Hemen kapıdan uzaklaşıp merdivene yöneldim.Hızlı adımlarla merdivenlerden inip salona geçtim.Herkes masanın etrafına toplanmıştı bir tek Gamze ve ben hariç.
Koşar adımlarla yerime geçip oturdum.
Hepsi yüzüme ters ters bakarken bense duyduklarımın kafamda dönüp dolaşmasına sinirleniyordum.Ne yapıyorsun kiminle konuşuyorsun Gamze hiç bilmiyorum ama içimde kötü bir his var?
-"Hayırdır kızım çok acıktın sanırım. "
Diyen dedeme dönüp hareketlerime şaşırarak baktığını fark ettim.-"Evet biraz acıkmışım dede."deyip gülümseyerek önüme döndüm.
Murat kahvesini içerek telefona bakarken diğerleri de kahvaltısını yapıyordu. Ben de tabağımı doldururken annemin tabağını da boş bırakmıyordum tabii ki.
Gamze'nin salona
-"Günaydın." diyerek girmesiyle bakışlarımı çevirip yüzüne baktım. Suratındaki bu mutluluk neyin nesiydi?Masanın etrafındakiler de Gamze'ye günaydın deyip kahvaltısına devam etti.O yerine geçip oturana kadar gözümü ayırmadan seyretmiştim.
Murat'ın
-"Annene söyledin mi?"demesiyle kendime gelip-"Ne?"diye sordum ne dediğini anlamayarak.
-"Annene diyorum söyledin mi yemek işini ?"
Aklıma gelince hızla döndüm anneme.
-"Aa evet ya unuttum ben onu.Anne akşam yemeğe çıkıyoruz kutlama yapacağız ."-"Ne kutlaması kızım evde yeriz yemeğimizi."
Sıkıntıyla nefesimi verip.
-"Anne bozma işte içimde kalmasın ."diye sıkıntıyla söylendim .-"İyi peki tamam."diye onaylayınca sevinçten elimi ayağımı nereye koyacağını bilemedim.Kahvaltıya devam ederken aklıma gelenle gözlerimi dedeme çevirdim. Onun bende hakkı çoktu.
En çokta eğitimim konusunda.Onunda bu akşam yemeğinde olması gerekirdi.
-"Dede sende gel bizimle."Gözleri bir anda parıldadı.Mutlu olmuştu sanırım.
-"Yok kızım benim ne işim var .Daha yukarı kata zor çıkıyorum. "Diye nazlandı ama biliyordum işte istiyordu bizimle gelmeyi.Aklıma gelen fikirle Murat'a sırıtarak döndüm.-"Hatta herkes gelse ya.Hep birlikte gitsek."
Murat'ın bir anda yüzü gerildi.Bana ters ters bakıyordu çünkü bu teklifime sinirlenmişti ama madem beni seviyordu benim için kabul edecekti sonuçta .
"Benim mezuniyetim olmadı bari hep birlikte dışarıda bir kutlama yapalım."
dememle bütün gerginlik gitmişti.Murat'ın
-"Peki tamam o zaman birlikte kutlayalım."diye teklifimi kabul edince sevinçle masadakilere döndüm.Gamze ellerini birleştirip.
-"O zaman akşama Aslı'nın mezuniyet kutlaması var."diye sevinçle alkışladı.-"Geleceksin değil mi dede?"
Soruma güzel bir gülümsemeyle
cevabını verip.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gardenya Günahsız Melek
General FictionÇocukluğundan çok mu farklı yoksa ben mi yanlış görüyorum ,hissediyorum ?Nerede o benimle evcilik oynayan ,nerede o ben düşünce ağlamayayım diye sarılan ,pamuk şekerle kendine sakal yapan ,yüzünden hiç gülümsemesi eksik olmayan ilk aşkım. Karşımda b...