectură. Citesc orice despre orice, atăta timp cât mi-a stârnit curiozitatea.12. Ești genul romanelor romantice sau a celor polițiste? De ce?
Îmi plac ambele genuri, dar cred că prefer mai mult un roman romantic alături de o ciocolată caldă. Sunt o romantică de fel.13. Ce sentimente îți stârnesc reacțiile fanilor cărții tale?
Mă bucur de fiecare vizualizare în parte, iar când primesc câte un comentariu sau vreun mesaj în privat, începe să îmi sară inima de bucurie. Nu cred ca aș putea explica în cuvinte senzațiile pe care le simt în acel moment.Edit: ca plată, cer un follow la contul meu personal, ceuridice.