JIYEON POVS
Aku sedikit terkilan apabila mendengar berita tentang pemergian Eomma Jimin.
" Tsk...hiks...whae Eomma tinggalkan Jimin?!!!! Whaeyo Eomma!!!! " Jimin menggenggam tanah yang terdapat di sekelilingnya itu.
Perlahan lahan air mata aku mengalir.
" Saeng " Panggil Daniel yang berdiri disebelah aku.
" N-nae? " Soalku.
" Pergi la tengok Jimin " Katanya perlahan.
Aku mengangguk.
Perlahan lahan aku menghampiri Jimin.
~
JIMIN POVS
" EOMMA!!!!!....Whaeyo Eomma tinggalkan Jimin!!!! " Aku menjerit sepuasnya.
Pandangan orang ramai pada aku itu aku endahkan.
Perlahan lahan badanku terasa hangat.
Aku mendongakkan wajah aku.
" Gwenchannayo " Dahiku diciumnya.
" Hiks...whae...Hiks... " Soalku lalu menyembamkan wajahku pada bahunya.
" Awak jangan la nangis lagi nae? " Jiyeon meleraikan pelukan dan memandang aku.
Air mataku yang masih bersisa dipipi aku dilap olehnya.
" Dah jom kita balik " Jiyeon membantu aku untuk bangun.
" Kajja " Jari jemari aku digenggam erat olehnya.
~
" Gomawo...sebab teman aku balik " Aku menggaru belakang leherku yang tidak gatal.
" Cheonmaneyo...uhmmm saya boleh temankan awak rehat kalau awak nak " Ujar Jiyeon lalu memandang aku.
" Takpelah,kesian kau " Kataku memandang lantai.
" Ohh...arraseo " Perlahan lahan Jiyeon mengorak langkah keluar dari rumah aku.
Belum sempat aku masuk kedalam rumah aku,Jiyeon memanggil nama aku.
" Nae? " Soalku lalu memandangnya.
Lantas Jiyeon berlari kearah aku dan badanku ditarik kedalam pelukannya .
Aku terkaku dengan kelakuannya sebentar tadi.
" Awak tipu saya kan? " Jiyeon menekup kedua belah pipi aku.
" T-tipu apa? " Soalku gagap.
" Awak tipu saya,cakap yang awak ada perempuan lain...sebenarnya tu rancangan Eomma saya kan? Daniel Oppa dah ceritakan semuanya dekat saya so pelease tell the truth...you love me right? " Soalnya sambil mengusap lembut pipi aku.
Aku hanya diam menundukkan kepala aku.
" Gwenchanna Park Jimin,kalau awak dah tak rasa perasaan yang sama lagi saya boleh terima " Ujarnya ceria tetapi sayu dihujung hujung ayatnya.
" I need time " Kataku perlahan tapi mampu didengari olehnya.
" Aarraseo,walau apa pun jawapan awak saya terima! Saya pergi dulu,annyeong Jimin sshi " Jiyeon tersenyum dan melambai kearah aku sebelum keluar dari kawasan rumahku sehingga bayangnya tidak kelihatan lagi.
To be continue...
YOU ARE READING
Michin Namja × Park Jimin °Complete
Fanfiction" Dont mess up with this Michin Namja or else you regret " WKWKWK AGAIN MIN KAMBEK WITH OUR JIMENG FF 100% MY IDEA BETA XKUPI KUPI ORANG PUNYA YA. SILAKAN BACA FF BETA YANG PENUH DENGAN TYPI TYPO NI! Start° June 2018 End° December 2018 Highest rank...