(Anouk)
7 juli 2018
'Hee, goed u weer te zien', zegt Els wanneer zij binnenstapt. Wij geven elkaar een zoen. Ik ben ook blij om u weer te zien. Hoe is het? 'Goed, maar hoe is het met u?' Ja goed hé. Kom binnen. Ik sluit de deur achter Els. 'Alstublieft deze is voor u, nou ja voor jullie'. Ik pak het boeket bloemen aan. Wat lief, maar dat had niet gehoeven zonder cadeau ben jij ook welkom. 'Ik was eerst van plan een fles wijn mee te nemen, maar ik dacht dat dat misschien een beetje te vroeg was'. Een glimlach ontstaat op mijn gezicht. 'Ik ben zo blij om u weer te zien', zegt Els en geeft mij gelijk nog een knuffel. Kom verder.
Ik ga naar de keuken waar ik de bloemen in een vaas zet. 'Jij ziet er goed uit zeg'. Dank je wel, ik voel mij ook goed. 'Hoe is het met Mats?' Hij doet het super. Slaapt goed, eet goed en hij is gezond. 'Zijn jullie nog naar het ziekenhuis geweest voor controle?' Ja en hij is helemaal onderzocht, ze hebben een echo gemaakt van zijn hart, er is een hartfilmpjes gemaakt, maar er is helemaal niets meer van de ruis te horen. 'Gelukkig maar'. Ja absoluut. Er is nu definitief bevestigd dat hij geen hartprobleem of aangeboren hartafwijking heeft. 'Fijn dat het nu zeker is'. De definitieve bevestiging is gewoon geruststellend. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik ook niet had verwacht dat er iets zou zijn, omdat ik geen kenmerken zag. Maar als het dan definitief wordt bevestigd door een specialist is dat toch anders. 'Dat geloof ik'. Floor komt met Mats zijn kamer uit. 'Oh zie daar is hij'. 'Hey Els, leuk om u te zien'. 'Ca va met u?', vraagt Els wanneer zij opstaat. 'Kan niet beter sinds wij deze man hebben. 'Floor loopt naar Els en begroet haar met een zoen. 'Wat is hij toch mooi he'. Absoluut. 'Wil jij hem vasthouden?', vraagt Floor. 'Heel graag'. Els zet zich terug op de zetel en Floor legt Mats in haar armen. 'Wat een lief mannetje ben jij en knap. Dat jij van u mama's'. Ik glimlach. 'Ik ga zijn flesje maken', geeft Floor aan. 'Hij is al veel veranderd zeg'. Ja? 'Ja echt wel, maar wel in positieve zin'. Wij zien geen veranderingen, maar sommige dingen zien wij ook wel. 'Vooral de mooie dingen', zegt Floor vanuit de keuken.
Floor komt naar de zetel met Mats zijn flesje in de hand. 'Zo mooie man het is etenstijd voor u', zegt Els en zij maakt aanstalten om Mats aan mij te geven. Als jij wilt mag jij hem ook zijn fles geven. 'Echt?' Ja, als jij het ziet zitten tenminste. 'Ja heel graag zelfs'. Floor geeft de fles aan Els en legt dan bij Mats zijn slabbertje op zijn borst. Els houdt de fles tegen Mats zijn lippen aan en meteen begint hij te drinken. 'Volgens mij heeft er hier iemand grote honger', zegt Els. 'Daar heeft hij nooit moeite mee', laat Floor weten. Met grote ogen kijkt Mats Els aan terwijl hij drinkt. Ook Els kan haar ogen niet van Mats afhouden.
Ja ik moet bekennen Els het staat u goed een kindje. Met een glimlach op haar gezicht kijkt Els ons aan. 'Daarvoor moet je met twee zijn', zegt zij. Dat is niet waar, dat weet jij net zo goed als ik. 'Allee daar heb ik toch geen tijd voor'. Dat is dan wel weer waar. 'Laat mij nog maar lekker oefenen'. Ik sla mijn hand voor mijn ogen. 'Dus jij hebt niet alleen geslapen vannacht?', vraagt Floor. 'Ik heb weinig geslapen vannacht dat klopt'. Floor moet lachen. Een echte vent van Gent? 'Nee een lekkere jonge gast die voor zaken in Gent is'. Een zakenman. 'Nou man, hij komt net kijken. In de zakenwereld wel te verstaan'. Hij was dus wel de moeite? 'Absoluut. Ge weet wat ze zeggen over Italiaanse minnaars....' Hoelang blijft hij nog? 'Morgen vliegt hij weer terug naar Italië. Daarom hebben wij vanavond opnieuw afgesproken'. Floor en ik lachen. 'Je moet toch genieten van het leven', zegt Els. Nu moeten wij nog harder lachen.
'Hebben jullie al plannen voor het eten?', vraagt Els. Floor en ik kijken elkaar aan. Eigenlijk niet voor wat? 'Hebben jullie zin om mee uit eten te gaan? Ik trakteer'. 'Lijkt mij leuk, maar dat trakteren is voor niets nodig', geeft Floor aan. 'Maken jullie zich daar nu maar niet druk om. En trouwens ik moet toch ook eten'. Jij moet energie opdoen voor vannacht. 'Dat jij het maar weet'. Floor schud haar hoofd.
JE LEEST
Wonderschoon geluk en zwaar verdriet
FanfikceFloor en Anouk zijn dolgelukkig na de geboorte van hun zoon Mats. Zij genieten van hun nieuwe gezinssituatie, maar het gewone leven gaat ook weer gewoon door. Met vallen en opstaan proberen zij een evenwichtig te vinden tussen werk en privé. Met beh...