(Anouk)
13 juni 2018
Smakelijk. 'Smakelijk'. Ben jij vanmiddag nog naar het commissariaat geweest? 'Nee, ik wilde liever bij jullie blijven'. Jij weet toch dat ik het niet erg vond? 'Dat weet ik, maar ik heb mij niet verveeld hoor. Ik heb alvast de suikerbonen en geboortekaartjes voor de collega's in een doosje apart gezet. En ik heb de foto's van de bevalling afgeprint om in het plakboek te doen'. Oh leuk, die wil ik straks wel zien. Ik kijk Floor aan.
Ik ben bezig met het klaarmaken van een flesje voor Mats en Floor is de vaat aan het afspoelen en zet deze in de vaatwassen. Dan voel ik haar armen om mijn middel en drukt zij een kus in mijn hals. Mijn hoofd draai ik naar haar toe en geef haar ook een kus. Door de babyfoon klinkt het geluid van Mats. Save by the bell, zeg ik met een glimlach. 'Dat ga ik onthouden', laat Floor gespeeld kwaad weten. 'Ik ga onze zoon halen'. Snel geef ik haar nog een tik tegen haat bil.
Nadat Floor Mats de fles heeft gegeven en hem in zijn box heeft gelegd pakt zij de foto's uit het kantoortje. Wij gaan aan de keukentafel zitten, de foto's leggen wij uit over de tafel. Bijzonder om de bevalling vanuit een ander oogpunt te zien. Samen bekijken Floor en ik de foto's. 'Ik heb een aantal foto's niet afgeprint, omdat deze niet scherp waren'. Ik heb niet eens doorgehad dat jij zoveel foto's heb genomen. 'Ik heb het eigenlijk ook niet doorgehad. Het is pas toen ik daarstraks de map opende dat ik zag hoeveel foto's het waren'. Kun jij nu voorstellen dat onze kleine man alweer meer dan 24 uur in ons leven is? 'Het voelt of hij al altijd bij ons is'. Floor en ik kijken elkaar aan en geven elkaar een kus. Wij hebben dat mooi gedaan. 'Jij hebt dat gedaan'. Nogmaals, zonder u waren wij niet aan dit avontuur begonnen. Zonder u had ik het niet gered. 'Ik ben geen heilige hé'. Dat weet ik, zeg ik met een glimlach en knipoog naar Floor. En toch hou ik van u. Schat, ik zou met niemand anders dan met u dit traject hebben willen doorlopen. Floor legt haar hoofd op mijn schouder. 'Wil jij de foto's al inplakken?' Dat is wel leuk. 'Dan ga ik het tape en het plakboek pakken'. Floor geeft mij nog een kus op mijn schouder en loopt dan naar het kantoortje.
Nu hebben wij heel onze zwangerschap bij elkaar in één boek. 'Bijzonder hé? Gelukkig hebben wij het mooiste eindresultaat hier bij ons'. Floor en ik kijken vanaf de zetel naar de box waar onze prachtige zoon ligt. Wij genieten van onze zoon en van elkaar. Plots klinkt de gsm van Floor. Floor pakt haar gsm van tafel. 'Een sms van Tineke'.
Hey Floor,
Hoe is het met mijn projectje? ;-)
Ik wil u even laten weten dat wij morgen een vergadering hebben.
Het is nogal redelijk belangrijk.
Het gaat over de toekomst van ons korps.
Als jij er niet bij bent dan stuur ik u de gegevens van de vergadering na.
Anders laat maar ff weten.
Groeten aan Anouk en een dikke knuffel en kus voor Mats.
Tineke
Oh dat klinkt serieus. 'Ik vindt het vreemd. Wat zou er aan de hand zijn?' Ik weet het niet. Heb jij niets gehoord van de commissaris? 'Niet dat ik weet'. Heb jij ook geen mail gehad? Floor opent haar mail op haar gsm en doorzoekt haar mails. 'Nee niets'. Misschien heeft hij u niet willen storen. 'Als het toch belangrijk is dan hoor ik dat toch ook te weten?' Maak u niet druk. Ga morgen nou maar naar die vergadering dan weet jij direct waarover dat het gaat. 'Ik heb vakantie en daarbij ik wil u niet alleen laten'. Dat is toch geen probleem en dan kun jij trouwens direct de geboortekaartjes en suikerbonen aan de collega's geven. 'Nee, ik ga niet'. Schat, doe nu eens niet zo koppig. Ik zeg toch dat het geen probleem is. 'Echt niet?' Ik kijk Floor aan. 'Oké dan'. Floor stuurt Tineke een sms terug.
Tin,
Ik zal er morgen zijn.
Hoe laat begint die vergadering?
Jij moet trouwens de groeten hebben van Mats.
Hij zegt dat hij jou snel eens wil ontmoeten.
Ik kom snel eens langs, zeg hem dat maar.
De vergadering is om 13u30, voor onze dienst.
Ik zal de commissaris melden dat jij komt.
Hij wilde u niet storen.
Tot morgen.
Zie jij nu wel, ik zei het toch. 'Ja ja, jij had gelijk'. Sorry, wat zei jij, ik hoorde het niet goed. 'Dag, jij hoorde het perfect wat ik zei'. Klopt, maar ik vond het lekker klinken. Floor moet lachen. Snel druk ik een kus op haar lippen.
JE LEEST
Wonderschoon geluk en zwaar verdriet
FanfictionFloor en Anouk zijn dolgelukkig na de geboorte van hun zoon Mats. Zij genieten van hun nieuwe gezinssituatie, maar het gewone leven gaat ook weer gewoon door. Met vallen en opstaan proberen zij een evenwichtig te vinden tussen werk en privé. Met beh...