Akşam...
D:Ayy, acaba olabilir mi ?
Defne tencerenin kapağını örtüp Seda ya dönerek. Seda gülümser.
Se:Valla kuzum olur mu olur. Çünkü sen Doruk ve Yaz Duru ya hamileyken de aynısını yaptın, biliyorsun ?
D:Evet biliyorum da off! Ne bileyim hazır hissetmiyorum kendimi.
Der yüzünü düşürüp tezgaha yaslanarak. Seda salata tabağını masaya koyup Defne nin yanında gider.
Se:Neden hazır hissetmiyorsun peki ?
D:3 çocuk... Zor yani. Tamam güzel bir şey ama başa çıkabilir miyim bilmiyorum. Doruk birinci sınıfa gidiyor, onun ödevleri falan var. Ee Yaz Duru desen seneye anaokuluna başlayacak. Şimdi yeni bir bebek daha olursa daha çok onunla ilgileneceğim. Tamam ayrım yok ama küçük olduğu için herkesin ilgisi ona kayacak. Bu sefer öyleyken Doruk ve Yaz Duru yu aksatacağım diye korkuyorum.
Defne kafasını eğip parmaklarıyla oynar. Seda derin bir nefes alır ve elini Defne nin omzuna koyar.
Se:Haklısın bitanem, ama yanında her daim Ömer var, biz varız. Sana hep yardımcı olacağız. Hem sen Yaz a hamile kalınca da zorlanırım düşünmüştün ama ne oldu ? Zorlandın mı hiç ?
D:Hayır, hep yanımdaydınız.
Der kısık ses ile. Seda hafif gülümser.
Se:Ee o zaman ? Hem düşünsene ne güzel aileniz genişleyecek. 2 kişi başladığınız bu yolda 5 kişi olarak devam edeceksiniz. Bundan daha güzeli var mı ?
Defne kafasını kaldırarak Sedaya bakar ve gülümser.
D:Yok tabi. Hayattaki en büyük iyikim.
Seda gülümser. Defne derin bir nefes alır ve yaslandığı tezgahtan doğrulur.
D:Haklısın sen ya. Ben bi şekilde altından kalkacağım.
Derken birden yüzü düşer ve tezgaha geri yaslanır.
D:Gerçi daha hamile olduğum bile belli değil.
Se:Ee ben sana diyorum gel şu testi yap diye. Beni dinlemiyorsun ki.
D:Off heyecan yapıyorum işte.
Defne yan tarafta olan suyu içer. Aklına gelen şey ile yüzü daha da düşer.
D:Seda, ben ya hamile değilsem? Ya benim karnımda böyle dokuz ay gelişip büyüyemezse.
Der gözleri dolu dolu. Seda oflayıp kafasını geriye atar.
Se:Valla eğer şu yaptıklarından sonra hamile değilsen seni kovalarım Defne. Hem bütün gün pepe izlerken ağladın, sonra hazır değilim diye ağladım, sonra hazırım ben ya deyip sevindin ve şimdi ise ya değilsem diye ağlıyorsun. Bütün bu bunlardan sonra hamile olmaman imkansız gibi bir şey.
D:Diyorsun?
Se:Evet diyorum ve artık şu testi de yapsan diyorum.
Defne Sedaya bakar daha sonra yere bakar. Ve yaslandığı tezgahtan doğrulur .
D:Cıkss daha sonra.
Deyip içeri gider. Seda ise arkasından kötü kötü bakar.
Se:Vallahi elimde kalacaksın sen benim. İnatçı keçi!
***
B:Yaa anne Allah aşkına bırak şu terlikleri ya! Ata ata terliklerin eşleri kayboluyor. Sonra ben uğraşacağım.
T:Sen sus! Ne diye bu baban olacak salağı eve alıyorsun ?!!
Derken bile Rızaya terlik atmayı bırakmıyordur. Rıza ise Koray ın arkasına saklanmıştır.