"Anne bu para nerden geliyor? " annem bu sorum üzerine sasirmisti. Sahiden. Nerden geliyordu? Umarim annem yanlış şeyler yapıp para kazanmamistir. Annem derin nefes alarak "Önce alışverişi yapalım. Yakında herseyi öğreneceksin. Ama biraz sabırlı olup bana zaman ver. Lütfen. " deyince bende sesimi çıkarmadim. "Peki ama bu burda bitmedi. " bişeyler vardı. Anlamistim ama ne olduğunu çözememistim. Neyse. "O zaman önce ayakkabı almaya gidelim. Sonra çanta alırız. Sonra kırtasiye eşyaları." "Gitar mikrofon falan? Nota tahtası? " dedi annem. "Gerek yok. Ama nota tahtası olabilir." Bunlar dışında herseyim vardı. Bursa meğer köymus. Önce ayakkabı almaya gittik. Ben hep Converse aldığım için bu sefer degisiklik yapıp Supra aldım. Çok tatlilardi. Aynı mağazadan da çanta aldık. O da harikaydı. Sıra kırtasiye eşyalarına gelmişti. Alacaklarımi alıp çıktık. Annem takı dükkanına girip bana kolye bileklik küpe yüzük falan bakarken ben kendime toka bakıyordum. Annemin seçtikleri muhtesemin muhtesemiydi. Biz ödemeyi yapıp eve gittik. Yorgunluktan ölüyordum resmen. Yemek bile yemeden yatağa attım kendimi. Sonra zaten uyuya kalmışım.
Sabah annemin zoruyla yataktan kalkıp yüzümü yikadim. Saate baktığımda 40 dkm olduğumu öğrenince yandex (xd) hızıyla giyindim. Çanta alıp kalemlerimi defterlerimi falan koydum. Üzerime mont giyip hemen çıktım. Bugün son kez taksiye binecektim. 5 dk asagida bekledim sonra taksi gelmişti. Okulun adını verdim yine. O anda telefonumun calmasiyla ödümün bokuma karışması bir oldu. Telefonumu açtım.
"Efendim anne? "
"Kızım sen saat kaçta okuldan cikiyorsun?"
"4 gibi neden?"
"Tamam. Ben bugun ise başlıyorum. Sen kendine bişeyler hazirlarsin. Görüşürüz meleğim. "
"Tamam anne. Görüşürüz"
Telefonu kapadiktan sonra Selinay (Selosum) mesaj atti. "Günaydın bebek :)" yerim ya. "Günaydın tatlım" diye mesaj attım ve arabadan indim. Okula HAVALI formalarimla girerken dünkü salak kız bana ters ters baktı. Binaya girerken arkamdan geliyordu. "Hayırdır? Bişey mi oldu? " deyince kız bana mal mal baktı. "Atarlanma len köylü kızı. Neyse. Bak bidaha seni görmeyim. Fena olur. " dedi. Salak ya. Ne saniyo len bu kendini? "Artık aynı okuldayiz tatlım. Alişsan iyi edersin." dedim gözlerimi devirerek ve müdürün odasına çıktım. Kapıyı çalıp içeriye girdiğimde mudur bu sefer odadindaydi. "Günaydın hocam. Benim sınıfim 10-A dimi? Nerede bulunuyor? " dedim. Biraz saçma cümle kurmuştum sjsjsjsjsjsjs "Bu koridorun sonunda. " dedi. Içimden 'eyvallah bro' derken dışım "Teşekkürler hocam. " dedim ve koridorun sonundaki yeni sınıfıma girdim. Herkes kendi halindeydi. Bi kızın yanındaki sıra boştu. Oraya yerlestim. Kız "Günaydın. Bu okula yeni mi geldin? " dedi. Bence çok şeker bir kızdı. "Evet. " dedim gülümseyerek. "Ben Ayça" dedi yine gülümsedi. "Bende Berfin" dedim. "Memnun oldum" . "Bende" falan filan... Hoca içeri girince bizde ayağa kalkmak zorunda kaldık. Yoklama aldı. Benim adim okunmayinca hocanın yanına gittim. "Hocam. Adım okunmadi? " dedim. Kadın "Sen yeni kizmisin? " dedi. Ne kadar gicikti. Evet anlamında başımı salladim. "Tamam bekle" dedi ve gitti. Ben yerime oturdum. "Çok iyi anlasicaz biz seninle. Okulu falan gezeriz? Sana kişileri falan tanitirim? " dedi. Gerçekten de iyi anlasicaktik. Bu sene Istanbul'a taşınmamla Selinay la ayrı kalmam çok aciydi. "Tamam. Olur. " dedim. Arkamda oturan kivircik bi cocuk "Selam. Ben Tunç. " çok tatlisin leyn. "Memnun oldum. Bende Berfin. " Tunç, Ayça'ya dönerek "Ayça. Bende sizinle teneffuste gelebilir miyim? " dedi. Bunu soylerken melek melek gulumsuyordu. "Tabii. Berfin sen ne dersin?" diye bana bakarak. "Elbette. " dedim ve hoca geldi. "Berfin Uçan? " dedi. "Burdayım hocam. " dedim. "Kitabın var mı Berfin? " dedi hoca. Gerçekten de çok soğuk kanliydi. "Yok hocam." dedim. Bunun üzerine hoca "Benimle gel." dedi. Okulun idaresine götürüp bana 2 poşet verdi. "Bunlar senin kitaplarin. Güle güle kullan." dedi. Ben poşetleri zar zor taşıyarak sınıfa getirdim. Yerime oturup 'Coğrafya kitabimi' çıkardım. Coğrafyadan nefret ederim. Hoca ders anlatırken ben dalıp gitmiştim. Dünkü çocuklara acayip kıl olmuştum. Bişey sanıyorlar kendilerinin salaklar. Ama görürler. Ben sıraya kafamı koydum. Gözlerimi kapadim. Bir helikopter alıp geldi ve beni götürdü. O çocuklara gününü göstermek için hazırlık yapıyorduk. Kantine boyalarla gelip kizinda erkeğinde grubunu boya yapacaktik. Hocanın sesiyle uyandım. Ahh! Uyuya kalmışım! Hemde ilk gün! "Berfin? Söyle bakalım. Paleotlitik Cagda hangi ekonomik etkinlikler vardı? " Oha mk! Got gibi ortada kaldım iyi mi. "Imm..." diye düşündüm düşündüm ama bulamadım. "Birdaha uyuya kalma! Burası ev değil okul! " diye sınıfın ortasında azarladi beni. "Hocam, okul bizim 2.evimiz? " diyince bütün sınıf kahkahalar attı. Hocayı got etmenin verdiği mutlulukla yerime oturdum. Nihayet zil calmisti. Ayça ve Tunç aynı anda kalkıp "Hadi kalk gidiyoz. " dedi Ayça. "O değilde hocaya çok pis kapak attin. " dedi Tunç. Buz merdivenlerden inerken o meteorcukla göz göze geldik. Ayça bana bakıp "Berfin?! O çocuk sana mi baktı?!" diye bağırdı. Neden ki? Bakamaz mi? "Ne olmuş? " dedim anlamsizca. Tunç "Kanka o çocuk okulun popisi. Adı Arda. Psikopattir. Ona yan gözle bakarsan Almila sana dünyayı dar eder. O yüzden uzak dur." Oha! Bi dakka. Almila kim? Sakın o malos olmasın? "Almila kim? Arda'nın sevgilisi falan mi?" dedim. "Eskiden cikmislar. Bikaç gün önce ayrilmislar. Almila takik. Black diye grupları var. Birlikte şarkı söylüyorlar." demek bizim malos Almilaymis. Demek Almila Arda'ya takikmis. Ayça "Oha nasıl tanimazsin?!" diye soru gibi söyledi. "O da bi insan. Neden bu kadar buyutuyorsunuz? Hem bana bakmissa bakmış. Olamaz mı? Tek baktığı kız ben değilim ya?" diye sorunca Ayça güldü, Tunç cevap verdi. "O insanustu bi varlık. Diğer kızlara baktı ama böyle sana baktığı gibi gözüne dik dik bakmadı." çocukların söylediklerine aldırış etmedim. Tunç "Burslu musunuz? " dedi. Ayça ve ben evet dedik. Tunç paralı okuyormuş. Biz kantine gittiğimiz de Almila ve grubuyla karşılaştık. Bana pek de iyi bakmadi. Öldürecek gibi bakıyordu. Dimdik ve soğuk.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Popüler Değişim
Teen FictionHarika bi kolejde burs kazanmamla Istanbul'a gitmem bir oldu. Hayatım tamamiyle değişmisti. Ve ben başka bi hayatta başka bi kızdım. (Hikaye adını "Tercih"den "Popüler Değişim" olarak değiştirilmiştir.)