Gyorsan beültem Lina és Norbi közé, amitől Márk Lina másik oldalán csak még feszültebb lett. Én azonban úgy döntöttem, hogy ma egyáltalán nem fog érdekelni a srác. Jól fogom érezni magam, játszani és nevetni fogok és semmi nem fog rosszul elsülni.
Egy darabig tökéletesen működött a tervem.
Activity-ztünk, először az eredeti kártyákkal, aztán néhány lapra mi magunk is felírtunk szavakat, és azokat próbáltuk meg lerajzolni, elmutogatni vagy körülírni a többieknek. Mivel pont párosan voltunk, kétfős csapatokban játszottunk, és rengeteget nevettünk. Főleg mikor Peti próbálta elmutogatni a tesitanárt, Kinga tanárnőt, aki inkább nézett ki veterán katonának, mint egy kedves és aranyos gimis tanárnak.
Azonban ahogy másfél órája ültünk odakint a hűvös levegőn és kezdett elfogyni a süti, amit Alíz hozott, egyre kevesebb lelkesedéssel játszottunk.
- Sokkal jobb lenne, ha kint lehetnénk az erdőben. Nem olyan messze innen van egy tűzrakóhely, akkor nem is fáznánk ennyire meg sokkal hangulatosabb lenne ez az egész – bosszankodott Alíz. – Kértem engedélyt a koliban, hogy hadd menjünk ki délután, de nem engedték.
- Mennyire van közel ez a hely? – érdeklődött Norbi.
- Tíz perc séta – vont vállat Alíz, miközben elkezdte összepakolni a játékot. Időközben besötétedett, úgyhogy kezdtünk visszavonulót fújni.
- Ha... - kezdett a mondatba kicsit hangosan Norbi, amitől mindenki felé kapta a fejét. – Szóval ha van kedvetek, kimehetünk oda este – suttogta, nehogy valaki meghallja a közelben, hogy miről beszélünk. Meglepően sokan lófráltak odakint a hideg ellenére is, néhány ember pedig a tőlünk nem messze álló asztal körül ült egy ideje.
- Hogy mennénk már ki? Be van zárva az összes kapu meg engedélyt se kaptunk – magyarázta Petra.
- A kapuk be vannak zárva, igen – húzta egy halvány mosolyra a száját Norbi, amitől kicsit hevesebben kezdett verni a szívem. Tudtam, hogy valami rosszban sántikál, azonban ahelyett, hogy ellenkeztem volna, még jobban összpontosítottam minden szavára. – Tudok egy utat, ahol ki lehet menni a koli épületéből. Ha érdekel, este tízkor gyertek fel a fiúk szintjére, ott a folyosó végén balra az utolsó ajtó előtt várjatok. Ha valaki ellenőrizne, jobbra a második ajtó egy szertár, aminek sosincs zárva az ajtaja – vont vállat és nevetve elsétált, miközben mi mind őt bámultuk.
Kétségem sem volt afelől, hogy ott fogok állni a folyosó végén este, és simán megszökök Norbival, de a többiekre nézve nem voltam biztos abban, hogy mindenki erre a következtetésre jutott. Lina valamiért bosszúsan motyogott és a homlokát dörzsölte, Márk pedig a szemöldökét összeráncolva nézett minket.
- Én tuti kimegyek. Van egy kis borom, azt is viszem, csak az iskola területén tilos inni, azon kívül... Hát erről semmit nem mondott senki – vont vállat egy huncut vigyorral Máté.
- Én is megyek – feleltem lazán, miközben odaadtam a kártyáimat Alíznak.
- Én benne vagyok, nekem is van egy kis piám – nevetett fel a lány pakolászás közben fel-felpillantva ránk. Hát komolyan mondom, minden táskaellenőrzős sztori csak kitaláció ebben a suliban? Nekem is csak épphogy belepillantottak a cuccaimba, mikor visszajöttem a szünetről, mégsem fordult meg a fejemben, hogy becsempésszek egy liter pálinkát. Vagy épp egy fegyvert... Nem, erre nem is akarok most gondolni.
- Oké, én tudok hozni még kólát – biccentett Petra, aki eredetileg az innivalóért volt felelős Alíz sütijei mellé.
- Én nem hiszem, hogy ez a legjobb ötlet lenne, srácok – mondta óvatosan Márk, és nagyot nyelt, amikor mind felé fordultunk. – Kiszökni a suliból? Azért az nem egy kis dolog.
ESTÁS LEYENDO
darabokban - in pieces
Romance"Ki gondolta volna, hogy ahhoz, hogy újra egész lehessek, valakinek megint össze kell törnie?" A külvilágtól elzárt, Alföld közepén elhelyezkedő bentlakásos iskola közel sem azt tartogatja a zűrös múltú Makai Rebeka számára, mint amire akkor számíto...