39 ~ Uçurum

73 1 0
                                    

Size ilk olarak Doruk'un mu yoksa Neşe'nin mi hâlini göstereyim bilemedim ama sonuç olarak yine Neşe'den devam edeceğiz. İyi okumalar...

__________

Annem, kardeşim ve ben karşılıklı bir şekilde oturmuş birbirimize bakıyorduk. Yürüyerek geldiğim için yorulmuştum. Suyumu içerken Gül bana garip bakışlar atıyordu. "Anneciğim, ne oldu Neşe'm neden geldin bu saatte?"

"Burası benim evim değil mi anne, istediğim saatte gelemez miyim?" diye alıngan bir cevap verdim. "Kızım ben onu mu diyorum? Kocanın işten gelme saatinde burada ne işin var senin?" dediğinde beynimdeki yalan çarkları dönmeye başlamıştı.

Ama vazgeçtim, yalan söylemek yerine yaşananları eksik söylemeye karar verdim. "Doruk geç gelecekmiş, benim de canım sıkıldı, geldim." dedim. Yalan söylememiştim. Kardeşim söyledilerimin analizini yapmaya çalışırken annem durmadan soru soruyordu,

"Kızım, sözleşmenin bitmesine şunun şurasında bir aydan az kaldı. Karar verdiniz mi ne olacağına? Neşe, bak çocuk seni seviyor sakın ters bir şey yapma."

"Ters bir şey yapma da ne demek anne? Hazır zengin kocan varken elinden kaçırma desene sen şuna!"

"Şimdi seni ayağımın altına alırım Deniz Neşe! Ne biçim konuşuyorsun sen? Ömrün boyunca arasan Doruk gibisini bulamazdın şimdi cahillik edip de hayatının hatasını yapma!" dedi ve benim bir şey dememe izin vermeden çıkıp gitti.

Gül, annemin gittiğinden iyice emin olduktan sonra bir hışımla yanıma geldi ve her ihtimale karşı fısıldayarak ama sinirli bir şekilde konuşmaya başladı, "Abla, hemen gerçekleri anlat. Kavga mı ettiniz?"

"Hani sen Doruk bu saatten sonra Şeyda'ya gitmez sen de eve dönmezsin demiştin ya..."

"Evet dedim ne olmuş?"

"Doruk, Şeyda'sına gitti Gül. Ben de evden kaçtım."

"Ne!" diye bağıran kardeşimin ağzını elimle kapattım, "Kes sesini! Bir de annemle uğraşamayacağım." dedim ve elimi çektim. "Doğru düzgün anlat şunu, adamı delirtme." kardeşimin huyunu bildiğim için her detayı anlattım.

"Deniz kusura bakma ama sen dümdüz salaksın."

"Anlattıklarımdan bunu mu çıkardın Gül? Sana adam beni bırakıp Şeyda'ya gitti diyorum."

Gül derin bir nefes aldı ve bana döndü, "Muhtemelen seni kızdırmak için böyle bir şey söyledi ve sen de bunu ciddiye alıp evi terk ettin, pardon, evden kaçtın." dedi. "Doruk bana böyle bir şeyi kızdırmak için söylemez, adımın Deniz Neşe olduğundan daha eminim buna."

"Sen onu kızdırmak için neler söylüyorsun, o neden aynısını yapmasın?" diye sordu. "Çünkü o Doruk Özer. O böyle bir sey yapmaz. Bu arada eğer Doruk'u arayıp burada olduğumu söylersen seni öldürürüm." dedim işaret parmağımı ona doğru sallarken.

"Ben söyleyeyim ya da söylemeyeyim ne farkeder, eliyle koymuş gibi bulacak seni. Aptal gibi buraya geleceğine düzgün bir yere saklansaydın." dediğinde kolundan sertçe tuttum. "Olay beni bulup bulmaması değil zaten. Benim derdim başka. Sen sadece susacaksın, annemi de susturacaksın."

🌊

Bütün gece belamı beklemiş ama bir türlü bulamamıştım. Muhtemelen Doruk Bey, Şeyda'sının yanında olduğu için benim yokluğumu daha fark etmemişti. Üstümü değiştirip aşağı indiğimde kardeşimi bahçede otururken gördüm. Her şeyin bu kadar sakin ilerlemesi çok garipti.

YAKAMOZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin