Ona fazlasıyla yakındım, bunu fark etmem onun da bana bakmasıyla oldu ve gözlerim dudaklarına gitti. Ama hayır, o anda bunu düşünmezdim. Tekrar ona baktım. Biraz geri çekildim.
"İyi misin?" dedim.
"E-evet, şey.." dedi. Elini kafasının arkasına götürdü.
"İyiyim evet." Derin bir nefes aldım.
"Düşeceksin demiştim." dedim. Acı bir şekilde gülümsedi.
"Evet, özür dilerim." dedi.
"Sorun değil." dedim.
"Kenarda yatmaya alıştım. Yatak büyük olsa da."
"Sanırım rüyan biraz kötüydü ha?" dedim. Yani, yataktan düştüğüne göre kötü bir şey görmüş olabilirdi.
"Yani, biraz." dedi ve ayağa kalktı. "Sanırım yüzümü yıkayacağım. Uykum açılırsa da sorun değil." dedi. Kendi kendine konuşuyormuş gibi konuşmuştu ama arada öyle yapardı. Odadan çıktı ve kapıyı yavaşça kapattı. Onun için endişelenmeme gerek olmadığını anlayınca ben de yatağa sokuldum. Yerde yattığım için sırtım biraz acıyordu. Elimi sırtıma götürdüm ve biraz sıvazlamaya çalıştım. Tam o sırada Mike odaya girmiş olmalı ki beni gördü.
"Will, yatağa gelmek ister misin?" Kafamı kaldırıp şaşkınlıkla baktım. Onunla uyumak bile rüya gibiydi, bunu daha önce yapmış olsak ta.
"B-bilmiyorum yani şey.." dedim. Gerçekten de yer sırtımı acıtıyordu.
"Hadi gel." dedi. Niyeti iyidi, başka bir şey yüzünden yapmazdı zaten. Yani beni sevmesi gibi bir durum yoktu. Sadece en iyi arkadaşına iyilik yapıyordu. En iyi arkadaşına...
"T-tamam." dedim ve ayağa kalkıp yastığımı elime aldım.
Mike yatağa oturdu ve sol tarafa doğru kaydı. Yastığını kaydırdı. Kendi yastığımı onunkinin yanına usulca koyarken ona bakmaya çalıştım. Gördüğü rüyayı düşünüyormuş gibiydi. Yanına yattım ve ona doğru döndüm. Çok yakındık, bana bakıyordu. Ama hala düşünceli gibiydi.
"İyi misin?" dedim.
"Evet, evet iyiyim." dedi. Biraz daha ona baktım. Endişeliydi.
"Ne gördüğünü anlatmak ister misin?" dedim. Bana döndü.
"O.." dedi. "Sanki o senmişsin gibiydi." Gözlerimi belli etmeden kocaman açtım. Anlamış mıydı? Doldurmuş muydu zihninde açılan tüm boşlukları? Biliyor muydu eskiden beni sevdiğini ve şimdi ona aşık olabileceğimi?
"N-nasıl yani?" dedim.
"Sanki, sanki eskiden aşık olduğum kişi senmişsin gibi. Tanıdığım o mükemmel insan senmişsin gibi." dedi. Kalbim.. sanırım elimi çoktan kalbime götürmüştüm ve belki de nefesim kesiliyordu.
"B-bu gerçekten çok.." deyip kaldım. Ne denirdi bilmiyordum.
"Acayip." dedi. Tavana bakıyordu.
"Yani o insan sen olsaydın, bilirsin. Sevebilirdim.
Y-yani yanlış anlama. Sadece senin kadar yakın olsaydı o kişi.. evet sevebilirdim sanırım. Bilmiyorum bu duygulara yabancıyım. Keşke o insan çıkıp gelse ve beni sevse. O zaman bana bu duyguları yaşatabilirdi. Onu sevmekten korkmazdım."
"G-gerçekten sever miydin?" dedim. Anlattıkları gerçek olabilir miydi? Elimle kolumu çimdikledim. Hayır.. tüm bunlar gerçekti. Rüyada değildim ve bu yüzden ne kadar hakim olmak istesem de kalbim çok hızlıydı.
"Yani şöyle.." dedi ve bana döndü. Dudaklarını ıslattı.
"Ben, bilmiyorum. Biraz garip gelecek ama,"dedi ve bir saniyeliğine de olsa güldü. "Şöyle düşünüyorum. İkimizin de kanatları vardı eskiden. İkimiz de uçamazdık, yani en azından öyle hatırlıyorum. Beraber öğrendik uçmayı. Hiçbir zaman onsuz uçmadım. Sonra bir gün gitti." Yüzü asıldı. Ben ise hala o narin dudaklarından çıkan büyülü sözlerde kendimi buluyor ve anlayamıyordum. O bendim, diyemedim.
"Kanatlarım kırıldı ve uçmadım. Hiç uçmadım. Şimdi ise o gelse ve elimden tutsa, sanki kanatlarım bir anda yeniden oluşacakmış ve onunla tekrar uçacakmışım gibi." Öyle bir tonda söylemişti ki bunu atlamam gerekiyormuş gibi hissettim.
"Hala ona aşıksın." dedim.
"Hı?" dedi ve bir hışımla bana yaklaştı. Kafasını çevirdiği için yakın duruyorduk. Nefesini hissedebiliyordum ve sakin kalmaya çalıştım.
"H-hala ona aşık olabilirsin." dedim. "Sanırım."
"Bilmiyorum." dedi ve kafasını tekrar tavana çevirdi.
"Peki," dedim. Bunu neden sorduğumu bilmiyordum. Sadece belki, ona bazı şeyleri anlatma zamanı gelmiş gibiydi. Hayır, belki de anlatmamalıydım. "Onun yerini.. başkası doldurabilirse?" Bana baktı.
"Belki bir gün birileri doldurabilir. Ama her zaman, kalbimin bir köşesinde yeri olacak."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
beni bulduğun zaman ⇢ byler
Fanfiction{tamamlandı} • Mike.. deliler gibi aşık olduğum o insan. - "Günlerden cuma... bugün Mike'a aşkımı itiraf edeceğim." Sabah sabah aynanın karşısında kendimi süzüyordum. Akşama kadar dayanmak, bilemiyordum. Hala hayal gibiydi, bu zamanın hiç gelmeyeceğ...