14.

53 2 2
                                    

Het ijskoude water liet hem naar adem happen. Zijn keel voelde droog aan en hij probeerde wat water dat over zijn mond ging, op te drinken. Zijn ogen vlogen heen en weer, zich niet richtend op één punt. Hij was stijf geworden van het zitten op de houten stoel. Zijn nek leek vastgeklemd van de spierpijn en zijn achterwerk voelde hard aan.

"Zo. Waar waren we? Oh, ja. Waarom ben je hier." Nikolai probeerde te praten, maar geen enkel woord verliet zijn lippen verstaanbaar. De pijn bij zijn ribben van mogelijk een paar uur geleden, was nog lang niet over. De man voor hem, was een andere man dan daarvoor. "Wat zullen we je dan maar even geven," mompelde de man, terwijl hij naar een tafel was gelopen en allerlei naalden oppakte. Nikolai keek er geconcentreerd naar en merkte hoe zijn ademhaling angstig versnelde. "Ja, zullen we dit maar aan je geven." Deze man had een klein baardje. Hij liep weer op hem af en tikte tegen de inhoud van de grote naald. Nikolai probeerde met al zijn macht overeind te komen, wat hem niet gelukt was. De man met het baardje, stopte voor hem en liet wat van de vloeistof uit de naald vloeien. "Perfect." Zonder waarschuwing, werd de naald in zijn bovenbeen gestoken, dwars door zijn spijkerbroek. Hij gaf een schreeuw en zijn hoofd schoot omhoog en een beetje naar achteren. De spuit werd leeggespoten in zijn bovenbeen en Nikolai's oren begonnen te bonken van adrenaline. Zat dát in de spuit? Zijn ogen bleven wijd open staan en knipperen gebeurde elke seconde. De pijn van zijn ribben vervaagde door het gevoel.

"Wat doe je hier? En laat me het niet nog eens vragen, want dan weet ik nog wat leuke dingen met je te doen." De grijns van de man was kwaadaardig en Nikolai dacht al te weten wat er zou kunnen gebeuren. Marteling. Iets dat al gaande bij hem was. "Artikel-.. *kuch* Documentaire-.." Oké, dat doet nog verdomd veel pijn! "Waarover?" "Straatleven-.. bendes.. drugs.." Hele zinnen kreeg hij niet over zijn lippen. "En nu de waarheid." Geschrokken keek hij naar de grond. Hadden ze hem door? Of was het een truc om hem de waarheid te laten zeggen? Hij hoopte geen van beiden, wanneer hij zichzelf herhaalde met het verhaal over de documentaire.

"Êêêêh. Fout." De man haalde een hamer van achter zijn rug, zwaaide hem in de lucht en knalde hem neer op Nikolai's knieschijf. Hij schreeuwde het uit van de pijn en stroompjes bloed stroomden uit zijn verbrijzelde knie. "Oooeehhff, dat zal pijn doen, nietwaar?" Het was duidelijk te horen dat hij grinnikte om zijn eigen grap. Wat een klootzak. Nikolai probeerde zijn knie niet te bewegen en raakte meer en meer buiten bewustzijn. Het zien van zijn eigen bloed, liet hem licht in zijn hoofd raken. Traag sloten zijn ogen, terwijl hij wanhopige pogingen maakte om ze open te houden. 'Sta gereed voor wat er nog komen zal,' sprak hij zichzelf toe, vlak voordat hij zijn bewustzijn helemaal kwijt was geraakt.

They Found Out (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu