26. Gesprek met Tim en vacatures uitschrijven

55 0 0
                                    

(Anouk)

23 augustus 2018

Tim, heb jij even tijd voor een gesprek. 'Ja natuurlijk'. Samen met Tim neem ik plaatsop de zetel in de koffiekamer. Het is het einde van de dag en bijna alle collega's zijn al naar huis. Ik heb u stagebeoordeling gemaakt. Het is aan de vroege kant, maar ik ben zeker dat jij nog op deze zelfde voet verder gaat. 'Dat doe ik zeker'. Ik overhandig Tim de map met zijn beoordeling. Natuurlijk is dit niet het enige waar ik met u over wilde praten. 'Mijn ontslag?' Inderdaad.

Hoe ben jij erbij gekomen om ouderengeneeskunde te gaan doen? 'Het afgelopen jaar heb ik veel ouderen behandeld en de nacontrole gedaan. Stuk voor stuk hebben die mensen mijn hart gestolen. Die mensen hebben veel meegemaakt in hun leven en toch gaan zij door. Zelfs wanneer zij klachten hebben hoorde ze niet. En als zij dan toch worden geholpen dat zijn zij zo dankbaar. Dat is voor mij het belang van geneeskunde'. Gefascineerd luister ik naar Tim. Als ik u zo hoor zou ik bijna zelf ook de overstap maken. Tim moet lachen. 'U bent een excellente huisarts'. Bedankt voor het compliment. Als ik u zo hoor dan is het heel duidelijk dat u passie ligt bij de ouderengeneeskunde. 'Ik ben blij dat jij mij begrijpt'. Was jij bang voor mij reactie? 'Toch wel een beetje. Jij hebt mij alle kansen gegeven om uit te groeien tot huisarts. Ik heb vrijheid gekregen, vertrouwen, jij betrok mij bij cases en was berijd mij alles te leren'. Dat is toch normaal. 'Voor u wel. Ik ben echt blij met u reactie'. Hoe lang liep jij hier al mee rond? '7 maanden'. Waarom heb jij mij dit niet eerder laten weten? 'Angst'. Tim toch. Tegen mij kun jij toch alles zeggen. Er ontstaat een glimlach op Tim zijn gezicht. 'Ik ga deze laatste maanden mijn uiterste best doen en u niet teleurstellen'. Daar ben ik niet bang voor, want dat heb jij altijd gedaan. 'Bedankt voor u vertrouwen'. Het is goed. Wil jij niet weten wat ik over u heb geschreven?, vraag ik al wijzend naar de map. 'Tuurlijk wel'. Snel opent Tim de map en leest mijn eind betoog.

'Oké, dat is super aardig van u. Ik had dit niet verwacht'. Ik heb alleen maar de waarheid op kunnen schrijven. Met open mond blijft Tim naar het blad kijken. 'Ik weet niet hoe ik u zou moeten bedanken voor alles'. Dat is voor niets nodig. 'Voor mijn afscheid beloof ik dat er een groot feest zal zijn'. Ah dat vindt ik goed, daar hou ik u aan. Wij lachen. Allee lekker naar huis nu. Morgen is er weer een nieuwe dag. 'Morgen mijn beoordeling inleveren en mijn thesis en dan alleen nog terug om mijn diploma op te halen'. Wanneer is de uitreiking? 'Uit mijn hoofd weet ik dat niet, maar ik zal het morgen vragen en het u laten weten'. Dat is goed, want ik wil daar natuurlijk wel bij zijn he. 'Echt?' Tuurlijk. Wij staan op. 'Mag ik u een knuffel geven?' Natuurlijk mag dat. Even knuffelen wij elkaar. 'Nogmaals bedankt voor alles'. k laat Tim los en kijk hem aan. Nu is het genoeg he. Ik ben ook geen heilige. Tim lacht. 'Oké, ik ga het proberen'. Nee doen. 'Beloofd'. 

Wanneer Tim naar huis is ga ik richting het appartement. Floor is aan het koken en Mats ligt in de box. 'Hee lief'. Hee. Mijn tas breng ik naar het kantoortje en ga dan direct naar Mats. Ik aai zacht over zijn hoofdje en geef hem een zoen. Dan ga ik naar Floor die zich direct naar mij draait en wij geven elkaar een kus. 'Drukke dag gehad?' Redelijk en die is helaas nog niet over. 'Hoe bedoel jij?' Tim heeft maandag aangekondigd dat hij na zijn diplomering door wilt gaan studeren richting ouderengeneeskunde. Daardoor gaat hij De Korf verlaten. 'Dat meen jij niet?' Ik vrees van wel. 'En nu?' Ja, dat wordt een vacature opstellen, cv's doorlezen, sollicitatiesgesprekken houden, referenties opvragen en dergelijke. 'Veel werk dus'. Heel veel werk. Alhoewel dat ligt aan de hoeveelheid sollicitaties. 'Dat is ook waar. Als ik u ergens bij kan helpen moet jij het zeggen hé'. Moet jij vanavond werken? Verbaasd kijkt Floor mij aan. Wat? 'Ik heb vannacht mijn laatste nachtdienst van de reeks gehad'. Dat is waar ook, sorry. 'Jij kunt ook niet alles onthouden'. Dat probeer ik wel. 'Jij moet niet altijd zo perfectionistisch proberen zijn. Hier thuis mag jij ook gewoon een beetje lomp zijn, gewoon Anouk en niet de dokter en eigenaar van De Korf'. Mijn armen sla ik om Floor heen. Ik beloof plechtig dat ik mijn uiterste best ga doen om de dokter in De Korf te laten en partner en mama zal zijn als ik hier ben. 'Dat staat genoteerd'. Ik weet niet of jij goed uw kookboeken hebt doorgelezen, maar volgens mij staat daar niets in dat jij u kip moet laten aanbranden. Snel laat Floor mij los en draait zich naar haar pannen. De pan trekt zij van het vuur. 'Merci, dat was juist op tijd'. Het zou zonde zijn mocht die kip verbrand zijn. 'Ah, jij deed het dus voor de kip en niet voor mij?' Tuurlijk deed ik het voor de kip, ik wil wel eten he. Snel zet ik een stap opzij. Floor kijkt mij boos aan, al weet ik dat zij het niet meent. Wat eten wij eigenlijk? 'Pasta pesto met kippenreepjes, tomaatjes en Parmezaanse kaas'. Lekker. Wil jij iets drinken? 'Wat neem jij?' Ik lust hier wel een glaasje wijn bij. 'Dan neem ik er ook één'. 

In het kantoortje ben ik bezig met het opstellen van een vacature voor de nieuwe huisarts. Ik hoop dat er genoeg reactie komt, zodat Ilse en ik af en toe een vrije dag kunnen nemen. Na een aantal keer opnieuw te beginnen denk ik dat ik een goede vacature heb opgesteld. Ik loop naar de living en vraag of Floor even wilt kijken naar de vacature. Met Mats op haar arm komt zij naar het kantoortje. Aandachtig leest zij de vacature. 'Ja, duidelijk lijkt mij toch'. Geen spelfouten? 'Nee'. Dan ga ik online zetten. De vacature upload ik op verschillende websites voor medisch personeel. Dan is het afwachten. 'Ik ga onze kleine hero in zijn bedje stoppen. Wil jij hem een verhaaltje voorlezen?' Als ik klaar ben kom ik naar jullie toe. Floor geeft mij een kus en loopt dan met Mats weg.

Wijkgezondheidscentrum zoekt huisarts voor toevoeging aan het huisartsen team

Functie titel

Huisarts (M/V/X)

Type samenwerking

Voltijds

Type contract

Vast contract

Startdatum

1 november 2018

Adres

Wijkgezondheidscentrum De Korf

Peter Benoitstraat 9

9000 Gent

Vacature open vanaf:

24 augustus 2018

Interesse in deze vacature?

Anouk Storme

a.storme@dekorf.be

U komt terecht in een praktijk met:

· Een gevarieerde patiëntenpopulatie

· Een collegiale aangename sfeer

· Ruimte voor eigen inbreng en uitbouwen van de eigen interesses

· Aanwezigheid van een psycholoog, seksuoloog en sociaal assistent

· En met oog voor een goede work- life balance.

Wonderschoon geluk en zwaar verdrietWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu