'Dit kan zo niet langer,' vond hij. 'Het is niet juist dat zij hiermee geconfronteerd zal worden in haar jeugd.' Hij sloeg de gedachten van zich af en keek naar het meisje naast zich. Zijn dochter naast zich. Hij sloeg een hand tegen zijn voorhoofd. Nooit voelde hij nog eens wat, sinds er gedreigd werd het leven van zijn broertje af te nemen, al die jaren geleden. Hij moest een zoon krijgen, welke opgevoed zou worden door Roberto, om de volgende baas te gaan worden. Hij had hen teleurgesteld met nóg een dochter. Lydia had sinds haar geboorte geweigerd haar weg te brengen naar het weeshuis of nog eens seks met hem te hebben voor een zoon. Later toen hij haar forceerde seks met hem te hebben, kwam hij er achter dat ze laparoscopie heeft laten uitvoeren op haarzelf, waardoor het niet eens meer mogelijk is om voor een nakomeling te zorgen. Zijn broertje verdween en verscheen twee jaar geleden als een hoopje verspreidde botten.
Gefrustreerd sloeg hij op zijn bureau bij de gedachte, waarbij hij zijn dochter geschrokken adem hoorde halen. "Ik haal je hier weg. Dit is niks voor jou," zei hij emotieloos, voordat hij op stond en de ruimte verliet. Hij had verscheidene ideeën in zijn hoofd om dit te laten slagen, maar het risico zou erg groot blijven.
Als de nacht viel, kon hij zijn slapende dochter op gaan tillen en de mond snoeren wanneer dit nodig zou zijn. Dan zou zijn vuursteenrode Toyota Hilux pick-up -deze was voorheen van de brandweer- al klaar staan dichtbij de uitgang, om vervolgens met gedimde lichten pas weg te rijden.
Een andere optie was om het te overleggen met zijn baas in dit complex, zodat hij minder kans had om gevolgd te worden en minder suspicious over te komen. Bij het eerste plan zou het erger zijn als hij ontdekt zou worden. Met dit tweede plan had hij fifty/fifty kans dat hij verplicht moest blijven óf veilig weg kon komen, om zonder gevaar verder te leven.
Bij beide kansen liep hij risico's. Ontdekt worden, wordt gezien als verraad. Verraad in lichte gevallen, is gelijk aan erge straf zoals die agent krijgt. Verraad in ergere mate of gezien als hoogverraad, leidt tot de dood of eeuwige achtervolging in elk land waar de organisatie als actief wordt gezien. Deze landen weet hij zelf niet eens te benoemen, al hoort hij al veertien jaar bij deze groep.
Een voordeel is dat deze plannen geen haast hoeven te hebben. Dit kan nog beter uitgedacht worden om overal zeker over te zijn en het plan te laten slagen. "Roy, makker! Waar zit je met je gedachten?" Een hand plaatste op zijn schouder en hij keek Tony aan, die een vrolijke blik op zijn gezicht droeg. "Had je me niet aan zien lopen?" Hij schudde zijn hoofd verward. "Nee?" "Vandaar dat je me bijna tegen de muur aan duwde, onoplettend mens." Tony grinnikte om hem en Roy blies een beetje lucht uit zijn neus, gevolgd door een klein glimlachje, als reactie. Vrolijk liep Tony verder en hij keek hem na. Zijn gedachten gingen in een vrije loop. 'Hem staat nog heel wat te wachten in zijn eerste jaren.'
JE LEEST
They Found Out (Voltooid)
Mystery / ThrillerPeter Hardings a.k.a. Nikolai Kuracov. Hij kreeg de opdracht undercover te gaan. Die opdracht heeft hij vaker gedaan. Vaker volbracht. Niemand wist te achterhalen wie hij daadwerkelijk was. Het appartementencomplex waarin hij zal verblijven, is bewo...