Yaz Duru: Anne sonra pepe küstü gitti biliyoy musun ? Bende şila haksız çünkü o oyuncağı pepe kıymadı anne.
D:Aa vah vah pepeye çok üzülmüştür şimdi o.
Der gülmemek için kendini zor tutarken. Binnur ile bakışırlar. Binnur dayanamaz ve kahkaha atar. Binnur un gür kahkahası yüzünden Yaz Duru arkasını döner.
Yaz Duru:Teyze niye gülüyoysun? Bu gülünecek şey değil pepe çok üzüldü. Onun suçu yok!
Der minik kaşlarını çatarak. Defne ise ağzını oynatarak "evyah kızım yandın sen" der Binnur'a. Binnur gülmeyi bırakır ve boğazını temizler.
B:Aa şey ben.... ben ona gülmedim ki kuzum. Aklıma bir şey geldi ona güldüm. Aşk olsun ben hiç pepeye güler miyim ? Allah kahretmesin o şilayı, pepe gibisini üzmüş (!)
Defne gülmemek için kendini sıkıyordur.
Yaz Duru:Hiç inanmadım ama neyse ben pepeyi izlemeye gidiyorum!
Der ve ayakları yere vurarak odasına gider. Ve Defne gülmeye başlar.
B:Ne be ? Ne gülüyorsun?! Banane pepeden şiladan ?
D:Aa olur mu öyle şey onlar bizim her şeyimiz. Aman Yaz Duru duymasın.
Binnur da güler. O sırada Binnur un telefonu çalar. Binnur kim olduğuna bakar.
Arayan Seda'dır. Binnur telefona bakıyordur öylece.
D:Kim kız ?
B:Ee şey Seda.
Binnur un Seda demesi ile Defne nin yüzü düşer. Binnur durumu anlar ve ayağa kalkar.
B:Şey ben bi şey edeyim.
Defne bir şey demez sadece kafasını sallar.
Binnur telefonunu alıp mutfağa gider. Defne yere bakıp düşünür***
Si:Vay be kardeşim, valla sende ki bu zekaya hayranım. Ben dedin ki tamam o *** kaçtı dedim ama bir baktım ki kardeşim her şeyi halletmiş bile. Helal be sana İplikçi!
Dee alkışlayıp gülerek. Ömer de güler.
Ö:Sinan tamam uzatma artık.
Si:Ööff tamam be sustum.
Ömer gülerek Sinan a bakar. O sırada yanlarına Mehmet gelir.
M:Abi bütün her şeyi hallettik. Polisler falan gelirse hiçbir şey bulamazlar.
Ö:Tamamdır aslanım. Diğerlerine söyle hadi eve gidiyoruz. Sonra istediğinizi yapın, izinlisiniz bugün.
M:Tamam abi sağol. Ben hemen haber veriyorum şimdi.
Mehmet yanlarından ayrılır.
Si:Ee Defne nasıl kardeşim ?
Ö:İyi iyi daha iyi, sadece yüzündeki yaraların geçmesi biraz uzun sürecekmiş.
Bu arada Seda nasıl ?Si:Aynı kardeşim hep eksik Defne olmayınca.
Ömer derin bir nefes alır.
Ö: Of ne olacak bunların hali? Bir şey söyleyemiyorum da biliyorsun kaza olduğunda bu konu yüzünden kavgalıydık.
Si:Biliyorum biliyorum. Aman sen bir şey deyipte tekrar aranızı açma. Bir şekilde barışacaklar eninde sonunda. Ölene kadar böyle küs kalacak değiller ya.
Ö:İnşallah kardeşim, inşallah en yakın zamanda barışırlar...
***
Defne öylece düşünürken yanına Pamir gelip oturur.
P:Bitanem nasılsın ?
D:İyiyim iyiyim merak etme. Ne o ? Aramı verdiniz maça ?
P:Evet ya oyunun ilk yarısı bitti bende gelip sana bakayım dedim de yüzün asık gibi senin ? Bir şey mi oldu ?
D:Yoo yok bir şey.
Pamir inanmaz ama üstelemez de. Ve etrafa bakınır.
P: Ee doktor nerede ?
D:Mutfakta. Sedayla konuşuyor.
Der kısık ses ile. Pamir anlamış gibi kafasını sallar.
P:Nereye kadar sürecek bu küslük defo ?
Bak anlıyorum hiç istemediğimiz şeyler oldu. Ama artık yapacak bir şey yok. Olan oldu, geçmişe sarıp düzeltemeyiz ki. Ayrıca sen hastanedeyken Seda nın halini görseydin keşke. O kadar ağladı o kadar ağladı ki anlatamam. Günlerce gözleri kıpkırmızı dolaştı... Gurur yapma be kuzen, affet artık Seda yı. Sende onu çok özledin biliyorum... Artık uzamasın bu küslük, lütfen ?Defne derin bir nefes alır. Ve Pamir de Defneye bakar.
O sırada Binnur salona girer. Ve koltuğa oturur.
P:Ne diyor Seda ?
B:Defne yi merak etmiş.
Pamir ile Binnur bakışırlar. Pamir Binnur a göz kırpar ve Defne ye döner.
P:Ya Defne bak ne diyorum, Seda yı çağırsak mı ? Hem seni görmüş olur. Hem de konuşup sorunlarınızı halledersiniz. He ? Olmaz mı ?
B:Bence şahane olur değil mi Pamir?
P:Aynen. Uzatma artık küslüğü be Defo.
Defne bir Pamir e bakar, bir de Binnur a bakar. Ve ardından derin bir nefes alır.
D:Tamam.... Tamam arayın gelsin...
B:Oh be sonunda.
P:Sonunda be Defo, en doğrusu bu inan bize.
Der Pamir gülerek. Ve yukarıdan Doruk un sesi gelir.
Doruk:Dayııı hadi gel oyun başlayacak şimdi!!!
P:Geliyorum!!
D:Koş koş kaçmasın maçınız.
Der hafif gülerek. Pamir güler.
P:Ee söylemesi ayıp çok güzel oynarım futbol
B:Aman havalara bak! Az önce bakmaya geldiğimde bir tane bile gol atamamıştın Maviş, o ne olacak ?
P:Ee şey o olabilir ya hem ben bir kere sindire sindire gol atıyorum karşı taraf üzülmesin diye.
B:Tabi canım kesin öyledir.
P:Şimdi atayımda gör sen.
Deyip yukarı çıkar. Binnur da ayağa kalkar.
B:Bende Seda yı arayım bari.
D:Tamam
Tam arayacakken kapı çalar.
D:Allah Allah kim ki ?
B:Ömerler olmasın ?
D:Yok daha gelmez onlar.
B:Dur bir bakayım ben.
Deyip telefonunu cebine koyarak kapıya doğru ilerler. Ve kapıyı açtığında karşında ki kişi ile şok olur.
B:A-Angela ?!
159.BÖLÜM SONU