Tuan Faizal ke pejabat Hari ini.Dia ingin menyelesaikan tugasnya yang sudah tertangguh beberapa hari.Dia memasuki ruang pejabat dan menuju ke bilik kerjanya sambil diikuti Marina dan pengawal-pengawal
Tuan Faizal.Dia duduk di kerusi dan memandang ke arah Marina yang sudah berdiri tegak dihadapannya."So..apa yang saya perlu buat harini ?".Soal Tuan Faizal.
"Tak perlu buat apa-apa...just wait and see".Ujar Marina tersenyum bangga.
"What ?".Soal Tuan Faizal yang pelik dengan cara pembantu peribadinya itu.
"Abang..".Jerit Iman yang tiba-tiba masuk ke dalam bilik Tuan Faizal.
Marina membuat perancangan dengan Iman untuk datang ke pejabat Tuan Faizal."Sebenarnya today..Tuan takda kerja pun..sama je Tuan kena duduk rumah jugak..tapi saya bagi kelainan..Tuan dengan Iman boleh honeymoon dekat Office..so how ?".Terang Marina.Tuan Faizal memandangnya dengan pandangan yang tajam.
"Awak ni memandai je kan Marina..siap awak nanti".Amaran Tuan Faizal beri kepada Marina.
"Alaa takpalah abang Iman nak honeymoon dengan abang harini".Ucap Iman manja.
"Okay Marina awak boleh keluar..terima kasih untuk hari ini".Ucap Tuan Faizal.
"Sayang ni nakal ehh..depan Marina pun sayang cakap pasal honeymoon..macam mana kalau abang tak bagi..haa..nak buat apa ?".
Soal Tuan Faizal menyakat isterinya."Iman nak juga honeymoon harini".Ujar Iman mengada.
"Abang cium baru tau".Ugut Tuan Faizal.
"Cium ? nakkkk".Ucap Iman.Tuan Faizal menepuk dahinya.
Tuan Faizal mendekati Iman yang duduk jarak beberapa cm darinya.Dia mendekatkan mukanya ke muka Iman.Dia memaut bibir Iman dengan lembut.Iman tergoda dengan kelakuan suaminya itu.Tuan Faizal hendak membuka kancing baju Iman tetapi dihalang Iman.Tuan Faizal mengasyikan lagi ciumannya.Iman terbuai,dia tidak sedar lagi.Sedang mereka bercumbu sesorang telah menerjah masuk ke bilik Tuan Faizal.
Segera Tuan Faizal dan Iman melepaskan ciuman mereka."What are you doing Faizal".Sergah Erin.Iman terkejut dengan tindakan Erin tu.Dia memandang Erin dengan pandangan blur.
"Erin awak cakap apa ni..kenapa masuk pejabat saya sesuka hati".Tuan Faizal memarahi Erin yang menerjah masuk biliknya.
"U janji nak keluar dengan I..but you romance dengan perempuan kampung ni ?".Soal Erin sinis pada Tuan Faizal.
"Keep your word Erin".Arahan diberi tegas oleh Tuan Faizal.
"Mati hidup semula pun...I tetap pilih Iman Khalida dalam hidup I..and you can go die".Ujar Tuan Faizal kasar.
Iman melepaskan tangannya yang digengam erat oleh Tuan Faizal dan berlari keluar dari bilik pejabat itu.Tuan Faizal mengejar cinta hatinya itu.Tetapi sebaik sahaja Tuan Faizal tiba dilobi,Iman sudah menaiki kereta pulang bersama pemandunya.Tuan Faizal meraup mukanya.
"Aku dah bagi amaran..jangan sakitkan anak aku kan ?".Tiba-tiba suara Pak Ahmad menerjah Tuan Faizal.Dia memandang ayahnya itu.
"Faizal takda niat nak buat Iman ayah..benda nak jadi bukan salah Faizal".Jelas Tuan Faizal.Pak Ahmad hanya menjeling tajam pada Tuan Faizal.Tuan Faizal meraup kasar rambutnya.Dia betul-betul rasa tertekan sekarang ini.
~~~~~~~~~~~~~~
Puan Hasnah sedang melipat kain sambil menonton TV.Hanum yang datang dari arah bilik itu tersenyum melihat ibunya.
"Ibu..ayah call tadi..dia cakap nak bawak balik Iman sekali nanti masa balik cuti..boleh lah kita jumpa budak kecik tu nanti".Ujar Hanum gembira.
"Faizal ?....".Soal Puan Hasnah ringkas dengan wajah sayu.Tersentak Hanum dengan pertanyaan ibunya itu.Dia tidak tahu mahu cakap apa dekat Puan Hasnah.
"Nanti Hanum bagitau ayah bawak Faizal sekali ye ibu ?".Pujuk Hanum.
"Nak ke ayah bawak balik dia..ibu kenal ayah tu..mungkin dia dapat lepas rindu pada Iman tapi dia akan tetap biarkan Ibu sengsara sorang diri..takpalah Hanum ibu masih boleh tunggu selagi mata ibu belum terpejam".Ucap Puan Hasnah sedih.
"Ibu tak baik cakap macam tu tau..kita doa sama-sama supaya allah lapangkan hati ayah dan lembutkan hati ayah untuk dia terima Faizal semula..".Ucap Hanum menenagkan Ibunya.
"Terima Kasih Hanum sebab sentiasa bersusah payah untuk Ibu".Ucap Puan Hasnah yang sudah mengalirkan airmatanya.
~~~~~~~~~~~~~~
Tuan Faizal kini berada di rumah.Dia mahu mendapatkan Iman segera untuk membuat penjelasan.Dia rasa tertekan dengan kata-kata sinis Pak Ahmad kepadanya.
"Sayang...sayang marahkan abang lagi ?".Soal Tuan Faizal mahu memujuk Iman.Tetapi Iman hanya buat-buat tidur tidak mempedulikan suaminya.Tuan Faizal mengeluh kecil.
"Takpalah..nanti kalau sayang lapar bagitau okay..abang bawakkan makanan..Mak Biah kata sayang belum makan dari siang tadi".Pujuk Tuan Faizal.
"Abang.......Iman nak abang".Ucap Iman yang sudah bangun terduduk.
Tuan Faizal memdekati isterinya dan memeluk Iman dengan erat.Dia menangis didalam dakapannya itu.Iman juga turut menangis."Sayang tahu tak kenapa ramai cemburu dengan hubungan kita ni ? sebab abang sentiasa bagi sepenuh perhatian pada sayang..abang sayangkan sayang sorang je..andai kata takdir memisahkan kita abang harap sayang tetap pilih abang seorang je".Ucap Tuan Faizal dengan hati yang luruh.Iman menangis di dalam dakapan suaminya.
"Iman cintakan abang...Iman nak abang je..abang jangan tinggalkan Iman ye ?".Ucap Iman dalam tangisan.
Mereka melayani perasaan masing-masing.Malam yang sunyi menjadi saksi airmata yang tumpah ke bumi.
YOU ARE READING
Wali Keramatku [COMPLETE]
RomanceIman - Seorang anak yatim piatu yang hanya mempunyai kakak,dia diasuh oleh sebuah keluarga di kampung,dijaga dengan rapi dan disekolahkan.Iman seorang pelajar pintar dan dapat tawaran ke universiti.Dia bertemu dengan cinta pertamanya di situ.Adakah...