Het plan was duidelijk. De teams waren opgesteld op de juiste positie en wachtten op bevel om naar binnen te gaan. In het busje van de planners, werd door middel van infrarood camera's gekeken of er nog levensvormen binnen waren. Geen, voor zover de camera kon zien, maar het was een groot gebouw en ze waren alleen op het deel met de doorgang gericht.
"Klaar voor?" vroeg Natascha aan ieder om zich heen. Als reactie kreeg ze een paar knikken terug. "/Team A, benader. Team B en C, standby./" De trackers in de pakken lieten precies zien wie zich waar bevond. De camera's aan de helmen hielpen voor beeld in het gebouw. De extractie was begonnen. Team A kwam al vrij snel door de ingang van het gebouw, om verder te controleren of er iemand aanwezig was. De twee andere extractieteams werden nu ook ingezet, om alle aparte ruimtes nauwkeuriger te controleren.
"/Bergen, richt je camera eens wat meer op de grond./" Het beeld van de camera, richtte meer naar de vloer en verlichtte donkerrode, opgedroogde bloedplekken in de opslagruimte waar zij zich nu bevonden. "Het lijkt er niet op dat ze hier nog zijn.." bevestigde agent Keller haar vermoedens. "Het is een groot gebouw. Er is nog kans." Ryan zag de hoop in haar ogen vervliegen.
"Team C heeft contact!" Beiden keken Patricia's kant uit en focusten hun blik op de schermen. "/Verroer je niet! Blijf staan!/" Er waren twee mannen in labjassen te zien, die naar de stellages voor zich bleven kijken. Beiden hadden hun handen omhoog. "/Handen achter je hoofd!/" De mannen luisterden gelijk naar de bevelen en fluisterden dingen naar elkaar. "/Thompson. Wij geven dekking. Lethal./" "/Lethal./" "/Non-lethal. Benader./" Thompson benaderde de eerste met getrokken wapen. Handboeien werden vastgemaakt achter zijn rug en hij werd meegenomen richting het busje voor transport. De tweede werd nu ook benaderd. Hij liet echter meer van zich weten en wierp een borrelend goedje over de agent uit Team C heen, die hem benaderde. De agent gaf een schreeuw, terwijl de zo gekleedde 'wetenschapper' zich uit de voeten maakte en drie beelden hem op de voet achtervolgden, om ook hem te vloeren en vast te zetten.
De tweede man en de agent werden beiden naar buiten geholpen. De één begeleidend naar het transport, de ander helpend naar de gereed staande ambulance. Het beeld van de agent in de ambulance, werd losgehaald door een collega en uitgezet. Een scherm minder, maar bewijs genoeg. Team A en B waren ondertussen verder aan het gaan in het gebouw. Niks leek echt de aandacht te trekken, behalve de geur waarover een aantal agenten het kort hadden op de intercom.
Niemand anders leek zich nog in het verlaten gebouw te bevinden. "We zijn te laat.." mompelde de detective, "Hij is al verplaatst.." "Geef de moed niet op," probeerde Ryan haar beter te laten voelen, ondanks de moed bij hem ook sterk was ingezonken. Hetzelfde verwachtte hij bij alle anderen die mee deden aan de operatie.
JE LEEST
They Found Out (Voltooid)
Mystery / ThrillerPeter Hardings a.k.a. Nikolai Kuracov. Hij kreeg de opdracht undercover te gaan. Die opdracht heeft hij vaker gedaan. Vaker volbracht. Niemand wist te achterhalen wie hij daadwerkelijk was. Het appartementencomplex waarin hij zal verblijven, is bewo...