KEDEBUSH !
Mereka berpelukan ketakutan . Bilik usang menjadi pilihan mereka untuk dimasuki.
"Hahahaha!Kau keluar sekarang!Alif!Haris!Syasya!Rafi!Hani! Kau keluar sebelum aku bunuh kawan kau ! Hahahah!"
ngilaian gadis itu menambahkan lagi ketakutan mereka."Korang ! Tolong aku !" rintih Aireen
Alif menghentak tangannya ke dinding. Dia cuba memikirkan cara untuk menyelamatkan Aireen .
"Aku ada idea" bisik Alif lalu menceritakan plannya dari A sehingga Z.
"Okey , korang tunggu kat sini" bisiknya lalu mengatur langkah keluar dari bilik usang itu.
"Woi pompuan ! Aku tahu kau cuma nak aku kan ?!" sinisnya.
"Wowowow..Alif...Alif..Kalau lah dulu kau pandang aku..Semua ni takkan terjadi !" bentaknya lalu membaling pisau ditangannya ke dinding.
"Kau lepaskan Aireen..Dia tak bersalah.. Kau cuma nak aku..So kau ambillah aku.." kata Alif memberi umpan.
"Kau fikir aku nak percayakan kau?" bentaknya lalu ngilaian menghantui dirinya.
"Pernah ke aku tipu kau?Kau tak perlu bahayakan diri kau untuk buat semua ni.." kata Alif cuba mencurahkan air pada api.
"Aku...aku...terpaksa..." dia menangis teresak-esak.
"Lepaskan Aireen please..."kata Alif lagi lalu cuba mendekati gadis itu berhati- hati.
Gadis itu menjauhkan pisau dari tengkuk Aireen lalu perlahan-lahan melepaskan gadis itu dari dakapannya.
Alif memimpin Aireen lalu membantunya berjalan. "Kau okey tak ?"soalnya risau
Aireen mengangguk lemah.
Gadis itu melihat momen 'sweet' Aireen dan Alif tadi terus membaling pisau ditangannya mengena pada perut Alif.
"Alif !" jerit Hani , Rafi , Syasya dan Haris.
Aireen terkejut melihat Alif terdorong jatuh ke lantai. Tanpa dia sedar , air matanya bercucuran jatuh.
"A..Alif..."ada getaran dalam suaranya.
Hani , Rafi , Syasya dan Haris bergegas keluar dari bilik usang menuju ke arah Alif.
Gadis yang baru sahaja membunuh Alif tadi kaku tidak bergerak.Tak mungkin dia yang membunuh kawannya sendiri. Dia menangis teresak-esak menidakkan kenyataan bahawa dia yang membunuh Alif.
Hehehe , dont forget to vote and share with your friends ! Thankyouu♡
YOU ARE READING
ANGKARA !
Mystery / Thriller[Karya kedua✨] 🏆PEMENANG BEST STORYLINE THE PERFECT SHINING AWARD 2021 Kerana sebuah angkara , hancur semuanya ! 'Diam-diam ku sembunyi , satu persatu pasti mati !' Enam sahabat iaitu Alif , Haris , Rafi , Syasya , Hani dan Aireen. Pada mulanya , i...