„Ví, Kdovíci, ví, co říci, vítejte nám Vánoce."
Grinch byl v Kdosicích šťastný. Už nebyl mrzoutem, který nenáviděl Vánoce, ne, byl napravený. Co se však stane, když se sněhové vločky, na které sídlí Kdosice, zmocní doktor Optikus? Tento vlastník monopolu na dioptrie se rozhodl, že s pomocí Grinche zničí Vánoce.
„Muhahahahá," ozýval se z jeho laboratoře ďábelský smích. Jeho laserový paprsek vypátral onu speciální vločku a pomocí portálu přivedl Grinche do své laboratoře.
„Vítej, Grinchi!"
„Kdo jste? Proč jsem tady?"
„Abys zničil Vánoce," přikázal doktor. „Nebo tvůj milovaný domov zničím."
„To ne," vykřikl Grinch, „nenuť mě vybírat si mezi mým domovem a tím nejúžasnějším svátkem." Doktor namířil svůj laser na portál. „Dobře, dobře," souhlasil nakonec Grinch. „Ale jak je mám zničit? Vánoce se nedají koupit," citoval sám sebe, „takže je nemůžu... ani uloupit."
„Krádež nebude nutná, potřebuji po tobě jiný trestný čin," řekl, „žhářství. Zapal vánoční stromeček na Staroměstském náměstí. Měla by to být pro tebe hračka."
Grinch kývl na souhlas a vydal se za doprovodu doktora Optikuse na náměstí. Doktor si však neuvědomil, že byl jeho mezidimenzní paprsek stále v provozu. Jeho laser otevřel bránu do naprosto jiného vesmíru.
„Pane Starku?" Z paprsků světla se vynořila hlava teenagera. „Pane Starku?" zopakoval svou otázku. „Kde to jsme?"
Na Staroměstském náměstí vládl rozruch. Ne každý den se vám podaří zahlédnout vznášedlo řízené zeleným chlupatým stvořením, které navíc vlastní plamenomet. Policisté byli bezradní, nevěděli, od koho mají přijímat rozkazy, a tak jen křičeli: „Kdo je tu nejstarší? No, kdo je tady nejstarší?" Několik z nich dokonce praštilo svým občanským průkazem o kapotu auta. Všem bylo jasné, že se situace může vyřešit jen s pomocí superhrdinů. Najednou noční oblohu proťala zářivá šmouha.
„Identifikuj je, Jarvisi."
„Žádnou identifikaci nepotřebujeme, pane Starku," zakřičel mladík v červenomodrých elasťákách.
„To je plece spajdlmen," zažvatlalo dítě z davu.
„Objekt identifikován, jedná se o létající zařízení," zazněl Jarvisův hlas.
„Ještě štěstí, že vás mám," procedil Tony mezi zuby. „Jeden mi odbouchne krytí a druhý konstatuje, co je zjevné. Už chybí jen Steve, aby mi opravil slovník..."
„Potřebujeme plán," zakřičel Spiderman visící z Vánočního stromku. „A taky pomoc, protože se mi moje pavučiny zapletly do jehličí."
Na náměstí se smykem přiřítilo černé lesklé auto s raketovým pohonem.
„Říkal tu někdo plán?" pronesl hlubokým hlasem muž, který z něj vystoupil. „Protože já jsem expert na plány," zachraptěl.
„Ten chlapík asi nebude od nás, co?" zeptal se Spiderman stále chycený v stromku. Tony jen pokrčil rameny.
„Jsem Batman," pokračovala osoba v temném brnění, „a jako vždy mám plán." Vystřelil z batopasku své batlano, které se obvázalo kolem vznášedla doktora Optikuse.
„Co mám dělat teď?" zeptal se doktora Grinch.
„Náš plán se nemění," odvětil doktor. „Zapal ten stromek!"
„Výborně, víte, jak voní grilovaný pavouk?" prohodil sarkasticky Spiderman. „Protože jestli ne, tak se to dozvíte."
Stark zaměřoval Grinche, ale jeho naváděcí zařízení bylo kvůli vlivu laseru doktora naprosto nepoužitelné.
„Šance na zasáhnutí cíle: deset procent," ozval se Jarvis.
„Musím to risknout," opáčil Stark. „Pokud stromek chytí, tak se může zranit spousta lidí."
„Hej, ty robote!" zakřičel na něj Batman. „Doleť pro toho kluka. Já se postarám o zbytek."
Grinch vystřelil na stromek a celé náměstí stálo v údivu. Stromeček hořel ale vlastně nehořel. Plameny ho olizovaly, ale jehličí i ozdoby... Zkrátka celý stromek, tam stál neporušený.
„Vánoční zázlak," žeklo obdivně dítě.
„Žádný zázlak, jen ohnivzdorný postřik, který jsem s Alfredem, teda, s jedním známým, sestrojil."
Stark mezitím v náruči snášel Spidermana na zem.
„Jsem skoro jako dáma v nesnázích," řekl Spiderman a dramaticky se chytil za hlavu.
„Když to říkáš," odvětil Stark a pustil ho rovnou na zem.
„Auvajs," ozvalo se pod jeho nohama.
Batman mezitím zatkl doktora Optikuse a podíval se na Grinche.
„Ty, zelenáči," oslovil ho hlubokým hlasem, „je čas vrátit se domů." Vzal od doktora ovládání a otevřel portál. „Je čas pro všechny vrátit se domů."
„Ještě počkej," zastavil Batmana Stark. „Vážně máš plán na všechno? Na každou situaci? Protože náš vesmír ohrožuje dvojité f: fialový f*cker a..."
„Mluv slušně!" ozvalo se z portálu.
„Proč mám takový pocit, že ten portál asi vede k nám?" prohodil Spiderman. „Ahoj frisbee vrhači!"
„Omluvte ho, je to ještě dítě," řekl Stark, vzal Spidermana do podpaží a proskočil portálem.
Batman zmáčkl další tlačítko a otočil se na Grinche.
„A teď ty."
„Vy mě necháte jen tak odejít?" zeptal se. „Po tom, co jsem málem zničil Vánoce?"
„Jen si chránil své blízké," řekl Batman. „To se dá pochopit. Navíc, jen se podívej," ukázal směrem na lidi fotící si stromek, „vidíš ty jejich šťastné tváře? Oheň se za chvíli sám uhasí a nikomu se nic nestalo. Jen se vrať domů," řekl. „Jo," dodal. „Veselé Vánoce."
„Veselé Vánoce i vám, pane Wayne," usmál se Grinch, proskočil portálem a nechal za sebou jásající dav a překvapeného Batmana.
ČTEŠ
Mývalí povídky
Short StoryKrátké povídky z hlavy jednoho mývala, které nikdy neměly spatřit světlo světa, přesto tu jsou. Ministerstvo zdravotnictví varuje: přečtením tohoto dílka získáte veselejší a krásnější život! --------------- Bonus navíc: téměř každá povídka obsa...