Bazı şeyleri kendimize göre ayarlamanın ve bizi en iyi bizim tanıdığımızı, neyin bize iyi gelip, neyin iyi gelmeyeceğini bir tek kendimizin bileceğini birçok kez açıkladım. Mesela örnek verecek olursam ben 1.5 saat spor yapacağım diyen bir insanın sınırı eğer sadece 30 dakikaysa o insan 3 güne falan bu durumda pes etmiş olur, sorunu kendinde arar ve spor yapmayı sevmediğini hatta yapamadığını düşünerek kendini suçlar veya ben asla evde yapılan hamur işini yemeyeceğim diyen bir insan küçüklüğünden beri böyle bir ortamda büyüdüyse ve cidden yemeyi seven biriyse o insan en fazla ertesi güne kadar dayanabilir ama sonrasında yine bu sefer yediğinin 2 katı şeklinde yemeye başlar, bir nevi gözü döner. Sonrasında kendinin iradesiz olduğunu ve asla zayıflayamayacağını düşünür, buna örnek çok verebilirim ama siz kendinize göre bir örnek bulursanız bu sizin daha çok işinize gelir.
Hatta böylelikle yanlışı nerede yaptığınızı anlar ve bir daha bu hataya düşmemeye çalışırsınız, ben yaptığım veya önerdiğim hiçbir şeyden size bir baskı uygulamıyorum sırf bu nedenle farklı farklı hepimize uyabilecek yollar arıyorum. Hangi yola gideceğiniz tamamiyle ve tamamiyle size bağlı.
Bazen ip atlama, bazen dans etme, bazen şekersiz beslenme, bazen yürüyüş yani sizin kendinizi bulmaya çalışmanızda yön gösteren bir pusula olmaya çalışıyorum. Hani diyorum ki beraber deneyelim, sevenler bu yolda kalabilir, istemeyenlere başka bir yol illa ki sunacağım. Bazen ben bile kendi başlattığım bir şeyin bana uygun olmadığını ve iyi gelmediğini anladığımda "Deniz bu sadece pes etmeni sağlayacak, bunu bırak!" diyebilecek bir raddeye gelebiliyorum.
Peki bu benim veya senin başarızlığını mı gösteriyor? Kesinlikle hayır! Senin vücuduna, zihnine iyi gelmeyen bir şeyi sen devam ettiremezsin ettirmeye çalışırsan da pes eder yine sorunu kendinde ararsın, bu olay aslında bu kadar basit.
Vücudunuzu şu an, olduğu gibi kabul edip sevdiğinizde önünüze zaten siz istemeseniz bile birçok farklı kapı çıkacak ve merak etmeyin eninde sonunda zayıflayacaksınız.
Vücudunuzu olduğu gibi kabul etmezseniz ise kendinize sadece bahaneler bulacaksınız "kilom belden gitmeliydi, neden kalçadan gitti? 1 kilo vermişim neden 3 kilo veremedim?" Bu durumda hep bir şeylerin daha fazlasında, daha iyisinde olacak gözünüz ve asla bu durumu durduramayacak sürekli bir doyumsuzluk peşinde olacaksınız. Bu da sizin bu süreçte fazlaca yıpranmanızı sağlayacak hem psikolojik, hem de fiziksel.
Çok iyi sonuçlar aldım ama istediğim sonucu halen alabilmiş değilim bu durum benim başarısız olduğumu mu gösterir yoksa epeyce yol aldığımı ve geriye çok az bir yolumun kaldığını mı? İkinci seçenek öyle değil mi? Bana da o daha makul geliyor.
Nasıl bir yol izliyorsunuz, size önerdiğim hangi yolda kaldınız, beni dinliyor musunuz bilmiyorum. Hele bazı kişilere bir şey katamamış olmam beni hayli üzüyor.. "Deniz sence bu diyet nasıl, Deniz boyum kilom bu şu kadarcık kalori yeter değil mi?" Arkadaşlar, ölüm ne zamandan beri bir seçenek oldu? Fiziksel bir şeyden bahsetmiyorum, psikolojik olarakta bu dönemde kendinizi fazla sıkıyorsunuz. Beynimiz yaşlandı bir sakin olun.
Tekrardan düzenimi size söylemeden çünkü bazen anlık bana esiyorlar o kararlar gelip gidiyor ama oturttum yani, tekrardan bir şeyler için adım atmaya başladım. Spor yapıyorum, beslenmeme dikkat ediyorum. Eski Deniz geldi mi? İnanın çoktan geldi ve hep aranızda olacak..
Bu süreç ne kadar olur açıkçası bilmiyorum ama kısa süreceğine eminim, kendimi kısıtlamıyorum ama zamana bıraktım diyebilirim. Sporu eğlenmek için yapıyorum o gün canım 30 dakika istediyse sadece o süre kadar yapıyorum, kendimi zorlamıyorum.
Bu süreçte chloe ting 'in bana faydasını biliyorsunuz, çok iyi sonuçlar almıştım ama artık vücuduma pek bir etkisi olduğunu düşünmüyorum aynı şeyleri yapmaktan sıkıldım da diyebiliriz. Yeni kanallar buldum, oralardan yapıyorum sporumu veya bazen sadece dans ediyorum, bana iyi gelen spor hareketlerini belli bir sayı ve süre yapıyorum.
Beslenmeme dikkat etmeye başladım, aralıklı oruç bana çok iyi geliyor o tarz beslenmeye gayret edeceğim. Çünkü 2 öğün 1 ara gibi zaten benim beslenme tarzım ve bu yöntem bana uygun geliyor değilse aralarda yediklerim fazlalışıyor ayak üstünde ve bana bunun iyi geldiğini hiç sanmıyorum.
Bakın kış geldi, bu süreçte biraz daha bilinçli olmanız lazım. Su içmeye özen göstermelisiniz, sporunuzu aksatmamalısınız ve beslenmenize dikkat etmelisiniz. Kışları çünkü fazla su içilmez, hareket edilmez, yemek yemede de artış olunca illa ki kilo olarak döner bu nedenle kendinizi bu süreçte lütfen salmayın.
Ve bu sefer bu yaza zayıf girin :))
Ay durun durun yeter bu kadar ciddi konuşma ne anlatcam size ben hep maaşımı ya kıyafete yatırdım, aileme hediye mediye anlarsınız, odama ıvır zıvır ama bir kez olsun yemeye içmeye harcamadım. Hatta kendi kendime "Harcayabildiğini harca, aldıklarını al ama yemek yemeye ayıracağın parayı git köşeye koy." dedim. Köşeye koyduklarımla bugün çeyrek aldım OWPAMSLWNDNWHKWKDVWDJISKDNWKDNWJJDNSKWSKNWNDMEDNKWMDME
Allah 'ım hala inanamıyorum, yemekten kısayım derken parayı yatırım yaptım. Ben senelerce kaç çeyrek yemişimdir valla ne diyeceğimi şaşıyorum kendime..
Altın kural: PARANI YEMEĞE HARCAYIP ŞİŞECEĞİNE, KIYAFET ALIP VÜCUDUNA ÖZEN GÖSTER YA DA ALTIN ALIP YATIRIM YAP!
Bundan sonra hayat mottom budur arkadaşlar, ben burdan ilerlicem valla. Ticari zeka desen var..
Ben neler anlattım bilmiyorum ama stajda anca bu kadar odaklanabiliyorum, dediklerimden bir iki pay çıkarabilirseniz ne mutlu bana ve size. Ben kaçayım artık.
Görüşürüzz 🤡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...