Chapter 15

354 21 0
                                    

JIMIN POVS

Siling putih di dalam bilik aku yang terdapat bintang bintang yang bercahaya itu aku pandang lama.

" Eomma...bogoshipda " Perlahan sahaja ayat tersebut keluar dari bibirku.

" Eomma...whaeyo Eomma tinggalkan Jimin sorang sorang macam ni...Eomma tinggalkan Jimin bila Jimin perlukan Eomma... " Setitis demi setitis air mata aku jatuh dipipi aku.

" Jimin takde siapa lagi nak mengadu...Eomma...apa perlu Jimin buat...Jimin buntu... " Tangisan halusku semakin kedengaran.

" Ikut apa yang Eomma Jiyeon suruh...atau buat apa yang Jimin perlu buat... " Aku bermain dengan jari jemari aku.

Suasana rumahku kini sepi.

Biasanya pasti ada gelak tawa Eomma bersama aku.

Tiada lagi leterannya.

'  Happiness or Love '

Kata kata terakhir Eomma terngiang ngiang didalam fikiran aku.

Sedang aku berfikir sendirian,mataku tertancap pada satu sampul surat yang berada diatas meja belajar aku.

Bila pulak ada surat ni?

Aku bangun dari katil dan mengambil sampul surat itu.

Perlahan lahan sampul itu aku buka dan isinya aku keluarkan.

Dear Jimin,

Jimin sayang,Eomma tahu yang Jimin akan hadapi waktu susah macam ni...Eomma tak dapat nak tolong Jimin banyak...tapi ni je yang Eomma mampu tolong Jimin...
Anak Eomma beranikan? Eomma tahu yang Jimin sayang sangat dengan Jiyeon,Eomma suka tengok Jimin dengan Jiyeon sama sama...Eomam harap Jimin tahu apa yang Jimin patut buat...Jimin jangan sakitkan Jiyeon nae? Wanita macam dia cuma hadir sekali dalam hidup Jimin...Eomma nak,Jimin gunakan peluang ni sebaik mungkin...dan Eomma yakin yang Jimin boleh lakukan dan hadapi semua masalah ni...
Eomma nak Jimin tahu yang Eomma sayang Jimin sangat sangat...jaga diri elok elok...Saranghae Park Jimin♡

Eomma,

Aku mengambil satu lagi kertas yang terdapat didalam sampul tersebut.

Ianya satu  tiket penerbangan.

' Ke Amerika '

Aku menarik nafas aku selama mungkin dan perlahan lahan aku hembuskannya.

" Eomma,Jimin dah tahu apa Jimin patut buat " Aku mengelap air mata aku dan aku membaringkan badan aku diatas katil.

Perlahan lahan mata aku tertutup rapat.

I wish i could take out this pain away... - Jimin

To be continue...

Michin Namja × Park Jimin °CompleteWhere stories live. Discover now