***
את נועה, דניאל, אופק וגל הכרתי בתחילת כיתה א.
רוב בתי הספר שנמצאים בגבול הדק שבין דרום לצפון תל אביב הם משולבים.
דניאל למשל גדל בדרום תל אביב במשך כל חייו. אבו ורבים מאחיו מתו ממנת יתר והוא נשאר עם אימו ועוד זוג תאומים בזמן שאימו מחליפה בני זוג רבים ונוראים.
נועה לעומתו גדלה בצפון תל אביב. הוריה עשירים אך לעולם לא היו בסביבה. כשהייתה בת 20 היא החליטה שהיא עוברת לדירה עם שותפה. הוריה לא אהבו את הרעיון, היא הפכה לבושה במשפחה.
גל בילה את משך כל חייו בדרום תל אביב. הוא חי במשפחה נורמלית שניסתה לפרנס את עצמה ונתקלה בקשיים רבים. אחותו הייתה קורבן לאחד מהמעשים הנוראיים שמתרחשים בדרום תל אביב ובחרה לתלות את עצמה בחדרה.
את אופק אימצה משפחה עשירה מצפון תל אביב. הוא אף פעם לא הרגיש שייך בתוך המשפחה הזאת. הוא תמיד אמר שהוריו הם עשירים אשר אימצו אותו לאחר שנולד מאיזו אימא נרקומנית במדינה ענייה וגורלו צריך להיות דומה לשלה.
אני לעומת כולם גדלתי במשפחה שהייתה אז עמידה. לעולם לא היה חסר לי כסף אבל ידעתי שאין יותר מידי. הורי היו זוג הורים צעירים שהתאהבו ונכנסו להריון בטעות. הם נאלצו להתגורר בדרום תל אביב אך לעולם לא הרגשתי חלק מאותם אנשים מהדרום.
אנשים מדרום תל אביב לא היו כמוני. הם שנאו אי צדק כך שהם שנאו את העולם אך קמו אל כל בוקר מחדש והתמודדו איתו. הם לעולם לא היו נכנעים כמוני לאחר מות אימם או בעלם. הם סבלו הרבה, כבר היו רגילים לכך.
אה, וכמובן שהם שנאו את הצפונבונים.
וכך התאחדנו והפכנו לחבורה המגובשת ביותר בבית הספר. בזמן שהייתה יריבות גדולה ולא מוכרזת שגרמה לכל קבוצה להיכנס בתוך עצמה אנחנו הסתובבנו ביחד ויכלנו לדבר על שעון המייקל קורס של נועה ומיד אחר כך לדבר על הרצח של הסוחר סמים שהיה בן הזוג של אימו של דניאל.
אני מניחה שההבדלים היו אלו שחיברו בנינו. כל אחד התעניין בעולם השני. דניאל תמיד דיבר על החוסר צדק שבדבר אבל לעולם לא אראה קינאה בצפונבונים. הוא היה כזה, צנוע והסתפק במה ששייך לו. מה שכן, הוא לא חסך בלהראות שנאה לצפונבונים מהשכבה.
והנה אנחנו שוב באותה סיטואציה. בחתונת שישי צהריים של אחת הצפונבניות שנועה ואופק הכירו מהשכבה. פעם נוספת הגענו אליה כולנו כשכל המבטים נעוצים בנו, ריחמתי על הכלה.
"הם עדיין מסתובבים ביחד?" נשמעו לחישות מצידי הדרך.
הגברנו את קצב ההליכה שלנו. שון הידק את אחיזתו בי בזמן שגל עוזר לנועה לתמוך בדניאל שנשברה לו אחת הקביים ואופק נשרך עם מאי מאחור, הם רבים.
YOU ARE READING
סיוט או מציאות? / הושלם
Romance*** אלה לוי (או אליסון ווקר) היא עורכת דין לעיניי משפחה בת 26 שביום בהיר אחד נאצלת לקבל את אובדן בעלה, איש הקבע מאור לוי. חלומותיה מתנפצים בזה אחר זה במהלך נערותה והיא חווה אובדן נוסף אך הפעם הוא שונה, כואב ומרסק יותר. היא חווה שיברון לב נוראי ומטלט...