EMR, tıbbi kaynaklarda yer alan adıyla Erken Membran Rüptürü. Daha açık tabiriyle gebelikte zarların vaktinden evvel yırtılarak suların erken gelmesi olayı.
Halk arasında bebeğin suyu denilen amniyon sıvısı fetusun dış travmalardan korunmasını, iskelet sistemine katkı sağlayarak kolay hareket etmesini, solunum sisteminin gelişmesini ve bedeninin sabit ısıda tutulmasını sağlayan sıvıdır.Bu sıvının etrafındaki zarlar yani amniyotik membranlar vagina ve serviksten yukarıya geçebilecek her türlü zararlı mikroorganizmalardan fetusu korumakla görevlidir.Dolayısıyla amniyon kesesinin doğum henüz başlamadan yırtılması hem anne hem de fetus açısından risk arz eden bir durumdur.
En önemli risklerden birisi EMR'nin doğumu başlatıcı etkisinin olmasıdır. Her zaman olmasa da çoğu gebede sular geldikten 24 saat sonra doğum sancıları başlar.Bu yüzden suların gelmesi erken doğuma sebep olabilir. Erken doğum da henüz akciğer gelişimini tamamlamamış fetusta başta solunum sıkıntısı olmak üzere diğer sorunları peşi sıra getirebilir:
Çok ani ve bol su gelmesi sonrası bebeğin eşinde (plasenta) erken ayrılma (dekolman plasenta) olabilir.Ayrıca kordon sarkması olabilir ve kordon sıkışabilir bu durum çok acil bir durumdur ve bebeğin ölümüne sebep olabilir.
İkinci önemli risk ise rahim içinin enfeksiyona karşı açık hale gelmesidir ki koryoamnionit adı verilen bu enfeksiyon bir yandan uterusa ve buradan anne adayının kanına geçerek annede ciddi enfeksiyonlara öte yandan direkt yayılmayla fetusa ve fetusun kanına geçerek ciddi enfeksiyonlara yol açabilir. Enfeksiyondan korunmak için anneye antibiyotik tedavisi başlanmalıdır.Herhangi bir enfeksiyon kesinleştiğinde gebelik sonlandırılır.
37. gebelik haftasından önce amniyotik membran yırtılmış ise prematüre EMR (PPROM) denir. Tüm gebeliklerin yaklaşık %10'unda görülür.
Az bir oran gibi görünse de...Tanrım, lanet olsun ki Bahar Los Angeles'ta edindiği tecrübelerinden bunun öyle olmadığını biliyordu.%10'un altını çizdi.
33.New Bridge Caddesinden geçerken Newcastle şehir kütüphanesine uğramayı ihmal etmemişti.Ödünç aldığı 'Doğumda yeni Yaklaşımlar' kitabını sertçe kapatarak anında yataktan kalktı, ezbere bildiği bilgilere ilk defa sırt çevirdi içindeki öfke ve hüzün birbirine karışmıştı. Büyük bir hayal kırıklığına uğradığını hissediyor ne var ki duygularını kontrol etmekte zorlanıyordu. Odada çaresizce dolanırken kafese kapatılmış vahşi bir kurda benziyordu.
34 haftadan küçük gebeliklerde bebeğin akciğer olgunlaşmasını hızlandıracak tedaviler uygulandığını ve gebeliğin durumu müsaitse bebeğin olgunlaşması için bir süre beklenildiğini biliyordu; ancak 34 haftanın üzerindeki gebeliklerde bebek akciğerleri olgunlaşmış olduğu için EMR'nin getireceği riskler genellikle göze alınmayarak doğum amaçlanıyordu.Olması gereken buydu.Yapılması gerekenleri biliyordu.Son sekiz gününü tüm aşamaları tekrar ederek geçirmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PORTOLA VALLEY 2∣ Tamamlandı ♚
RomanceDudakları dudaklarına değdiği an hayat boyunca beklediği anın bu olduğuna karar verdi.Vücudu alev alev yanıyordu ve içindeki alevin kıvılcım misali adamı da kavurduğunu görebiliyordu.Kollarını boynuna dolayarak inledi.Ona dokunmak dışarıdaki soğuk h...