D E V Ä Ť

337 27 10
                                    

Kapitola deviata
Telefonát

Čas plynie, dni sa zlievajú do jedného a ja miesta v byte striedam už piaty deň. Raz ležím zababušená paplónom na mäkkučkej posteli s počítačom v izbe, raz som rozvalená v obývačke na gauči, niekedy si posedím na stoličke a dokonca som si napustila plnú vaňu vody, čo nuda ovládla celú moju myseľ.

Pre iných oddych a pre mňa absolútne plytvanie vody.

Neobsedím v nej dlho, ani keby čo bolo. Najviac tak desať minút.

Ani nemusím vravieť, že som to potom nasledujúcich zopár dní ľutovala.

Premávam sa po byte ako duch, ale keď sa občas pozriem do zrkadla, nevidím žiadne tmavé kruhy pod očami, poblednutú tvár a necítim v rukách či nohách slabosť. Bruno mal pravdu, že dovolenka mi prospeje.

Napriek nehoráznej nude, ktorú zabíjam filmami, rozprávkami, seriálmi, knihami, časopismi, mobilom, pečením a upratovaním mi je omnoho lepšie. Cítim sa nabitá energiou. Tak živšie. Aj keď som doma a nudím sa. Ja som typ človeka, ktorý dlho neobsedí a musí robiť čokoľvek, aj napriek tomu, že mi nie je dobre.

Je sobota, sedem hodín večer a môj skvelý spolubývajúci išiel von. Áno, dala som mu jasný zákaz vychádzania cez víkend, ale išiel len do obchodu.

Myslím, teda.

Ak porušil dohodu čaká ho trest. Och zase sa cítim ako jeho mama. Ale to iba preto, lebo chcem chvíľku stráviť v jeho prítomnosti. Bývame spolu, ale cítim sa osamelá. Môže za to asi dlhý týždeň v prázdnom byte.

Emily mi párkrát zavolá, aby mi povedala novinky o svadbe. Šaty ešte stále nemá, vraj ich chce vyberať spolu so mnou, takže čaká, kým vyzdraviem a budem fit na behanie po svadobných salónoch. Že vraj chce ísť aj na druhý koniec mesta, čiže sa fakt teším.

Posledný týždeň sa neustále hádali kvôli dátume. Ona chce štvrtého a Sean dvadsiateho piateho apríla na konci, pretože bude teplejšie a nechce, aby náhodou v chladnom kostole prechladli. Hlavne Em, v tých tenučkých šatách.

Raz sa tak pohádali, že sa jej snúbenec vytratil na pár hodín preč. Volala mi celá umrnčaná, čo ak teraz zruší svadbu, lebo po pár rokoch zistil, že je hysterka a nechce celý život počúvať jej pochabé reči o ničom. Tak som ju asi pol hodinu upokojovala, že to je absolútne normálne. Hádky pred svadbou sú v poriadku. Ľudia sú zo všetkého v strese, panike, tak sa pohádajú kvôli hlúposti. Napríklad ako je dátum svadby alebo príchuť torty.

Nie je jedno či bude čokoládová alebo jahodová ? Obe by boli skvelé.

Nakoniec spravili kompromis a svadba bude osemnásteho. Je to niekde v strede apríla. Torta bude mať nakoniec príchuť čokolády a jahodovú plnku vnútri. Všetko sa vyriešilo a všetci sú spokojní. Od čoho iného by som tu bola ako hlavná družička, ak nie od toho, aby sa naši snúbenci navzájom nepozabíjali ?

Kým je spolubývajúci v obchode skočím rýchlo do sprchy a zmyjem zo seba všetok pot, ktorý som získala pri upratovaní celého bytu. Vydrhla som kuchyňu, povysávala aj poumývala dlážku, utrela všade prach, umyla som zrkadlá a chcela som aj okná, ale keď ma Bruno videl s vedrom a handrou ako som sa postavila k oknu iba sa zamračil a vodu z vedra vylial do kvetín.

Vraj ma nechal celý deň upratovať namiesto toho, aby sme pozerali filmy, pretože sa mu páčil môj úsmev na perách a videl, že mi to urobilo radosť, ale chce, aby som sa konečne posadila s tým chutným zadkom vedľa neho.

V sprche si umyjem svoje dlhé, blonďavé vlasy broskyňovým šampónom a nejaký kvetinový sprcháč, ktorý som náhodne objavila a padol mi do oka počas toho, ako som si bola zaobstarať nové balenie tampónov, si nanesiem na špongiu. Vlasy si trocha prejdem uterákom a nechám ich prirodzene vyschnúť. Oblečiem si čisté pyžamo a skočím si do kuchyne spraviť šálku kávy.

STRATENÁ NÁDEJWhere stories live. Discover now