Capitolul 49

2 0 0
                                    

Aileen este condusă de către medic în afara sălii de operație.

Stai așa, de ce are nevoie să fie ținută de medic? A eșuat operația?

De ce pare că nu vede pe unde merge?

"Mă bucur că ați rămas aici.Nu se va descurca să meargă singură acasă." spune doctorul.

"De ce nu, doctor Greene?" întreabă Jackson.

"Ei bine, după o astfel de operație este nevoie de ceva timp ca ochiul să se acomodeze cu modificările.În rest, operația a fost încheiată cu succes."

"Aaa, deja suntem pe sală?" râde Aileen."E al naibii de ceață."

"Într-adevăr, dar cu cât vei respecta indicațiile mele, cu atât ceața va dispărea mai repede.Oricum, va dura doar câteva zile până vei vedea normal."

Ochii albaștri ai lui Aileen se uită în direcția mea.Dar de fapt nu mă privesc pe mine, ci privesc prin mine.Pentru că încă nu vede suficient de clar.

"Deci, o să încep prin a spune interdicțiile."

Scoate din buzunarul halatului său o listă.

"Timp de o lună,nu ai voie să te freci la ochi, nu ai voie să intri în contact cu praful abundent, nu ai voie în piscină, nu ai voie la plajă din cauza nisipului, fără machiaj și fără efort fizic excesiv."

"Auci." spune Aileen.

"Știu, e foarte aiurea, dar să vezi ce bine îți va fi după." spune doctorul Greene.

"Altceva?" adaugă ea.

"Va trebui să porți niște ochelari de soare, dar doar atunci când e soare afară.Acum că e iarnă, nu prea este soare, dar trebuie să ai grijă atunci când se reflectă soarele în zăpadă și apare lumina aia orbitoare."

"Oh, da, știu la ce vă referiți."

"Îți voi prescrie un tratament, dar cel mai bine ar fi să vii periodic aici pentru el.E alegerea ta.Nu te costă nimic, totul intră în plata făcută înainte de operație.Va trebui să păstrezi și o igienă deosebită a ochilor.Cam asta e tot."

Ne luăm la revedere de la medic, iar când ieșim afară mă îndrept cu Aileen spre mașină, asta după ce ne luăm la revedere de la Jackson.Aileen îi mulțumește acestuia, iar Jackson mai are puțin și începe să râdă, uitându-se la mine.Știm cu toții de ce.

După ce trag portiera după mine, o întreb pe Aileen :

"Nu poți vedea absolut nimic?"

Și nu, nu sunt nesimțit, dar în drum spre mașină mi s-a aprins un beculeț.

"Ba da, dar nu suficient de bine cât să mă descurc singură.Oricum, cică voi vedea ba mai bine, ba mai rău în prima săptămână.Dar în două-trei zile ar trebui să treacă ceața asta.Cel puțin așa a zis doctorul Greene."

"Și...cum faci să nu își dea seama ai tăi că ești operată dacă tu abia te descurci să mergi singură?"

"Ăăă...la asta nu m-am gândit."

V-am spus că nu sunt nesimțit.

"Ai putea sta la mine câteva zile.Nu cred că o să îți zică nimic."

"Aș putea să îi sun chiar acum să îi întreb."

Își scoate telefonul din buzunar, dar...

"La naiba, nici ecranul de la telefon nu îl văd cum trebuie."

Next ShiftingUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum