BAB 57

6.5K 205 8
                                    




✧══════•❁❀❁•══════✧
𝔉𝔦𝔯𝔰𝔱 𝔄𝔫𝔡 𝔏𝔞𝔰𝔱
✧══════•❁❀❁•══════✧
*
*
*
*











Kerja yang bertimbun ditinggalkan bila pintu diketuk dari luar. Arahan diberikan. Tersenyum dia bila Alfie muncul. Tersengih-sengih doktor itu menghampirinya. Kerja doktor tapi tak macam doktor pun Alfie ni. Ke auta lebih.

"Assalamualaikum, Zy. "

"Waalaikumsalam, Fie. "

"Sihat bro? "

"Sihat alhamdulillah. Kau? " Soal Razzy semula. Sofa dituju dan menjemput sahabatnya itu duduk.

"Sihat. Alhamdulillah. " Nafas dihembus lega. Akhirnya dapat juga duduk.

"Kau sibuk tak? Aku nak ajak kau keluar makan ni. Bosanlah. Asyik seorang diri makan. " Razzy tergelak. Alfie yang duduk di sofa depannya dipandang.

"Siapa suruh tak cari bini. " Perlinya.

"Alah kau ni, janganlah nak sakitkan hati aku. Tahulah aku ni alone memanjang. " Muncung terbentuk buatkan Razzy geli hati.

"Okey-okey. Nak makan dekat mana? " Jam tangan dikerling sebelum merenung Alfie didepannya.

"Tempat biasa jom. Aku belanja. "

"Okey. Jomlah. " Ujarnya sebelum bangkit. Kot ditubuh dibuka dan disangkut. Dompet serta telefon pintar dicapai sebelum mengekori langkah Alfie yang sudah berlalu. Sempat di hantar pesanan ringkas pada Irdina yang dia tidak balik tengah hari.

Sedang elok mereka menjamu selera, Irfan muncul seraya menghentak kasar meja buatkan mereka dan pelanggan lain yang ada disitu tersentak.

"Kau apahal Fan? Mereng ke apa? " Perli Alfie yang nyata meluat melihat kebiadapan Irfan. Mengganggu ketenteraman betul budak seekor ni.

"Kau diam! " Marah Irfan seraya ditarik kasar Razzy ke parkir kereta didepan restoran. Dia ada perhitungan dengan lelaki itu. Dia kena selesaikan masalah antara mereka berdua. Tak sanggup lagi dia nak menahannya.

"Kau pehal ni? " Rungut Razzy. Kolar bajunya dikemaskan semula setelah ditepis kasar tangan Irfan.

"Kau tanya aku? Sekarang ni masalah aku ialah kau! Kau dari dulu memang suka merampas ke apa?! Dasar banduan! " Cemuh Irfan. Sengaja ditolak kasar bahu Razzy.

"Kau pehal setan?! " Sebiji penumbuk dilayangkan ke muka Irfan. Biar lelaki itu rasa.

"Apa yang aku rampas dekat kau?! Cuba cakap sikit?! Cakaplah bodoh!! "

"Kau rampas Irdina dari aku. Sepatutnya aku yang kahwin dengan dia. Aku yang ada anak dengan dia, bukannya kau bekas banduan! " Menyirap darah Razzy dibuatnya mendengar pengakuan lelaki itu. Tanpa rasa was-was, terus ditumbuk Irfan. Lelaki itu juga turut membalas tumbukannya dan akhirnya parkir itu dikerumuni orang lain yang cuba menghentikan pergaduhan itu.

"Wei dahlah tu. Malulah sikit. Fan! Zy! " Razzy ditarik jauh dari Irfan. Malu dirasakan oleh Alfie melihat perangai kebudakkan Irfan dan Razzy. Yang Irfan ni pun tak reti nak terima ketentuan Ilahi. Macam mana sekalipun dia nak cinta mati pada Irdina, kalau bukan jodoh takkan bawa ke mana. Baru minggu lepas bertumbuk dan hari ni berulang semula. Kusut otaknya melihat perangai Irfan yang tak reti mengalah. Razzy pun satu, nak juga dilayan Irfan yang tak betul otaknya.

"Perampas!! " Sempat lagi terdengar Irfan meluahkan rasa tidak puas hati. Razzy direnung tajam.

"Sedar sikit. Lelaki macam kau tak layak untuk dia. "

Sempurna Di Matamu✔[COMPLETED]Where stories live. Discover now