BAB 8

77 6 0
                                    

Iman kini sudah enam hari bercuti di kampung atas urusan majlis hari bahagia kakaknya.Iman merancang untuk bergerak pulang esok,kerana rindunya telah membara di hati.

"Iman,esok Iman balik ngan akak je lah".Ujar Hanum yang sedang mengemas bag pakaian untuk persiapan awal.

"Iman tak kisah..okay je..suami akak okay ke ?".Soal Iman.

"Eh,abang Hadi tak kisah..okay je".Jawab Hanum dengan penuh hormat.

"Okaylah,balik awal boleh lepas rindu".Jawab Iman dengan tertawa kecilnya.

"Untung dik,sapa dapat kau..tak minta barang mewah-mewah..asyik minta makan je".Ujar Hanum sambil memberi jelingan pada Iman.

Iman hanya tersengih dengan ayat kakaknya itu.


~~~~~~~~~~~~~~

Tuan Faizal sedang asyik melayan media sosial di telefon miliknya.
Sedang dia asyik membelek telefon bimbitnya.Marina datang untuk maklumka  jadualnya pada hari esok.

"Tuan,esok pagi Tuan ada meeting dengan Timbalan pengarah usahawan belia".Jelas Marina kepada Tuan Izhar yang sudah pun beri tumpuan pada pembantu peribadinya.

"Esok pagi pukul berapa tu ?".Soal Tuan Faizal.

"Pukul 10 Tuan,lepas tu pukul 1 tengahari Tuan ada lunch dengan Iman Khalida".Jelas Marina lagi.

"Awak postpone dulu lunch saya dengan Iman,esok tengahari saya ada temujanji dengan Erin".Jelas Tuan Faizal.

"Haa ? Erin ? bila masa Tuan jadi teman lelaki dia pulak ni ?".Soal Marina pelik tambah dengan sakit hati dengar nama gadis itu.

"Bila masa pulak saya bercinta dengan dia ? saya saja nak spend time dengan budak tu..saya anggap dia macam anak saya dah".Jawab Tuan Faizal menjelaskan.

"Hmm,Tuan takut ke yang sana tu tahu pastu merajuk ?".Soal Marina ingin pancing.

"Siapa yang awak maksudkan ?".Soal Tuan Faizal lurus.

"Iman lah Tuan...tak takut ?".Soal Marina lagi.

"Hahaha....saya dengan Iman tu bila pulak bercinta,buat apa nak jealous ?".Soal Tuan Faizal seperti tiada apa-apa.

"Hmm,Tuan jangan main-main Tuan...kalau dah jatuh ke tanah...nak bangkit pun susah tau".Jawab Marina dengan sinis dan maksud yang mendalam.

Tuan Faizal hanya mendiamkan diri dan mengelamun.Dia tidak tahu apa yang sebenarnya yang bertandang di hati lelakinya itu.

Marina terus meninggalkan Tuan Faizal bersendirian di beranda.


~~~~~~~~~~~~~~

Iman yang sedang ambil angin dipankin itu ditegur oleh abang iparnya.

"Jauh termenung,ingatkan orang jauh ke ?".Soal Hadi sindir.

"Aah,kenapa jealous ke ?".Jawab Iman dengan nada gurau.

"Taklah,siapa lelaki yang berjaya curi hati Iman tu ?".Soal Hadi agak cemburu.

"Adalah...nanti Iman bawak balik kampung..boleh lah abang tengok".
Jawab Imam selamba.

"Hmm,yelah".Jawab Hadi yang kurang senang dengan kata-kata Iman itu.

Wali Keramatku [COMPLETE]Where stories live. Discover now