Kidnapped by my Vampire-stalker # 8
Levi is koppig, nog koppiger dan een ezel. Als hij iets wil laat hij zich door niets stoppen en gaat hij door tot hij zijn zin heeft. Daar bewonder ik hem wel voor.
Maar langs de andere kant is zijn koppigheid gewoonweg irritant.
"Jannnnneeee!" Hij pruilde, zette zijn handen aan wederskante van mijn hoofd tegen de muur, zodat ik niet weg kon.
Ik klemde mijn kaken op elkaar en keek hem geërgerd aan. "Nee Levi."
"Kom op Jane, het is al kei lang geleden sinds we een sleepover hebben gehad." Als hij zag dat mijn expressie niet veranderde gebruikte hij zijn puppy ogen.
Ik beet mijn lip, maar zuchtte daarna. "Goed, goed, ik blijf slapen, Jeansmerk." Damn Levi en zijn puppy ogen.
Levi grijnsde alsof hij de hoofdprijs had gewonnen en duwde zijn vuist in de lucht. "Yes! Goed nu kom, mama maakt lasagne en ik heb honger!" Hij begon me richting zijn auto te trekken.
"Levi, trek nog harder en mijn arm is eraf."
Levi liet mijn arm los en keek me verontschuldigend aan. "Sorry, maar ik ben gewoon opgewonden."
Ik trok en wenkbrauw op. "Levi, waarom ben je zo blij? Waarom wou je trouwens zo graag vandaag een sleepover houden?"
Hij grijnsde mysterieus. "Dat is voor mij om te weten en voor jouw om te weten te komen als we bij mij thuis zijn," zei hij en opende de deur van zijn zwarte Volvo. "Nu ga in de auto zitten."
Ik rolde mijn ogen en kroop in de auto. Juist als ik mijn gordel vast deed stapte Levi aan de bestuurderskant in. Hij startte de auto en onmiddellijk begon K3 te spelen.
Ik kon het niet helpen en proestte het uit van het lachen.
Levi daarentegen werd rood en zette snel de radio af. "Wat? Die CD is van Mira, ik moest haar gisteren naar haar dansles brengen. Ze wou er perse naar luisteren."
Mira is Levi's zes jaar oude zusje. Ze is echt super schattig en slim. Ik wist dat Mira een obsessie had met K3 want de laatste keer dat ik samen met Levi moest babysitten had ze de CD op herhalen gezet. Vier uur lang hadden we naar die liedjes moeten luisteren. 's Avonds, als ik terug thuis was bleef ik ze maar neuriën.
Ik beet op mijn lip zodat ik zou ophouden met lachen. "Uh-huh."
"Serieus!" riep hij en werd nog roder.
"Ik geloof je jeansmerk. Vertrek nu maar, ik heb honger."
Levi mompelde wat, maar reed van de parking af.
Ik haalde mijn gsm uit mijn broekzak en schreef vlug een sms naar mijn moeder dat ik bij Levi bleef slapen.
"We zijn er." Juist als ik mijn gsm weer wegstak, zette Levi de motor uit.
Ik deed mijn gordel los, stapte uit de auto en liep let grote passen naar de voordeur. Levi kwam naast me staan en opende de deur.
"Levi ben jij dat?" Het eerste wat ik hoorde zodra we binnen waren was Anne, Levi's moeder haar stem.
"Ja mam, Jane is er ook bij," riep Levi terug en duwde de deur toe.
Daarna dropte hij zijn rugzak op de grond, deed zijn jas en schoenen uit voor hij de keuken in liep.
Ik rolde mijn ogen en zette mijn rugzak op de grond. Met een brom raapte ik Levi zijn jas op en hing hem aan de kapstok samen met de mijne.
"Levi?" riep ik als ik de keuken in kwam en niemand zag.
"Living," antwoordde hij.
Ik liep de keuken door naar de living en zag Levi op de grond voor een doos zitten. Levi's moeder zat in de zetel en was een tijdschrift aan het lezen.
"Dag Anne," groette ik.
Ze keek op van haar tijdschrift en lachte vriendelijk naar me. "Hallo Jane."
Ik gaf haar en glimlach en ging daarna naast Levi op de grond zitten.
Juist als ik in de doos wou kijken duwde haalde Levi iets uit doos en duwde die dan weg.
"Levi, wat is dat?"
Hij keek me grijnzend aan en toonde me het voorwerp. Het was de Lion King film. "Weet je nog dat we vier jaar geleden Lion King keken en we een weddenschap deden wie er het eerste in tranen uitbarstte?"
Ik grijnsde naar hem en gooide de doos zakdoeken die naast me op de salontafels stond naar hem. "Hier, ik hou het toch langer vol dan jij."
Een uur en half later waren Levi en ik aan het snotteren. Ik had geen idee wie er het eerst is begonnen te huilen, en Levi denk ik ook niet.
_*_*_*_*_
Levi snurkt. Heel, heel luid.
Ik kreunde en rolde naar de helemaal naar de linker kant van het bed. Zonder het deken mee te trekken, zodat Levi niet wakker zou worden. Het was half een en ik had weer een droom over de blonde man.
Zo stil als ik kon stapte ik uit het bed en waggelde naar Levi's badkamer. Ik had een T-shirt van hem aan en een paar boxers. Ik wreef in mijn ogen en knipperde het licht aan. Ik ging naar het toilet en ging dan voor de wasbak staan. Zonder in de spiegel te kijken waste ik mijn handen. Ik had daarna niet in de spiegel moeten kijken. Natuurlijk deed ik dat wel.
Twee rode ogen staarde terug naar me. Een schreeuw zou mijn mond hadden verlaten als hij zijn hand niet op tijd om mijn mond had geslagen.
"Liefste Jane, je dacht toch niet aan me te ontsnappen?" treiterde hij en grijnsde dan, zodat ik zijn twee scherpe hoektanden duidelijk kon zien.
JE LEEST
Kidnapped by my Vampire-stalker
Vampire's Morgens wakker worden met een vampier beet is geen pretje. Zeker niet als de vampier die je gebeten heeft, je stalkt. Hoe hard Jane ook probeert, ze krijgt die blonde vampier niet uit haar hoofd. Een van de redenen is dat hij haar elke nacht een...