MR.KANG POVS
Aku mencuit bahu Jimin yang sedang ralit menaip sesuatu pada laptopnya.
Manakala tangan kanannya sibuk mencatat perkara yang perlu diinggati pada beberapa helai kertas.
" Nae? " Soal Jimin yang masih fokus memandang laptopnya.
" Jiyeon macam mana? " Soalku membuatkan Jimin memandang kearah aku.
Laptopnya ditutup manakala pennya diletakkan diatas kertas tadi.
Amboi berminat benor nak dengar kalau pasal Jiyeon.
" Macam tu lah Appa...malam Jimin tengah pack barang...dia nangis pastu masa Jimin nak bertolak pergi airport pagi tu hmmm dia merajuk tepi pasu,tak bagi Jimin pergi " Kata Jimin sambil tergelak kecil.
" Haih dia tak pernah pun manja macam tu skali " Aku menggeleng perlahan.
" Appa,mesti la dia manja dengan Jimin...Jimin kan husband dia " Sampuk Daniel yang sedang bermain dengan telephonenya.
Aku mengangguk setuju.
JIMIN POVS
Sedang rancak aku berbual dengan Appa dan Daniel hyung sementara menunggu meeting bersama client tiba tiba telephone aku berdering.
Video Call from My Wife❄🌹
Lantas aku menerima panggilan tersebut.
" Daddy!!!! We miss you!!! " Maka terpampar lah wajah Jihae dan Hansul di screen telephone aku.
" Hey...i miss you too kids " Aku tersenyum manis pada kedua dua kembar aku.
" Daddy! Daddy! Nanti jangan lupa belikan Jihae mainan baru tauuu! Bingit sahaja suara mereka menerpa ke dalam telinga aku.
Nasib tak pekak Abe Jimin😏
" Yaaa Daddy belikan untuk Hansul dengan Jihae but kena jadi prince baik dulu baru Daddy belikan mainan baru " Pesanku pada mereka berdua.
" Mummy mana? " Soalku.
Kedua dua mereka tersenyum sumbing.
" Mummy ehhh~ Mummy o Mummy~ Daddy cariiii~ Mummy~ " Aku menggeleng perlahan sambil tersenyum.
Haih main main je kerja.
" Aip! Main phone Mummy tak mintak ehh " Lantas aku memandang belakang Jihae.
" Sayang... " Panggilku perlahan.
" Mummy,Daddy cari Mummy " Jihae memberikan telephone tersebut pada Jiyeon.
" Chagi~ bogoshipda " Aku melentokkan kepala aku diatas meja kaca tersebut.
" Nadooooo Oppa oppa Jiyeon rindu Oppa sangat sangat Oppa bila nak balikkkk~ Jinjja bogoshipa " Ujar Jiyeon bersungguh sungguh berserta dengan cebikkkannya itu kelihatan comel.
Hohohoho
" Mollayoooo Oppa ada kerja lagi...Nanti Oppa balik Oppa nak peluk Sayang lamaaaaaaa " Aku mencium screen telephone aku membuatkan Appa dan Daniel Hyung tergelak.
JIYEON POVS
Aku memandang lama wajah Jimin yang tersenyum manis pada aku.
Walaupun dalam screen telephone,wajahnya tetap sama...masih kacak seperti biasa.
Perasaan sebak di dada aku tahan.
Tidak mahu kelihatan lemah di depan Jimin.
Namun tahap kesabaran aku cuma sementara.
Perlahan lahan tangisan aku mula kedengaran.
" Oppa...hiks...Oppa...Bogoshipda...
Hiks...jinjja bogoshipda " Air mata aku yang mengalir itu aku biarkan sahaja." Chagi...uljima...jangan la macam ni...Oppa tak sampai hati nak tengok Sayang macam ni...shhh uljima " Pujuk Jimin cuba menenangkan aku.
Aku mengendahkan pujukan Jimin.
" Sayang...jangan la macam ni...tak tenang Oppa nak buat kerja tau tak...Chagi look at me ppali " Arah Jimin dan aku hanya akur.
Aku memandang wajahnya yang terhias senyuman manis pada bibirnya
" Oppa janji...Oppa balik awal when kerja Oppa dah siap...sayang jangan nakal nakal tau kalau Oppa tau Sayang nakal dekat rumah,Oppa balik cium sayang banyak banyak " Amaran Jimin membuatkan aku mengangguk dan tersenyum.
" Lap air mata tu,dah tak cantik wife Oppa ni " Lantas aku mengelap air mata aku dan tersenyum manis pada Jimin.
" Eh Sayang,Oppa ada meeting ni...Jaga diri elok elok..jaga prince kita and jaga baby kita...i love you soooooo muchhh " Bibirnya ditekapkan pada screen telephonenya.
" I love you too...Oppa " Aku turut mencium screen phone aku dan tidak lama kemudian Jimin menamatkan panggilan video tersebut.
" Rindu Jimin ya " Sampuk satu suara.
Aku menoleh kebelakang dan memandang Eomna yang tersenyum kearah aku.
Kepala aku dianggukkan perlahan.
" Eomma nak keluar ni...nak ikut tak? " Soal Eomma.
Aku menggeleng.
" Okay...Eomma bawak Jihae dengan Hansul ni " Katanya lagi.
" Annyeong " Perlahan lahan bayangan Eomma hilang disebalik pintu bilik aku.
" Sayang...cepat balik nae...saya rindu awak... " Aku tersenyum nipis memandang frame gambar Jimin yanh terletak elok diatas meja lampu tidur itu.
" Susah la bila kawin dengan orang romantik ni...tinggal kejap je dah rindu " Aku mencebik.
Aku bangun lalu mengapai tuala dan bergegas masuk kedalam bilik air untuk membersihkan diri.
To be continue...
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•Dear readers💙
Maaf kalau ada typo sebab Min x buat double check~♡
Anw enjoy :')
YOU ARE READING
Michin Namja × Park Jimin °Complete
Fanfiction" Dont mess up with this Michin Namja or else you regret " WKWKWK AGAIN MIN KAMBEK WITH OUR JIMENG FF 100% MY IDEA BETA XKUPI KUPI ORANG PUNYA YA. SILAKAN BACA FF BETA YANG PENUH DENGAN TYPI TYPO NI! Start° June 2018 End° December 2018 Highest rank...