Chapter 39

2.2K 64 8
                                    

Asyraff bersandar di pondok kecil sambil memandang bintang yang berkelipan di langit.

Dia berfikir sejenak.

Danish yang baru balik dari kerja memandang abangnya itu lalu menuju kearahnya.

"Abang" tegur Danish membuat Asyraff terkejut dari lamunannya.

"Baru balik Danish?" tanya Asyraff kepada Danish yang masih berpakaian polis itu. Nampak segak.

"Ah arr. Abang buat apa dekat luar n?i"

"Saja ambil angin. Abang nak tanya. Danish perasan tak?"

"Perasan apa bang?" tanya Danish pelik sambil mengerut dahinya.

"Danish perasan tak abang Haikal nampak lain macam. Macam orang sakit." beritahu Asyraff.

"Perasanlah juga. Tapi dia kan beritahu yang dia kurus sebab busy dan ikut aktivit lasak." Jawab Danish.

"Takkan sampai kurus macam tu sekali. Dan kenapa pula dia perlu botakkan kepala? rimas? Abang tengok dia macam Tomok pula. Time dia nak balik ke Shah Alam abang tengok muka dia pucat sangat. Dia cakap penat berjalan dengan Ellina dan Allisya. Selama berjalan dengan Ellina dan Allisya dulu tak pernah pun abang tengok muka dia pucat macam tu sekali. Abang perasaan muka abang Haikal macam orang sakit tenat je" ujar Asyraff

Danish ketawa kecil.

"Ada-ada lah abang ni. Kita fikir positif. Tak baik prasangka terhadap orang lain. Abang kita senrir pula tu" ujar Danish.

"Yalah.. Kamu dah solat belum?" tanya Asyraff.

"Dah kat pejabat tadi. Abang, Danish belum makan. Mummy ada masak apa-apa tak bang. Danish lapar" ujarnya lalu mengusap perutnya itu.

"Alolo.. Sian adik abang lapar ya. Mummy ada masak ikan goreng dan sup kentang. Jomlah abang teman adik makan" beritahu Asyraff lalu bangkit dari tempat dia bersandar dan melangkah masuk ke rumah.

"Terima kasih abang" ucap Danish ikhlas.

**************

"Suha, abang tengok Suha asyik termenung dari tadi kenapa?" tanya Fakhrul yang tengah menyusu Aliff. Anak kembarnya sudah lama tidur di baby crib.

"Suha fikir tema tahun ni" balas Suha sambil memeluk tubuh. Kakinya dilunjur dalam selimut.

"Abang ingatkan apa tadi. Abang ingatkan Suha nak tambah anak lagi" gurau Fakhrul.

Putri sudah mengerling suaminya itu lalu mencubit paha Fakhrul. Fakhrul menjerit kesakitan membuat lena Aliff terganggu.

"Kuat pulak cubitan sayang sejak lahir anak kembar. Hmm.. Tengok ni Aliff dah terjaga terpaksa abang pujuk dia lagi." rungut Fakhrul sambil menepuk punggung Aliff.

"Padam muka. Orang serius dia bergurau pula." marah Putri.

"Sayang, Belum lagi puasa dah fikir pasal baju raya." Ujar Fakhrul. Fakhrul sedikit lega apabila Aliff sudah terlena.

"Kita rancang awal-awallah supaya tak tergesa-gesa nanti" beritahu Putri

"Yalah.. Yalah. Sayang nak tema warna apa tahun ni?" tanya Fakhrul acuh tak acuh

"Apa kata Suha tanya Maya. Memandangkan ini raya pertama Maya beraya bersama kita" cadang Putri.

Fakhrul mengangguk setuju.

(Risau org tanya.. Suha panggilan manja untuk suami. Manakala Putri pula panggilan manja ahli keluarga.)

Tunggu Di Pintu SyurgaWhere stories live. Discover now