Bölüm 6

229K 9.1K 1.7K
                                    

Yağız (Beste'nin abisi)

Başımı kaldırdığımda ensemde ağrı hissettim.

"Ah! Yerde mi uyumuşum?" dedim mırıldanarak. Elimi enseme götürdüm ve hafifçe ovdum. Acıyordu.

Yavaşça yerden kalktım ve ayıcığımı yatağıma koydum. Telefonumdan saate baktım. Sabahın 5iydi. Esnedim ve kollarımı iki yana açtım. Her yerim ağrıyordu.

Odadan çıkıp küçük mutfağa ilerledim, buzdolabından birkaç peynir parçası ağzıma sıkıştırdım. Ağrı kesici var mı diye çekmeceleri açtım.

Kutuyu buldum ve içini açtım, bir tane kalmıştı. Ağrım çoktu, eğer bu kadar kötü olmasaydı içmezdim. Hapı ağzıma attım ve su doldurdum.

Suyu kafama diktim, hapın boğazımdan geçtiğini hissedebiliyordum. Hafifçe öksürdüm ve etrafa baktım.

Odama geçtiğimdeki gibiydi, abim gelseydi horlamasını duyardım. Merakla odasının kapısın tıklattım, ses gelmedi.

"Abi?" dedim. Ses gelmediğine emin olduktan sonra odaya girdim.

Odası çok dağınıktı, lambanın üstünde birisinin sütyeni vardı, yerlerde kıyafetler ve yemekler vardı.

Utanarak hemen çıktım, abim izinsiz girilmesini sevmezdi.

Ablamın odasını tıklattım, ondanda ses gelmedi. Hafifçe açtım, kimse olmadığını görünce odaya girdim.

Ablamın odası da dağınıktı ama abim kadar değil. Yatağı yarım yamalak düzenlenmişti ve kıyafetleri yerdeydi.

Olmamaları garibime gitmişti, hemde çok!

Kendi odama gittim ve ablamı aradım. Cevap vermedi. Abimi aradım. Birkaç çalışta açtı.

"Ne var?" dedi sert bir şekilde. Bu kadar sert olmasına şaşırmıştım.

"Abi neredesiniz?" dedim. "Ne demek 'siniz?' ablam yok mu?" dedi.

"Yok, ikiniz de yoksunuz. Neredesiniz? Ne zama-" sözümü kesti.

"Ablamı aradın mı?" dedi. "Evet ama açmadı, işi bu kadar geç saatlere kadar sürecek mi? Hem bugün Pazar" dedim.

Bir süre cevap vermedi. "Git yat uyu" dedi ve kapattı. Şaşkınca telefona baktım. Bu sefer ağlamayacaktım, hayır.

Ne zaman neredesiniz diye sorsam bana bağırıyordu, ya da ne yapsam. Abim beni sevmiyordu, bu bir gerçekti.

'Ne yapalım? İnsanlara kendini zorla sevdirtemezsin' dedi iç ses. Haklıydı, zorla hiçbir şey olmazdı.

Ama ablamın geç saatlere kadar çalışmasını istemiyordum. Onlara bende yardım edecektim. İsteseler de istemeseler de.

Sadece biraz yorgundum. Telefonu masama koydum ve kendimi yatağa attım.

*

Ağrının bir kısmı geçmişti ama başımı hızlı bir şekilde çevirdiğimde hala acıyordu.

Hızlıca kot pantolon ve uzun kollu tişört geçirdim. Saçlarımı topuz yapıp ellimi ve yüzümü yıkadım.

Daireyi kontrol ettim, açık pencere yoktu. Ayakkabılarımı giyip dışarı çıktım. Kapıyı kilitledikten sonra apartmandan çıktım.

Hava bugün güzeldi, dün gece biraz yağmur yağmıştı sadece. Adımlarımı hızlandırdım ve avmye girdim.

Hemen köşede eski bir kitapçı vardı. 'ELEMAN ARANIYOR' yazısını görünce gülümsedim ve içeri girdim.

Benden Kaçamazsın!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin