JIMIN POVS
" J-jiyeon ah O-oppa...J-jinjja s-saranghae...u-uri a-aegi " Aku terbatuk sehingga mengeluarkan darah.
" Tuan Park! Ireona! Tuan Park!!! Ireona " Salah seorang dari pekerja aku menggoncang badan aku.
Kereta yang melanggar aku tadi terus melarikan diri.
Mata aku mula berpinar kuat.
" Park Jimin! Ireona!!! " Kali ini telinga aku menangkap satu suara yang aku kenali.
Tapi tidak dapat melihat mukanya dengan jelas kerana penglihatan aku semakin lama semakin kabur.
Daniel Hyung?
Aku lansung tidak dapat rasa kaki aku.
Kedua dua belah kaki aku seolah olah kebas.
Bibir aku tidak henti henti dari memanggil nama Jiyeon.
Akhirnya penglihatan aku terus gelap.
~
JIYEON POVS
" Nae yeoboseyo? " Soalku pada pemanggil itu.
" Jiyeon ni Niel datang hospital cepat!!! Jimin! Jimin! Accident ppali wa!!! " Telefon tersebut jatuh mencium lantai.
" O-oppa? " Air mata aku mula memenuhi tubir mataku.
Lantas aku mencapai telefon aku yang berada didalam poket seluar aku dan nombor Haerin aku tekan.
" Ya Jiyeon ah whae? " Soalnya.
" Haerin ah...hantar aku pergi hospital...hiks...jebal jebal " Perlahan lahan air mata aku mula mengalir di pipi aku.
" Whae? Siapa sakit? " Soalnya cemas.
" Jimin...dia accident...please Rin...hantar aku " Rayuku perlahan.
" B-bwoya?! Ok ok Jiyeon rilex,tarik nafas and lepas... aku datang ambik kau skrang " Dengan itu Haerin terus menamatkan panggilan tersebut.
●●●
Aku terus berlari mendapatkan Niel Oppa.
" Oppa J-jimin mana? Oppa jawab mana husband Jiyeon!!! " Niel Oppa menarik aku kedalam pelukannya.
Belakang aku diusap lembut.
" Oppa...hiks " Bajunya mula basah lecun akibat air mata aku.
" Shhh gwenchanha Jimin akan okay " Perlahan lahan ubun ubun aku dikucup lembut olehnya.
Tidak lama kemudian seorang doktor lelaki dalam lingkungan 40-an menghampiri kami berdua.
" Boleh saya tau siapa ahli keluarga persakit yang bernama Park Jimin tadi? " Soalnya dan aku mengangkat tangan aku.
" Saya ada dua berita tentang pesakit satunya ialah berita buruk dan satu lagi pula berita baik " Jawabnya lalu membetulkan kaca matanya yang melorot ke batang hidungnya.
" A-apadia? " Soalku lalu memandangnya.
" Berita buruknya ialah pesakit mengalami kelumpuhan kedua dua belah kakinya kerana banyak sel saraf serta tisu kakinya yang terkoyak dan terputus " Masa seolah olah terhenti seketika.
Niel Oppa memegang tangan aku.
Aku memandangnya sayu.
" Berita baik pula,lumpuh tersebut bukanlah kelumpuhan seumur hidup...pesakit tersebut masih ada harapan untuk berjalan semula dengan jangka masa yang lama...itu sahaja " Doktor tersebut tersenyum nipis.
" G-gomawo...boleh saya jumpa suami saya? " Soalku.
Dia mengangguk perlahan.
Aku menundukkan sedikit badan aku lalu masuk kedalam wad yang Jimin ditempatkan.
~
Melihat keadaan Jimin seperti ini membuatkan hati aku terasa sakit seolah olah ditusuk dengan benda yang tajam.
Wayar berserabut melekat pada badannya.
Nafasnya pula tersekat sekat dan dibantu oleh mesin alat pernafasan.
Perlahan lahan aku melabuhkan punggung disebelahnya.
Tangannya aku genggam erat dan skali skala aku cium.
Wajahnya yang pucat dan penuh dengan calar balar itu aku tenung lama.
Setitis demi setitis air mata aku gugur.
Pipinya aku usap lembut.
" Sayang...siapa yang buat awak macam ni hm? Siapa yang sakit hati sangat dengan awak ni " Bicaraku sendirian berharap yang Jimin akan mendengarnya.
" Saya tahu awak kuat...awak dah janji takkan tinggalkan saya....saya sayang awak sangat sangat Park Jimin " Aku melentokkan kepala aku disebelahnya.
Cincin kahwin yang tersarung elok pada jari manisnya itu aku kucup perlahan.
Aku meraup lembut rambutnya yang menutupi dahinya itu keatas.
" Hmmm...bosannya...awak bila awak nak bangun saya nak peluk awak lah " Aku memeluk pinggangnya.
" Sayang,awak jangan tidur lama sangat tau...saya rindu " Air mata aku yang mengalir aku lap perlahan.
Tidak lama kemudian mata aku mula memberat lalu perlahan lahan aku tertidur disebelah Jimin sambil jarinya aku gengam erat.
To be continue...
YOU ARE READING
Michin Namja × Park Jimin °Complete
Fanfic" Dont mess up with this Michin Namja or else you regret " WKWKWK AGAIN MIN KAMBEK WITH OUR JIMENG FF 100% MY IDEA BETA XKUPI KUPI ORANG PUNYA YA. SILAKAN BACA FF BETA YANG PENUH DENGAN TYPI TYPO NI! Start° June 2018 End° December 2018 Highest rank...