BAB 31

90 7 0
                                    

Tuan Faizal berada di ruang tamu,dia sedang menyaksikan sebuah filem aksi.Tiba-tiba dia dipeluk dari belakang oleh seseorang.

"Abang..Iman minta maaf tau..sebab buat abang risau tadi".Jelas Iman manja.

"Sayang kan memang suka buat abang risau..nasib takda sakit jantung kalau tak dah lama dah mati keras".Jelas Tuan Faizal selamba.

"Abang maafkan lah Iman...".Kata-kata Iman termati apabila Marina memasuki ruang tamu tersebut.Iman melepaskan pelukannya,tetapi pantas sahaja Tuan Faizal menarik Iman masuk dalam dakapannya.
Marina berada di situ terasa janggal apabila majikannya berbuat demikian.Iman juga terasa bahang di muka kerana menahan malu.

"Yes Marina".Soal Tuan Faizal.

"Ahh.Tuan esok Tuan dah mula di jaga oleh pihak polis dan pihak-pihak atasan..jadi kemana Tuan nak pergi dorang akan follow..macam tu juga dengan Iman".Jelas Marina.

"Haaa..abang bagi Iman bodyguard ke ?".Soal Iman teruja.Tuan Faizal hanya melayan kerenah isterinya.Dia mengangguk.

"Yeayyy..lepas ni jalan ramai bodyguard".Jerit Iman suka.

"Aah..lepasni kalau buat hal abang suruh bodyguard tu tangkap je Iman sebab nakal sangat..sebab bodyguard kita tu polis".Gelak besar Tuan Faizal.

"Elehh..Iman nakal abang lah punca...sapa suruh gatal sangat".Terkejut
Marina mendengar penyataan Iman.Dia tertunduk malu.

"Haaa..tengok kan kak Marina dah malu".Selamba Iman.

"Sayang ni...ada yang kena cium jugak dekat sini kang".Ujar Tuan Faizal selamba tanpa hiraukan Marina di situ.

"Tuan..saya minta diri dulu...".Ujar Marina yang segan itu.

"Aah...kitaorang pun nak manja-manja ni".Ujar Iman tersengih.Tuan Faizal membutangkan matanya.Namun tidak diendahkan Iman.

"Abang nak manja ?".Pinta Iman mengada.

"Abang takda mood".Jawab Tuan Faizal ringkas.

"Alaa jomlah..haa..tadi check kat klinik negative kan..bulan depan kita jadikan dia positive".Ujar Iman dengan riak wajah berlagak.

"Hahaha...confirm ke sis".Ejek Tuan Faizal.

"Confirm Bro".Jawab Iman berlagak.

"Okay...Kalau takda bulan depan..balik dari klinik abang kerjakan sayang sampai tak boleh bangun ehh".Sinis kata-kata Tuan Faizal.

Iman hanya memberi pandangan lagak kepada suaminya.Mereka bertaut bibir,tetapi tanpa mereka sedar perilaku mereka sedang disaksikan sepasang mata tanpa sengaja.

Wali Keramatku [COMPLETE]Where stories live. Discover now