(Anouk)
26 juli 2018
Wellness echt? 'Ja, ik heb een verwenarrangement geboekt voor ons om volledig ontspannen naar huis te gaan'. Fantastisch. Wij lopen naar de receptie van de wellness en Floor meld ons aan. Beiden krijgen wij een paar bad slippers, een handdoek en een badjas. Eén van de medewerkers neemt ons mee naar een kleedhokje en krijgen wij uitleg over waar wij onze kleding kunnen laten.
Bijna tegelijk aan Floor stap ik het kleedhokje uit. 'Ziet er goed uit'. Ik weet iets dat er veel beter uitziet. Dat heb ik vannacht mogen aanschouwen. Floor glimlacht. Wij geven elkaar een kus. 'Zullen wij?' Ja. Floor draait zit om en wilt gaat lopen. Snel geef ik haar een tik tegen haar bil. Met een speelse glimlach kijkt zij mij aan, maar loopt verder. Wij draaien de deuren op slot en gaan dan richting de massageruimte. 'Goedemiddag welkom. Mijn naam is Shana en dit is Marleen, wij gaan jullie verwennen het komende uur. Voor jullie hebben wij een gezichtsbehandeling gepland hierin doen wij een reiniging, peeling, masker en dagcreme. Wanneer het masker aan het intrekken is krijgt u een relaxerende hoofdhuidmassage. Tijdens de gezichtsbehandeling krijgt u een hudrojet behandeling. Dit wordt uitgevoerd door het massagebed. U lichaam wordt van top tot teen krachtig gemasseerd door middel van pulserend warm water in het bed. Het werkt preventief tegen vermoeide spieren, stress en rugklachten'. Dat klinkt heerlijk. 'Ik kijk er al naar uit'. 'Jullie mogen plaatsnemen op het bed, op jullie rug'. Moet de badjas uit? 'De badjas mag uit en de handdoek leggen wij over uw lichaam heen'.
Ik trek mijn badjas uit en hang deze op. De handdoek rond mijn lichaam knoop ik los, maar houdt het rond mijn lichaam. Ik neem plaats op het bed. Marleen legt mijn handdoek goed over mijn lichaam. Het bed voelt heerlijk warm aan. Ik geniet van de heerlijke gezichtsbehandeling. Op de achtergrond speelt natuurgeluid. Het is heerlijk rustgevend.
Wanneer Marleen het gezichtsmasker gereed gaat maken kijk ik naast mij naar Floor. Zij ligt met haar ogen dicht. Aan haar gezicht kan ik zien dat ook zij helemaal ontspannen is. Dit geeft mij een gelukzalig gevoel. Ik leg terug mijn hoofd recht en sluit mijn ogen terug.
Floor is een schat. Dit allemaal regelen voor onze huwelijksverjaardag. Zij moet hier al een tijdje mee bezig zijn geweest, want ik heb niets gemerkt. Meestal als zij met iets bezig is dan merk ik dat aan haar. Floor kan heel moeilijk iets verbergen dan gaat zij zenuwachtig lopen doen en zeker als ik in haar buurt ben. Waarschijnlijk daarom ook dat zij onze valies al mee naar het commissariaat had genomen. Zij is zo speciaal. Het is juist daarom dat ik zo van haar houdt.
Na onze gezichtsbehandeling moesten wij nog even vijf minuten blijven liggen. De kamer werd gevuld met een eucalyptus geur uit een geur damper. Shana en Marleen verlaten de kamer. 'Was het lekker?', vraagt Floor zachtjes. Het was zalig, zo ontspannend. 'Ik ben blij dat te horen'. Merci schat om dit allemaal te regelen. 'Jij moet mij niet bedanken. Ik had zelf veel behoefte aan ontspanning en dacht nou dan neem ik u ook maar mee'. Floor begint meteen te lachen. Gelukkig weet ik wie het zegt. Ook ik moet lachen. Dan kijk ik naar Floor en zij kijkt naar mij. Een gelukzalige glimlach blijft op mijn gezicht. Floor steekt haar hand uit, meteen pak ik deze vast. Elkaar diep in de ogen aankijkend blijven wij nog even genieten.
Shana en Marleen komen terug de kamer binnen. De damper en muziek worden uitgezet. 'Zo dames, jullie mogen rustig omhoog komen. Hebben jullie kunnen ontspannen?', vraagt Shana. Absoluut, het was heerlijk rustgevend. 'Dat is fijn om te horen. Als jullie willen kunnen jullie nog een drankje nemen in de bar van onze wellness'. 'Daar gaan wij zeker gebruik van maken', geeft Floor aan. Shana en Marleen komen naar ons toe met onze badjas en houden deze zo vast zodat wij deze aan kunnen trekken. Vriendelijk bedankt voor jullie aandacht. 'Graag gedaan. Geniet nog van jullie dag'. Dat gaat goed komen. 'Tot ziens'.
Floor en ik gaan naar de kleedhokjes en kleden ons aan. Daarna lopen wij naar de wellness bar waar wij samen nog een cappuccino drinken. Dank u wel schat voor deze heerlijk 24 uur. Ik heb echt genoten van alles, maar vooral van uw gezelschap. Floor glimlacht. 'Het is met alle liefde gegeven'. Versta mij nu niet verkeerd hé, want nogmaals het was geweldig. Maar ik zal ook weet blij zijn om straks onze kleine man op te halen en wij weer als gezinnetje bij elkaar zijn. 'Ik begrijp u. Wanneer wij seffens thuis zijn ga ik hem eerst knuffelen'.
Nadat wij onze cappuccino op hebben besluiten wij richting Brigitte te vertrekken. Floor betaald de rekening aan de receptie terwijl ik Brigitte op de hoogte breng dat wij binnen enkele minuten vertrekken. Even later krijg ik een bericht terug van Brigitte. Floor komt naar mij gelopen en samen gaan wij naar de wagen. Wie rijdt er? 'Jij mag rijden'. Dat is goed. Wil jij de GPS instellen? 'Ja, Wij moeten niet vergeten langs de bloemist te rijden'. Dat vergeet ik ook niet.
Mats had goed geslapen bij Brigitte en zoals verwacht is hij aan knuffels en kusjes niet tekort gekomen. Brigitte was blij met het boeket bloemen, maar benadrukte ook dat het niet had gehoeven. Wij gaven aan dat wij dankbaar waren dat zij op Mats wilde passen. 'Dat is toch helemaal geen probleem. Het is met liefde gedaan', had Brigitte aangegeven. Brigitte was niet de enige die genoten had van onze kleine man. Ook Brigitte haar kinderen vonden het geweldig om te helpen bij het geven van de fles en het in bad stoppen van Mats. Marie had een verhaaltje voorgelezen toe zij samen met Brigitte Mats in bed had gelegd. Alexander was zelfs 's nachts zijn bed uitgekomen, omdat hij Mats even hoorde huilen. Toen Brigitte de logeerkamer binnen kwam stond Alexander met Mats op zijn arm om hem te troosten. Het was aandoenlijk om te horen hoe liefdevol heel het gezin van Brigitte onze kleine man heeft opgevangen en verzorgd. Na nog iets te hebben gedronken zijn Floor en ik naar huis vertrokken. 's Avonds heeft Floor Mats in bad gedaan en hebben wij hem samen in bed gelegd. Daarna zijn wij samen in de zetel film gaan kijken onder het genot van een wijntje.
JE LEEST
Wonderschoon geluk en zwaar verdriet
FanfictionFloor en Anouk zijn dolgelukkig na de geboorte van hun zoon Mats. Zij genieten van hun nieuwe gezinssituatie, maar het gewone leven gaat ook weer gewoon door. Met vallen en opstaan proberen zij een evenwichtig te vinden tussen werk en privé. Met beh...